Hjelp - Får ikke bilde (Nybegynner)

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 11 av 11
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hjelp - Får ikke bilde (Nybegynner)

Heisann..!!

Kjøpte et Dign X15 kabinett for en tid tilbake, og har nå endelig fått litt tid til å fikle med dette for å bygge det sammen. Har da støtt på et problem med at jeg ikke får frem bilde.

Dette er det jeg har gjort så langt.

1) Først monterte jeg inn et ASUS A8N32-SLI Deluxe hovedkort.
    2) Monterte deretter inn strømforskyningen (Seatronic)
    3) Monterte inn grafikk-kortet GeForce 7800GT 512MB Dual DVI (Goes Like Hell) PCi Express kort.
    4) Koblet en DVI til VGA kabel mellom HTPC og min monitor.

Grublet en stund først fordi jeg ikke finn liv i PC'en i det hele tatt, men etter å ha surfet litt på nettet fant jeg ut at kablene merket Power og Reset var byttet om i kabinettet, så det ble straks mer liv når jeg forsøkte å koble Reset i kabinettet til Power-bryteren på hovedkortet..!! (Er det forresten noen som vet hva den merket Power skal benyttes til??)

Forsøker å slå på PC'en og viftene starter opp, men jeg får altså ikke noe bilde til min monitor. Er det noen som kan hjelpe meg å forklare meg hva som kan være galt?

PS: Jeg har koblet bort alt annet utstyr (harddisk, DVD rom etc) for å se om det kunne være det som skapte feilen, men det gav ingen resultater. Hadde vært kjempefint hvis noen kunne hjelpe meg her..!!!

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    784
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    - Du har koblet strøm til grafikkortet?
    - Du bruker riktig grafikkortplass?
    - Har du forsøkt å koble f.eks. hodetelefoner til linjeutgangen på hovedkortet for å høre om VoiceDoctor gir deg noen beskjeder som hva som kan være galt?
    - Noen pipelyder fra maskinen?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker så mye for hurtig svar. Skal forsøke å besvare dine spørsmål etter beste evne.

Strøm til grafikk-kortet:
    Ut fra det jeg kan lese i manualen for grafikk-kortet skal slotten i seg selv gi nok strøm til kortet. Det skal kun kobles til ekstra strøm dersom man benytter seg av det de kaller Gainward Powerpack Ultra/1x00, Ultra/2x00 eller Ultra/2x00. Jeg kjøpte bare grafikk-kortet og ikke noen Powerpack. Har jeg kanskje misforstått her?? Når jeg starter opp PC'en går ihvertfall vifta på grafikk-kortet ved bare å plugge det i PCIExpress slotten.

Riktig grafikk-kort plass:
    Jeg har koblet grafikk-kortet inn på en av PCIExpress slottene på hovedkortet. Det er to slike og jeg koblet grafikk-kortet inn på den merket PCIEX16_1. (Tror ikke det er forskjell på denne og PCIEX16_2)

Har du forsøkt å koble f.eks. hodetelefoner til linjeutgangen på hovedkortet for å høre om VoiceDoctor gir deg noen beskjeder som hva som kan være galt?
    - Noen pipelyder fra maskinen?
    Forsøkte å koble til headset men får ingen pipelyder fra maskinen. Det er heller ingen pipelyder ved selve oppstarten.

Er det noe av dette som kan hjelpe til å forstå hva som kan være feil..??

Takker så mye på forhånd for all hjelp..!!

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    784
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Alle GeForce 7800GT-kort må kobles til strømforsyningen. Om srømforsyningen har egen PCI Express-strømkontakt må overgang benyttes. Slike fulgte sikkert med kortet.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    784
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Koble fra alt som ikke trengs for å "få bilde", dvs. du trenger ikke harddisker, optisk, minnekortleser og hva det måtte være: prosessor, minne og grafikkort er det du trenger. Alt av andre tilleggskort tas også ut for å redusere potensielle feilkilder.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Fortsatt ingen resultater

Heisann..!!!

Har nå forsøkt å koble bort alt annet utstyr enn hovedkort, strømforsyning og grafikk-kort, men får fortsatt ikke bilde. Vurderer å ta alt utstyret ut å montere det inn i et standard kabinett (min stasjonære PC) for å se om det funker der. Skulle noen ha ytterligere råd som kan føre frem mottas disse med takk!!

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Se vedlegget mitt. Regner med at det kortet du har er ganske likt med det på bildet. Den kontakten i det blå forsøket på en runding er der for at skjermkortet må ha mer mat enn det pci-x sporet kan gi.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Forsyning av strøm til skjermkort

Heisann..!!!

Det fulgte med en overgang som passet inn i den kontakten du har anvist, slik at jeg kunne koble en strømforsyning (harddisk-kontakt) inn der. Det viste seg imidlertid at det fortsatt ikke gav noe bilde på monitoren. På strømforsyningen er det en kontakt som passer direkte inn i en slik type kontakt. Kan denne brukes slik at jeg slipper overganger som gir mer kabler enn nødvendig.

Det er to DVI-utganger på skjermkortet og jeg bruker en DVI til VGA kontakt til monitoren. Regner med at det ikke skulle bety noe? Jeg har ikke koblet på noen harddisk, slik at jeg ikke har noe operativsystem tilgjengelig. Antar likevel at det skulle vært bilde.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    784
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis PSUen har en egen slik 6-pins kontakt er det den du bør bruke, ikke en overgang.

Alt PCen skal trenge for å gi bilde er grafikkort, prosessor og en minnemodul. Du kan koble fra andre tilleggskort, disker, optisk etc.

-Wildshot: prøv å reset CMOS. Kortet har vel en jumper for dette. Sjekk dokumentasjon.
    -Har du to minnemoduler, prøv først den ene, så evt. den andre. Sjekk at riktige minnesokler benyttes.
    -Har du koblet 4-pins-strømkontakten fra PSU til hovedkortet?
    -Er CPU-vifte koblet til korrekt viftekontakt?

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du koblet til strøm på begge kontaktene til hovedkortet? Se bildet med nye flåtte rundinger.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Nå hjalp det på..!!!

Heisann..!!!

Takker så mye for hjelpen..!!! Hadde utrolig nok ikke klemt den lille kontakten i hjørne for 12V ATX godt nok ned. Det hjalp selvfølgelig på å få strømforsyning der. Får skrive det på "nybegynner-kappen".

Takker igjen så masse og ønsker fortsatt riktig god helg..!!!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •