Harddisk aktivitet med Live-TV i MCE

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Active cozmo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    348
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Harddisk aktivitet med Live-TV i MCE

Jeg kjører MCE på en Core DUO CPU med 1GB RAM. Når jeg ser live-tv i Mediacenter, uten å gjøre noe opptak, så jobber harddisken kontinuerlig med "noe". Andre som har opplevd dette ? Det er irriterende fordi den støyer litt når den jobber, pluss at det er åpenbart at det er noe "feil" et sted.

Ser jeg på TV i fullskjerm med WINTV2000 f.eks så er det ikke noe harddisk aktivitet.

Hva kan dette skyldes ? TV-kortet er et Hauppauge PVR-500.

cozmo

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    140
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er helt normalt. Grunnen er at du kan "spole" tilbake tv-sendingen når du ser Live-tv. Dette kan være kjekt ifm. når du ser en fotball kamp eller en flause på TV, så er det bare å spole tilbake og se reprisen igjen.

Når du setter TV-programmet i pause, vil den også lagre alt på harddisken.

Hvis du trykker på play knappen i TV sendingen, ser du hvor mye den har "buffret".

Active cozmo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    348
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av proturbo
    Dette er helt normalt. Grunnen er at du kan "spole" tilbake tv-sendingen når du ser Live-tv. Dette kan være kjekt ifm. når du ser en fotball kamp eller en flause på TV, så er det bare å spole tilbake og se reprisen igjen.

Når du setter TV-programmet i pause, vil den også lagre alt på harddisken.

Hvis du trykker på play knappen i TV sendingen, ser du hvor mye den har "buffret".
    Takk for svar! Var ikke klar over at den drev og lager alt jeg så på....Hva er poenget med det ? Det er vel derfor jeg har en record-knapp ?....Trodde hele poenget med time-shiftingen var at den faktisk ville begynne å lagre på disk i det øyeblikket jeg trykket på pause midt i en live sending. Man er jo stort sett interessert i alt materiale som er broadcastet etter at man har trykket pause- men ikke FØR - det har man jo allerede sett...

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    238
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den buffrere alt. Det gjør at du uansett hva du ser på kan spole litt tilbake hvis du gikk glipp av noe. Men den buffrer bare noen minutter bakover. Det er en ting man ikke er vant til pga vanlig TV er jo "se engang og ikke igjen". Men nå etterhvert har jeg blitt vant til det og satt pris på det. Det har vært ganger hvor jeg har villet gå litt tilbake for å se noe på nytt.

AKIRA

Active cozmo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    348
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AKIRAx27
    Den buffrere alt. Det gjør at du uansett hva du ser på kan spole litt tilbake hvis du gikk glipp av noe. Men den buffrer bare noen minutter bakover. Det er en ting man ikke er vant til pga vanlig TV er jo "se engang og ikke igjen". Men nå etterhvert har jeg blitt vant til det og satt pris på det. Det har vært ganger hvor jeg har villet gå litt tilbake for å se noe på nytt.

AKIRA
    Okey. Siden det er så mye disk aktivitet må jeg endre fokus og få tak i en enda stillere disk skjønner jeg. Irriterende i portrettprogrammer og lignende hvor det er pauser med stillhet og man hører disken knatre...

Som noen andre foreslo - kanskje konfigurere boksen diskløst og boote den fra ntfs-server i boden eller noe....

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noe gammel tråd men jeg prøver fordet...

Har samme kortet, Hauppauge 500mce. Mitt problem er av maskina "guffer" opp alt av vifter når jeg ser tv live.
    Jeg kan ta opp på 2 kanaler og se DVD samtidig, da er boksen tyst.
    Kan også "hoppe" inn i et program den tar opp, å se det fra begynnelsen, kun 2-3 min etter at opptaket startet, og enda er boksen tyst.
    Men straks jeg ser tv live blir det orkan under tv'n.

Ble litt knotete fortalt, håper noen skjønner
    Takk for hjelpen.

BjWiggo

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •