skal rippe cd samling, lurer på hvilken kvaltitet - Side 7

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 7 av 8 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7 8 SisteSiste
Viser resultater 121 til 140 av 150
    Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Mp3 blir merkbart når du går over til dyrere anlegg...
    Personlig synes jeg at lyden blir en anelse gråere med "korn" og mere 2 dimensjonal med lite dybde.

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BGuarden
    Personlig synes jeg at lyden blir en anelse gråere med "korn" og mere 2 dimensjonal med lite dybde.
    Subjektiv synsing som selvsagt ikke gjelder for alle. :-D
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub
    Epson EH-TW2900 . Dreamscreen V2 DynaGrey 106" . DarbeeVision Darblet

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mr_Spock
    Har ikke hørt et eneste holdbart argument fra deg enda som rettferdiggjør vitsen med lossless ripping.
    1. En 1 til 1 kopi av CD-en, ingen degradering av de innkjøpte musikkfilene.
    2. "Permanent" backup, ingen reripping nødvendig i ettertid hvis codek-smak endres.

Er hypersonisk effekt noe som bør tas med i betraktningen? Hypersonic effect - Wikipedia, the free encyclopedia

mp3: There's no scale factor band for the frequencies above 15.5/15.8 KHz
    CD (red book): An audio CD can represent frequencies up to 22.05 kHz

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gandhi2
    1. En 1 til 1 kopi av CD-en, ingen degradering av de innkjøpte musikkfilene.
    Ja det er nok fint å vite - men som sagt, jeg klarer ikke å høre forskjell på 192kbps mp3 og lossless - så det blir teori!

2. "Permanent" backup, ingen reripping nødvendig i ettertid hvis codek-smak endres.
    Som sagt så har jeg allerede spart inn mer tid ved å bruke enklest mulig måte å administrere musikkfilene.

Er hypersonisk effekt noe som bør tas med i betraktningen? Hypersonic effect - Wikipedia, the free encyclopedia

mp3: There's no scale factor band for the frequencies above 15.5/15.8 KHz
    CD (red book): An audio CD can represent frequencies up to 22.05 kHz
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg synes Dottcom tidligere her i tråden hadde en del gode argument - synd han ble sablet ned av ensporede folk.

Jeg respekterer som tidligere nevnt de som vil benytte lossless med hovedargument som pris på lagringsmedia og eventuelt å slippe å rippe en gang til - skjønner at noen av dere har benyttet masse tid for å sette dere inn i alle codecs, rippingsmetoder, avspillingsprogrammer osv - alt for å finne den optimale fremgangsmåten. Godt å vite at det ikke er noen degradering i lyden - selv om man ikke kan høre noen forskjell.

MEN - noen av dere får respektere at ikke alle tilnærmer seg dette som om man skulle prosjektere en satelittoppskyting.

Intermediate Trumpetguy sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    806
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nåda folkens, ikke ta diskusjonen personlig 8)

Hva som regnes som tilstrekkelig er subjektivt, og hva som oppleves som unødig arbeid er også subjektivt.

Her ser det ut til at det er to leire - de som foretrekker komfort (ikke negativt ment) og fleksibilitet, og som faktisk stoler på egne sanser som sier at dette er godt nok og vil være det i framtiden også. Hadde jeg vært i den leiren hadde jeg ikke vært i tvil om at jeg hadde kjørt windows-løsning og fått alt servert tilnærmet out-of-the-box.

Så er det oss paranoide som ikke stoler på sansene før den tekniske specen tilsier at det ikke kan bli bedre. Vi er smittet av et virus som tilsier jevnlige oppgraderinger, og MÅ bare gjøre grundig research på forhånd slik at vi VET at vi ikke bruker kalorier på annet enn det som teknisk sett er den mest perfekte løsningen som er å få tak i. Til enhver tid. Selv er jeg forsker, og har det dypt inni meg at mye av moroa er å finne ut av ting, teste og vurdere. Når det er sagt, har jeg veldig stor glede av å bare lytte uten å tenke når jobben først er gjort.

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Trumpetguy
    Nåda folkens, ikke ta diskusjonen personlig 8)

Hva som regnes som tilstrekkelig er subjektivt, og hva som oppleves som unødig arbeid er også subjektivt.

Her ser det ut til at det er to leire - de som foretrekker komfort (ikke negativt ment) og fleksibilitet, og som faktisk stoler på egne sanser som sier at dette er godt nok og vil være det i framtiden også. Hadde jeg vært i den leiren hadde jeg ikke vært i tvil om at jeg hadde kjørt windows-løsning og fått alt servert tilnærmet out-of-the-box.

Så er det oss paranoide som ikke stoler på sansene før den tekniske specen tilsier at det ikke kan bli bedre. Vi er smittet av et virus som tilsier jevnlige oppgraderinger, og MÅ bare gjøre grundig research på forhånd slik at vi VET at vi ikke bruker kalorier på annet enn det som teknisk sett er den mest perfekte løsningen som er å få tak i. Til enhver tid. Selv er jeg forsker, og har det dypt inni meg at mye av moroa er å finne ut av ting, teste og vurdere. Når det er sagt, har jeg veldig stor glede av å bare lytte uten å tenke når jobben først er gjort.
    Hehe - bra skrevet!

Selv er jeg ingeniør og driver en del med å prosjektere elektriske anlegg. Generelt sett går man frem på den måten at man beregner minstekravet etter fysiske krav og forskrifter - og så går man opp til nærmeste størrelse/standard. Mulig legger man til en viss reservekapasitet hvis det er bestemt.

Denne fremgangsmåten gjelder like mye for arealet på kabler til antall lux for belysning.

På samme måte går jeg frem når det gjelder min hifi - sjekker minstekravet og går opp et trinn eller to.

:-D

Intermediate marsboer sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Greit nok at folk ikke gidder å bry seg med lossless av for meg uforståelige årsaker, men det å argumentere for lossy på et saklig grunnlag er omtrent like fornuftig som de som ikke greier å slutte å røyke som presterer å argumentere for de positive effektene ved røyking...

Dette med merarbeid og det at man må sette seg inn i mye rart er jo rett og slett helt feil!
    Jeg har winamp som mediaplayer (brukte foobar før), bruker EAC til å rippe, mp3tag til å behandle tags og i anlegget brukes Transporter som avspiller.
    Alle disse har native FLAC (i mitt tilfelle) støtte innebygget på lik linje med f.eks mp3 så jeg kan ikke fatte og begripe hvordan dette da skal føre til merarbeid?

Alle applikasjoner støtter stort sett en eller annen form for lossless. Å bruke WMP er jo ikke noe argument for ikke å kjøre lossless siden man fint kan kjøre WMA-lossless out-of-the-box uten noe mer om og men.

Og uansett hvordan man vrir og vrenger på det så er det et helv*te å rippe samlingen på nytt og det går definitivt inn under kategorien massivt merarbeid, og de tags man får fra internett kan du få billig av meg. Greit nok at de sparer masse tid, men de må fremdeles sjekkes overfladisk for skrivefeil o.l, samtidig som de sjelden inneholder korrekte data utover artist og tittel (F.eks årstall, komponist, orkester, bra kvalitet på cover-art o.l)

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av marsboer
    Greit nok at folk ikke gidder å bry seg med lossless av for meg uforståelige årsaker, men det å argumentere for lossy på et saklig grunnlag er omtrent like fornuftig som de som ikke greier å slutte å røyke som presterer å argumentere for de positive effektene ved røyking...

Dette med merarbeid og det at man må sette seg inn i mye rart er jo rett og slett helt feil!
    Jeg har winamp som mediaplayer (brukte foobar før), bruker EAC til å rippe, mp3tag til å behandle tags og i anlegget brukes Transporter som avspiller.
    Alle disse har native FLAC (i mitt tilfelle) støtte innebygget på lik linje med f.eks mp3 så jeg kan ikke fatte og begripe hvordan dette da skal føre til merarbeid?

Alle applikasjoner støtter stort sett en eller annen form for lossless. Å bruke WMP er jo ikke noe argument for ikke å kjøre lossless siden man fint kan kjøre WMA-lossless out-of-the-box uten noe mer om og men.

Og uansett hvordan man vrir og vrenger på det så er det et helv*te å rippe samlingen på nytt og det går definitivt inn under kategorien massivt merarbeid, og de tags man får fra internett kan du få billig av meg. Greit nok at de sparer masse tid, men de må fremdeles sjekkes overfladisk for skrivefeil o.l, samtidig som de sjelden inneholder korrekte data utover artist og tittel (F.eks årstall, komponist, orkester, bra kvalitet på cover-art o.l)

Altså her har vi vel forskjellen på deg og meg - du henger deg opp i stavefeil i tagen? Hallo sier jeg

Ellers så har taginfoen i WMP innebygget et oppdateringsverktøy som ved kun et klikk oppdaterer alle tagene hvis det finnes ny info.

Men altså - du ramser opp flere forskjellige programmer å forholde seg til, du må også lage et script opplegg for å lage mp3 filer av flacene for å spille de i bilen eller annet.

Det er massivt mye ekstra å holde på med - etter mitt synspunkt langt mer enn å rippe samlingen på nytt!

Og hva får du for å holde på slik? Egentlig ingenting? Eller den gode følelsen av å vite at du har lossless?

Og hva med mp3 - blir det borte? Eller blir flac borte? Hva tror du mister støtten først?

Rippe om igjen tenker jeg..... :-D

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Altså her har vi vel forskjellen på deg og meg - du henger deg opp i stavefeil i tagen? Hallo sier jeg

Ellers så har taginfoen i WMP innebygget et oppdateringsverktøy som ved kun et klikk oppdaterer alle tagene hvis det finnes ny info.

Men altså - du ramser opp flere forskjellige programmer å forholde seg til, du må også lage et script opplegg for å lage mp3 filer av flacene for å spille de i bilen eller annet.

Det er massivt mye ekstra å holde på med - etter mitt synspunkt langt mer enn å rippe samlingen på nytt!

Og hva får du for å holde på slik? Egentlig ingenting? Eller den gode følelsen av å vite at du har lossless?

Og hva med mp3 - blir det borte? Eller blir flac borte? Hva tror du mister støtten først?

Rippe om igjen tenker jeg..... :-D
    Jeg skjønner ikke bæret av hva du prøver å få frem her, men jeg regner med at du prøver å si at man må legge ned masse arbeid i å få ting over fra et format til et annet når man har behov for det (dvs mer arbeid enn å rippe samlingen på nytt), noe som er like useriøst som alt annet du prøver å legge frem av argumenter.
    Man må ikke scripte noe som helst. Det finnes flere ferdige og brukervennlige programmer som er laget for å reencode fra et format til et annet. Så dersom FLAC skulle utgå en dag (noe som ikke vil skje med det første siden det er open source) så er det bare å bruke et av disse programmene for å få hele samlingen over til et nytt format uten tap av kvalitet uten å gjøre noe mer jobb enn å sette i gang prosessen (dvs kanskje 2 minutter.. Hvor lang tid tar det å rippe samlingen på nytt? UKER!) Det samme kan jo gjøres fra flac til mp3 eller fra mp3 til et nytt lossy format for den saks skyld, men da begynner vi å snakke ordentlig degradering av innholdet.

Man må ikke ha gode grunner for å velge lossy. Kanskje det rett og slett bare har blitt sånn pga ymse årsaker, noe som er helt greit. Men å prøve å forsvare dette på et faktabasert grunnlag ovenfor noen som står ovenfor jobben å rippe cd-samlingen sin er helt meningsløst og ikke noe poeng, og det er det som i grunn irriterer meg i denne diskusjonen..

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor dyrt da?
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndreWerdenskrieg
    Hvor dyrt da?
    Jeg vil ikke si at det er prisen som avgjør akkurat, men heller hvor bra det anlegget man har fungerer med tanke på symmetri og stereoperspektiv samt oppløsning - noe som nesten er mer oppsett og romavhengig enn prisavhengig vil nå jeg si. Det er i hvertfall disse tingene jeg kan si jeg merker en forskjell om jeg virkelig går inn for det i en 1:1 sammenligning (og selv da klarer jeg ikke alltid å detektere en forskjell, så til daglig vil jeg si at dette problemet er lik null). Men det er faktisk ikke dette som er hovedmotivasjonen min for å rippe til lossless, det er heller det at jeg da er sikret for all fremtid mtp at jeg kan reencode til mer moderne formater uendelig mange ganger uten å miste enda mer informasjon, f.eks på grunn av utvidet funksjonalitet som jeg ikke kan forutsi i dag.

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor dyrt da?
    Iallefall ikke hvermannsenanlegg
    Har testa litt med Mp3 på spilleren min og tydelig (i mine ører) at det var visse forskjeller der.

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg skjønner ikke bæret av hva du prøver å få frem her, men jeg regner med at du prøver å si at man må legge ned masse arbeid i å få ting over fra et format til et annet når man har behov for det (dvs mer arbeid enn å rippe samlingen på nytt), noe som er like useriøst som alt annet du prøver å legge frem av argumenter.
    Man må ikke scripte noe som helst. Det finnes flere ferdige og brukervennlige programmer som er laget for å reencode fra et format til et annet. Så dersom FLAC skulle utgå en dag (noe som ikke vil skje med det første siden det er open source) så er det bare å bruke et av disse programmene for å få hele samlingen over til et nytt format uten tap av kvalitet uten å gjøre noe mer jobb enn å sette i gang prosessen. Det samme kan jo gjøres fra flac til mp3 eller fra mp3 til et nytt lossy format for den saks skyld, men da begynner vi å snakke ordentlig degradering av innholdet.

Man må ikke ha gode grunner for å velge lossy. Kanskje det rett og slett bare har blitt sånn pga ymse årsaker, noe som er helt greit. Men å prøve å forsvare dette på et faktabasert grunnlag er helt meningsløst og ikke noe poeng, og det er det som i grunn irriterer meg i denne diskusjonen..
    Hadde jo vært greit å slutte å kalle andre for useriøse eller hull i hodet osv, bare for at de ikke gjør det samme som deg?

Du har uten tvil et mer tidkrevende opplegg for å få rippet og taget din musikk enn det jeg har.

Og etter mitt syn så får du ikke noe mer igjen for dette!

Jeg har kun et program, trenger ikke å laste ned eller lære noe som helst av andre programmer. Trenger ikke å tenke på noen lisenser eller formater i det hele tatt!

Alt bare fungerer - med en gang - bestandig - til alle avspillere - til og med oppgraderingen av det ene programmet jeg bruker går av seg selv.

Det kan rett og slett ikke bli enklere.

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Subjektiv synsing som selvsagt ikke gjelder for alle. :-D
    Takk det samme

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vil ikke si at det er prisen som avgjør akkurat, men heller hvor bra det anlegget man har fungerer med tanke på symmetri og stereoperspektiv samt oppløsning - noe som nesten er mer oppsett og romavhengig enn prisavhengig vil nå jeg si. Det er i hvertfall disse tingene jeg kan si jeg merker en forskjell om jeg virkelig går inn for det i en 1:1 sammenligning (og selv da klarer jeg ikke alltid å detektere en forskjell, så til daglig vil jeg si at dette problemet er lik null). Men det er faktisk ikke dette som er hovedmotivasjonen min for å rippe til lossless, det er heller det at jeg da er sikret for all fremtid mtp at jeg kan reencode til mer moderne formater uendelig mange ganger uten å miste enda mer informasjon, f.eks på grunn av utvidet funksjonalitet som jeg ikke kan forutsi i dag.
    Hva hvis musikken om noen år til kommer ut på et format med langt bedre kvalitet enn dagens CD-er? F.eks Blu-ray? Da er vel egentlig både du og jeg like langt?

Iallefall ikke hvermannsenanlegg
    Har testa litt med Mp3 på spilleren min og tydelig (i mine ører) at det var visse forskjeller der.
    Jeg har akkurat testet igjen. Jeg er dog så "heldig" at jeg kan spille av CD-er og lagret materiale på samme spiller (PS3). Jeg har lyttet og lyttet og synes muligens lyden er bittelitt fyldigere på CD. Forskjellen er allikevel så liten at jeg ikke er sikker på om det i det hele tatt er noe forskjell.
    Spilte du av MP3 og CD på samme DAC?
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk det samme

Selvsagt

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde jo vært greit å slutte å kalle andre for useriøse eller hull i hodet osv, bare for at de ikke gjør det samme som deg?

Du har uten tvil et mer tidkrevende opplegg for å få rippet og taget din musikk enn det jeg har.

Og etter mitt syn så får du ikke noe mer igjen for dette!

Jeg har kun et program, trenger ikke å laste ned eller lære noe som helst av andre programmer. Trenger ikke å tenke på noen lisenser eller formater i det hele tatt!

Alt bare fungerer - med en gang - bestandig - til alle avspillere - til og med oppgraderingen av det ene programmet jeg bruker går av seg selv.

Det kan rett og slett ikke bli enklere.
    Ja, nå snakker vi faktisk nesten saklig argumentasjon her!
    Du velger å ha det i det vanligste formatet fordi det fungerer omtrent garantert på alt du kan tenke deg å bruke det på, og du gir beng i integriteten på det du ripper (dvs kvalitet og graden av riktighet/innhold på tags o.l)

Dette er en emosjonell sak som er helt greit for meg 8)
    Jeg bruker de verktøyene jeg bruker for å oppnå maksimal utnyttelse av mitt musikkbibliotek fordi integritet over hele fjøla er viktig for meg siden jeg tydeligvis har helt andre ambisjoner med min musikksamling.

Jeg mente ikke å gi uttrykk for at alle som bruker lossy formater er dumme, det var heller forsøket på å argumentere med usaklige faktaopplysninger jeg ikke likte.
    Jeg står imidlertid fast ved min påstand om at lossless er det eneste fornuftige valget om man har planer om å rippe en musikksamling for ettertiden. Så håper jeg vi kan avslutte diskusjonen som venner (som riktignok er kraftig uenig om et par ting )

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, nå snakker vi faktisk nesten saklig argumentasjon her!
    Du velger å ha det i det vanligste formatet fordi det fungerer omtrent garantert på alt du kan tenke deg å bruke det på, og du gir beng i integriteten på det du ripper (dvs kvalitet og graden av riktighet/innhold på tags o.l)

Dette er en emosjonell sak som er helt greit for meg 8)
    Jeg bruker de verktøyene jeg bruker for å oppnå maksimal utnyttelse av mitt musikkbibliotek fordi integritet over hele fjøla er viktig for meg siden jeg tydeligvis har helt andre ambisjoner med min musikksamling.

Jeg mente ikke å gi uttrykk for at alle som bruker lossy formater er dumme, det var heller forsøket på å argumentere med usaklige faktaopplysninger jeg ikke likte.
    Jeg står imidlertid fast ved min påstand om at lossless er det eneste fornuftige valget om man har planer om å rippe en musikksamling for ettertiden. Så håper jeg vi kan avslutte diskusjonen som venner (som riktignok er kraftig uenig om et par ting )
    Den er grei :-D

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva hvis musikken om noen år til kommer ut på et format med langt bedre kvalitet enn dagens CD-er? F.eks Blu-ray? Da er vel egentlig både du og jeg like langt?
    Nei. Jeg tenker ikke formater på den måten. Mine FLAC-filer blir jo aldri bedre enn CD-plata var, så om det kommer nye høyoppløste formater så må jo disse anskaffes på nytt om dette er viktig for meg på daværende tidspunkt (tviler).

Jeg tenker heller på nye komprimeringsformater som fungerer bedre. Nå kommer ikke jeg på noen eksempler men f.eks tagging er jo en ting. F.eks støtter ikke WAV tags på noen ordentlig måte. Da finnes det andre ukomprimerte formater som tilbyr WAV kvalitet men med tag støtte. På samme måte ser jeg for meg at det i fremtiden også vil komme nye formater, enten på grunn av ny funksjonalitet eller nye duppedingser som bruker nye formater for å fungere optimalt.

Jeg har akkurat testet igjen. Jeg er dog så "heldig" at jeg kan spille av CD-er og lagret materiale på samme spiller (PS3). Jeg har lyttet og lyttet og synes muligens lyden er bittelitt fyldigere på CD. Forskjellen er allikevel så liten at jeg ikke er sikker på om det i det hele tatt er noe forskjell.
    Spilte du av MP3 og CD på samme DAC?
    Dersom PS3 ikke støtter noe annet så er det jo selvfølgelig et godt argument for å bruke lossy. Men da er det jo også helt klart at du neppe ripper musikksamlingen for å ha den tilgjengelig for all framtid. PS3 er jo ikke akkurat robustheten selv og en fremtidig permanent løsning. Det blir mer som å legge musikk på ipod på en måte, og ikke det å lage et musikkarkiv slik jeg ser det.

Side 7 av 8 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7 8 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •