Hjelp/erfaring med Coolermaster Media 260 kabinett

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hjelp/erfaring med Coolermaster Media 260 kabinett

Jeg vurderer å bygge en stue-pc med Cooler Master Media 260 kabinett. Er det noen som har erfaring med dette kabinettet? Hviken PSU bør man velge? Er det noen hovedkort som er bedre egnet en andre i dette kabinettet? Hva med DVD brenner? Alle tips mottas med takk

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Hei Tormm!

Jeg kjøpte dette kabinettet for et halvår siden, syns det var det vakreste jeg hadde sett av htpc kabinett, og det synes jeg fortsatt... Men jeg har gått meg på en god del problemer underveis. Blant annet varme, små vifter,VELDIG trangt, osv osv.

Bruker en standard 300w psu med 120mm vifte, Hk bør være et micro atx pga plassen, det går med et vanlig atx også men blir veldig trangt.

En annen ting er at pga at pci-e/agp kortet og ev et vanlig pci kort må settes fast på en spesiell brakett før du setter dem inn i kabinettet, er det veldig mange hk som ikke kan brukes. Portene på hk må stå "rett".

Med andre ord, et utfordrene kabinett å bygge opp, men du verden hvor vakkert det er når det funker

Bare spør om du lurer på noe spesiellt.

mvh
    Erik

Active
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    498
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har tenkt på samme kabinettet. Det ser jo vanvittig lekkert ut.
    Tenkte å bruke følgende oppsett:

Asus N4L-VM DH, I945GM,Socket-479,m-ATX, Intel ViiV, PCI-Ex16
    Intel Core 2 Duo T7200 2.0GHz PC667, 4MB BOXED
    Asus GeForce 7600GT 256MB GDDR3, PCI-Express,HDMI/HDCP-ready
    Corsair Value S. PC5300 DDR2 2048MB
    Hitachi Travelstar 7K100 100GB 7200RPM SATA 2,5"
    Samsung DVD-brenner SH-S183A SATA Black
    Seasonic S12 Strømforsyning 380W

Med en mobil prosessor og 2.5" harddisk burde jeg få varmeutviklingen ned til et minimum, slik at jeg kan kutte ut eller endre noen av de viftene som står i kabinettet. DVD-brenneren er ganske kort, så det burde gi litt ekstra plass og siden harddisken er liten kan den kanskje stå der som det er plass for diskettstasjon?
    Følger det med riser for PCI-express eller må det bestilles i tillegg?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei, jeg kjenner ikke til noen av de komponentene du ramser opp, men de funker sikkert i massevis. Jeg har i ettertid bygd om hele greia til vannkjøling med en Reserator. Eneste måte å få det støyfritt nok til at jeg ville ha den på stua. Bygde om en standard 300w psu til vannkjøling ved hjelp av en link jeg fant på nettet.

Pci raiserkort må kjøpes itillegg. De har plass til 1 pci express kort og to pci kort, men det blir veldig dårlig plass til noen vifteløsning på skjermkortet. Jeg har kun et pci ex kort eg 1 tvkort i raiseren, mere var det ikke plass til, pga kjøleribber å sånt. Enda en grunn til vannkjøling.

En annen ting, hvis du titter på coolermaster-sidene så finner du en eller annen plass et bilde av hvordan portene MÅ stå på hovedkortet, dette er veldig vesentlig med tanke på hvordan pci kortene skal stå i raiseren igjen, måtte springe tilbake til butikken et par ganger å bytte hk før jeg fikk et som passet.

Neste gang jeg bygger htpc så blir det garantert ikke i et slikt lite kabinett, de egner seg rett og slett ikke til luftkjøling etter min mening.
    Fjernkontrollen som fulgte med var jeg heller ikke helt fornøyd med.
    Men det er vel smak og behag.

mvh
    Erik

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vet at jeg drar opp igjen en gammel tråd nå.
    Men er det noen flere som har dette kabinettet?
    Har tenkt til å kjøpe det, de selger det på microplex for underkant av 600,-
    Men må kjøpe "riser card" ved siden av.
    De vet ikke hvem som vil passe i kabinettet eller til det hovedkortet jeg skal ha.

Microplex Norge AS

Skal ha Asus P5E-VM HDMI hovedkort.
    Noen som har erfaringer på det området?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •