Scaleo C på elecroworld messen til 4 lapper!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer redfox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Scaleo C på elecroworld messen til 4 lapper!

Denne selges på electroworld messen for KR 3995,- !!!

Var der i går og så denne maskinen, men har ikke akkurat hatt fokus på HTPC om dagen så jeg lot være å kjøpe den. Syns tilbudet virket skremmende bra i ettertid, men måtte hjem å sjekke litt priser først. Og det viste seg altså at denne har ligget på rundt 13 lapper det siste halvåret, så jeg reiste inn i dag. Sto fremst i køen når det åpnet og løp inn til FSC standen hvor jeg håååpet på at de hadde flere igjen.

Sitter nå å confer den opp

Det var mange igjen på lageret, så det er tydeligvis ikke mange som vet om tilbudet enda. Messen er vel oppe til 20 eller 21 i kveld tror jeg.. Er også oppe i morgen. Sjekk ::: Electroworld2006 :::

- CPU: Intel Pentium4 540 (3,2 ghz)
    - Minne: 2x512 MB
    - Harddisk: 200 GB IDE
    - Optisk: DVD-brenner (DL)
    - Nettverk: Kablet og trådløst IEEE802.11b/g
    - TV-tuner
    - Skjermkort: Nvidia GeForce FX5500 AGP
    - Lydkort: Integrert, 5.1 surround
    - Størrelse (BxHxD)(mm): 202 x 151 x 320
    - Vekt: 10 kg
    - Operativsystem: Microsoft Windows XP Media Center Edition

Netshop.no - pc data foto minne digital - Fujitus-Siemens ScaleoC Multimediasenter

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Nåja..

Kjøpte den jeg og, og var litt gira en stund, meeeen, har ikke akkurat blitt spesielt fornøyd. Den bråka som et uvær, slet med driverne, og krasja på "av"-knappen. I tillegg har aldri displayet kunnet brukes til noe spesielt, og strømen gikk på'n, så nå fikk jeg tilbake alle pengene for den.
    Nå skal jeg nok bruke de penga på noe bedre. Skulle gjerne skaffet meg en liknende ferdigboks, men finner lite på markedet nå...
    Hører jo XP MCE suger litt lut.
    Kanskje kommer det nye ting når Vista MCE kommer?

Newcomer redfox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm, merkelig. Ser det er fler som har hatt problemer med den. Jeg har ikke opplevd noe spesielt med den utenom at XP MCE er fryktelig dårlig. La inn Mediaportal, som er et open source prosjekt. Kan gjøre mye mer her, enn i XP MCE.. Softwaren lever dog ikke helt opp til forventningene, så nå skal jeg få tak i en gammel xbox igjen og modde den. Ingenting slår XBOX Media Center punktum. Kunne tenkt meg å gjøre om Scaleo'en til en spillpc, men får se.. lyst til å selge den til en som trenger den mer..

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, det har vært en del problemer med den. Hørte at 60% av de som ble solgt på messa kom tilbake...
    Men det kan jo være en overdrivelse. uansett hadde jeg den inne på service i ca 2 mnd, og var innom butikken en gang i uka. Hver gang lå det et par tre scvaleoC pc'er rundt på service-lokalet...

Newcomer Whitedmon sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    292
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

BYGG selv!

Legg i 15 lapper i et selvbyggerprosjekt!, bare pass på at du tenker på plass behov til skjermkort og kjøling. Det er mange fete kabinetter å få fatt i der ute. Har selv bygget meg en egen HTPC med deler fra komplett. det hele kom på ca 15 lapper og fungerer perfekt.
    Et lite tips er å bygge en HTPC som ikke skal brukes til krevende spell/programmer. Dette gir mindre støy og bedre valgmuligheter når det gjelder kabinetter.
    Min maskin "kødder" aldri i motsettning til visse ferdig maskiner som selges...

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Unhappy Scalero c

Advarsel til alle. For all del ikke kjøp denne dritt maskinen.
    1 går i lås rett som det er.
    2 ofte slår den seg ikke av.
    3 tv kortet er elendig.
    4 den bråker
    5 har vært inne til rep. 3 ganger,
    6 den er for treg.

Har blitt noe bedre etter sist gang den var inne. Vet at drivere er blitt oppdatert. Var også problem med vannkjøpling. Maskina gikk for varm.

Venter bare på at det skal bli noe håndgripelig så jeg har en unskylding for å levere den inn igjen. Da skal jeg få ny.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •