FireDTV (DVB-S) støtter endelig MCE - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 63
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    193
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av aron01
    Er det mulig å få CD kort som ikke er kodet mot en bestemt tuner?
    FireDTV er vel neppe en godkjent CD tuner?
    Eventuelt noen som vet om en løsning på problemstillingen?

Har aldri opplevd det der er noen problemstilling. Kortet fungerte bra sammen med min CAM

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spør igjen jeg:

Noen som har testet dette kortet sammen med Vista?

Er der noen grunn til ikke å kjøpe et slikt kort dersom en har kabel-tv fra canal digital?

Newcomer own sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    280
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    FireDTV rapport.

Har kjørt med forskjellig FireDTV siden november.

FireDTV/C MCE2005 - Perfekt resultat. Alle kanaler.
    PC må ha Quick Resume. Har du ikke det og setter PC i ventemodus får du bare opp TV3 etterpå, og må restarte. Grunnen er at dvale slår av FireWire (Hvis du har valg i bios for å ikke slå av FireWire er det ikke noe problem.)

FloppyDTV/S - MCE 2005 - Samme resultat som over. Har også testet med ekstraprogrammet fra DigEw. hvor jeg kan legge inn frekvense som evt. mangler, fungerte helt korrekt.

FireDTV/C - Vista - Samme resultat som over.
    Fikk noe henging innimellom men det er fordi jeg kjører norsk versjon Viste PremiumEd RC1 (Vi fikk aldri noen norsk versjon av RC2) (Betatester norsk v.)

Jeg har selv kun kabel-tv kort. Kortet funger i både kabel versjon og satelitt (jeg måtte jo henge opp ei skål).
    Fungerer også problemfritt med SmartWi,

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Teit spørsmål, men hva er quick resume?

Newcomer own sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    280
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Quick Resume er en del av Viiv systemet. Når jeg trykker "stand-by" på fj.kontrollen går PC`en i noe som ligner stand-by.
    Display off
    Rødt lys på Off-knappen osv.

men, maksinen blir stående i den modusen og gjør opptak, henter tv-guide etc.
    Jeg beholder også deling av disker i nettverket.
    Dette er nok en "lure" løsning fra Intel men den ser "lekker" ut.
    Når jeg trykker stand-by tar det under 1 sek. før den er av og det samme når jeg trykke på igjen, også i Live-TV.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilke deler er det her snakk om da?

cpu, skjermkort, tvkort og hovedkort som må støtte viiv?

Søkte på komplett på viiv, eneste ja da fikk opp var noen hovedkort.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    74
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjører Vista RTM Ultimate og floppy dtv mot CD og DVB-C. Det var noe ustabilt før, men er bedre nå. Alle kanaler fungerer tilfredsstillende, også kiosk kanaler.

Jeg er ikke fornøyd med to ting:

1. Antall kanaler på GUIDEn er vesentlig ferre nå, enn ved analog oppsett. Dette irriterer meg mest. Jeg har tatt dette opp med Microsoft.

2. Bilde kvaliteten er ikke topp. Den er MYE bedre enn for løsninger på eksempel Hauppauge 500 MCE, men ikke like klart som via ekstern dekoder. Dette antar jeg skyldes MS innebygde codec og kvaliteten på skjermkort drivere.

Jeg har så vidt begynt å teste med forskjellige codecs for mpeg2, men kan ikke konkludere noe enda.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I tv-guiden legger du jo bare til ønskede kanaler selv, og får da canal+, kios osv.

Men vil dette tvkortet kunne brukes videre framover, eller vil canal digital gå over til nye typer signaler i nær framtid?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    74
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av svortevik
    I tv-guiden legger du jo bare til ønskede kanaler selv, og får da canal+, kios osv.

Men vil dette tvkortet kunne brukes videre framover, eller vil canal digital gå over til nye typer signaler i nær framtid?
    Hvordan legger man til oppføringer for kanaler, når antall kanaler i guiden bare er 12-13 stk? Jeg kjenner til "Add listings to channels" funksjonen. Når en bytter fra analog unmapped cable til DTV blir antall kanaler som jeg kan få EPG på vesentlig redusert. Antall kanaler som jeg kan se, øker dramatisk.

Jeg tror ikke at CD har så mange alternativer. DVB-C er en standard. Det de kan endre på er valg av codec fra MPEG2 til MPEG4 eksempelvis. Dette har ingen betydning for floppy-dtv produktet, fordi koding skjer med software.

Skulle de endre dette, får det konsekvenser for en hel rekke dekodere i mange tusen hjem.

Det som nok får største konsekvenser i fremtiden, er utbyggingen til www.ntv.no.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du må bruke en kombinasjon av to andre programmer. Jeg slet litt i starten med dette, men fikk det til etter en stund. Jeg kommer nok til å prøve dette på nytt når jeg eventuelt får et digitalt kort til pcen.

http://avforum.no/forum/htpc-softwar...n-tracert.html

Newcomer own sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    280
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av frodeste
    Jeg kjører Vista RTM Ultimate og floppy dtv mot CD og DVB-C. Det var noe ustabilt før, men er bedre nå. Alle kanaler fungerer tilfredsstillende, også kiosk kanaler.

Jeg er ikke fornøyd med to ting:

1. Antall kanaler på GUIDEn er vesentlig ferre nå, enn ved analog oppsett. Dette irriterer meg mest. Jeg har tatt dette opp med Microsoft.

2. Bilde kvaliteten er ikke topp. Den er MYE bedre enn for løsninger på eksempel Hauppauge 500 MCE, men ikke like klart som via ekstern dekoder. Dette antar jeg skyldes MS innebygde codec og kvaliteten på skjermkort drivere.

Jeg har så vidt begynt å teste med forskjellige codecs for mpeg2, men kan ikke konkludere noe enda.

Her er hacket for å få alle de kanalen som ligger i Unmapped DigitalCable eller Sattelitt som valg under DVB/C og /S i stedenfor de 12 som du får standard.

Husk å Hent nyeste guidedata, og restart maskinen etter endring. Du må så gå i Instillinger - TV - TVGuide - Legg til oppføringer....

Gå i Regedit, søke ette headend. Endre verdi, søk så ett strProviderId og endre verdi.

HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\Curr entVersion\Media Center\Service\EPG\headend

Gammel setting f.eks.: 8200001
    Ny setting: 8200003

HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\Curr entVersion\Media Center\Settings\ProgramGuide\strProviderId

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    74
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av own
    Her er hacket for å få alle de kanalen som ligger i Unmapped DigitalCable eller Sattelitt som valg under DVB/C og /S i stedenfor de 12 som du får standard.

Husk å Hent nyeste guidedata, og restart maskinen etter endring. Du må så gå i Instillinger - TV - TVGuide - Legg til oppføringer....

Gå i Regedit, søke ette headend. Endre verdi, søk så ett strProviderId og endre verdi.

HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\Curr entVersion\Media Center\Service\EPG\headend

HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\Curr entVersion\Media Center\Settings\ProgramGuide\strProviderId

Topp. Dette funker! Hurra.

Så var det bytte av codec da...

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men på denne måten får en vel ikke lagt til noen av canal + kanalene?

Er jo greit å ha epg på disse også.

Newcomer own sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    280
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja helt enig, men da må du bruke f.eks. Quickguido og O2 en stund til. I hvertfall til Microsoft i Scandinavia blir enig om hvilke kanaler som skal ha guidedata. $$$$$

Tipper det skjer noe når Vista kommer i salg og i gang.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er de samme kanalene som er tilgjengelig i Norsk utgave av vista, så ingen forbedring der.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    74
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og Engelsk.

Jeg tror dette handler om press. Når tilstrekkelig mange krever dette, vil det komme. Ikke før. Hvis dere leser på UK forum ang MCE, vil dere se at der skapes enormt press på MS for å få inn alle kanaler i EPG. Videre har Microsoft UK egen side for å registrere feil i EPG. Skulle ønske at Norge også hadde dette.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vurderer seriøst å gå til innkjøp av FireDTV for kabeltv, men er utrolig usikker. Er der noen måte jeg vil ende opp med å gjøre et dårlig kjøp om jeg velger å gå for denne løsningen?

Er det slik at om få mnd sitter jeg igjen med et kort som ikke er brukenes, eller vil dette kortet kunne brukes i lang tid, og gi meg det ypperste av kvalitet framover?

Er der noen grunn til at jeg ikke skal gå over til et slikt kort?

Har i dag en digital tuner fra CD, men kan ikke akkurat si meg fornøyd med kvaliteten på bildet. Vil dette endre seg ved kjøp av FireDTV?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    74
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fordeler med DTV
    MYE bedre kvalitet enn med analog kabel tv kort

Ulemper
    Pris
    må ha to kort, to cam osv for å kunne ta opp fra to kanaler på likt.
    Drivere er fortsatt bare i beta.

Husk at DVB-T kort er i markeded og at www.ntv.no bygger ut i høy takt. Du må vurdere om du er fornøyd nå, eller om du vil bytte når utbyggingen er ferdig. Både Canal Digital og ntv sender digitalt, så da blir det en vurdering på tilbud og pris.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men er det mulig å bestille eller ta inn signaler fra ntv nå?

Om det er bra marked for DVB-T kort er det vel kanskje en bedre løsning enn FireDTV med cam?

Støtter forresten mediacenter DVB-T kort?

Newcomer own sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    280
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fire/FloppyDTV finnes i 3 forskjellig utgaver hver. Alle støttes av MediaCenter
    DVB/T - Terrestrial - Bakkesendt (NTV) Ref. Boxer i Sverige
    DVB/C - Cabel
    DVB/S - Sattelitt

Side 2 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •