Sikre trådløst nettverkfor uvedkommende????

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Intermediate Roger sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    780
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Sikre trådløst nettverkfor uvedkommende????

Har i dag innstalert trådløst nettverk (Jensen) på min bærbare pc. Problemet er at jeg får opp meldingen at den er "usikker", altså at den kan brukes av andre i området. Noen som kan forklare hvordan jeg går frem for å hindre dette? Jeg vet lite om data så hvis noen tar seg bryet med å forklare dette, tenk deg da at du forklarer deg til en som er fem år. På forhånd takk.

Intermediate TomH sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,153
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fremgangsmåten kan være litt forskjellig alt ettersom hvilken trådløst router du har. Men finn frem manualen til den trådløse routeren din, så står det helt sikkert der hvordan du skal gjøre det.

Som regel så kobler du deg direkte til routeren med en kabel(men det kan gå tråløst også på enkelte) , og taster inn en adresse i Internet browseren din, slik at du får opp en setup side for routeren din. Der vil du kunne krysse av for å aktivisere sikkert nettverk, og du må fylle inn et passord du skal bruke. Når det er gjordt så kobler du deg bare fra routeren, søker opp nettverket ditt igjen på den bærbare pc'n din, og skriver inn passordet når du blir bedt om det.

Intermediate Roger sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    780
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Flott, skal prøve meg på det. Takk så langt:-)

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •