Kvalitet innspillte program på HTPC? (PVR)

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    42
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Kvalitet innspillte program på HTPC? (PVR)

Lurer på å kjøpe et hauppauge WinTV-PVR-150 tv kort da det følger med ir sender med denne til å styre parabol tuneren, det blir enten dette i pcen eller en ny tuner med harddisk, så da er spørsmålet, hvordan blir kvaliteten på innspillt material når en spiller inn på pc? sammelignet med en god innspilling på tuner/dvd opptaker.
    Om kvalitet blir som en vhs så er det greit nok, har dvd opptaker hvis det er noe viktig, men savner at tuner/pc selv sørger for bytte til riktig kanal før innspilling.
    Pris spiller selvfølgeli en rolle, rundt 800 for tv kort kontra mange tusen for en tuner sier jo egentlig sitt.
    Kjører myhtpc for øyeblikket og regner med det bør gå å bruke dette kortet/programvaren i tillegg til myhtpc.

Noen som har noen innspill?

Active Baker sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    451
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei!

Nå kan jeg selvsagt bare tale for mine egne erfaringer, men her er mine observasjoner mht kvalitet, kort forklart:

1. Digital parabol -> Analog videokabel -> TV-kort -> MPEG-2 opptak = VHS-kvalitet (omtrent). Med en god tuner og optimal s-video-inngang kan kvaliteten bli noe bedre, men ikke opp mot DVD.

2. Digital parabol -> Sat. dekoder med opptaker = DVD-Kvalitet (såfremt tv-kilden er god)

3. Digital parabol -> PC med sat. kort = >=DVD-kvalitet (og selvsagt HD-kvalitet når kildematerialet er det).

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    42
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk, høres jo lovende ut. Tror jeg går for å teste hauppauge kortet.

Er det noen her som bruker hauppauge kort som ikke bruker windows media center? Lurte på om det går greit å konfigurer inn i myhtpc.
    Er det andre media center programmer som fungerer bedre, greie å sette opp som jeg burde teste ut istedet? bruker pc til å spille av tv serier, musikk, musikk videos, vær varsling, streame nett tv og vise bilder.

Active Baker sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    451
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Alternativer til Windows Media Center? Flere jeg har snakket med er veldig happy med Mediaportal: MEDIAPORTAL - free MediaCenter HTPC Software - Home

Gratis dessuten, så det skulle være lav terskel for å få testet det ut

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •