Dscaler og andre codecs

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    133
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Dscaler og andre codecs

Hei
    Fikk slengt sammen et brukbart mediacenter etterhvert, så da var tiden inne til å prøve kvalitetsforbedringer på DVD-avspilling.

Prøvde først Nvidia, fått mye ris og ros, hos meg ble det ris. Mye problemer med få godt bilde, ghosting, skaleringsproblemer, overlayproblemer og mange andre problemer. Utelukket.

Prøvde så (ikke i noen spesiell rekkefølge) windvd, powerdvd og sonic sine codecs og avspillere, verken fornøyd med bildekvalitet eller brukervennlighet.

Så gikk turen til VLC, totalpakka for avspilling. Egentlig veldig bra på det meste, men bildekvaliteten kunne gjerne vært bedre.

Ok...Mastiff sin guide. Zoomplayer, dScaler, FDshow og hele gladpakka for entusiastene. Skuffende både brukervennlighet og bildekvalitet.

Så, hva endte jeg opp med? Kombinasjonen dScaler uten FDshow og Windows Media Player med litt tweakede innstillinger. Dette gir hos meg det mest optimale bildet, sylskarpe farger, ingen artifakter av noe slag. Godt fornøyd!

Hvilken kombinasjoner bruker dere der ute?

Intermediate killroy sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    1,198
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei og hyggelig at du fant noe som fungerte for deg, men kan du være litt mere spesifikk på oppsett. Benytter du Mediaplayer med Dscaler ?

Fint om du kunne skrive noen ord om hva du har testet og hvordan dette er satt sammen mht. instillinger.

Selv bruker jeg "pakka" til Mastiff og er imponert over bildet ut på min prosjektor. Men smaken er som, ja du vet

/L

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    133
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spesifikk skal bli:
    Oppsett Dscaler: Default, ikke gjort noenting
    Oppsett WMP: "Use high quality mode" huket på, "Use overlays" huket av
    Egentlig ikke noe mer enn det
    Bruker et Radeon X1300 kort fra Sapphire med VGA tilkobling til en Loewe Concept. 1366 * 768

Satt Dscaler som default med decoder check tool'et fra Microsoft. Fjernet absolutt alt annet

Intermediate killroy sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    1,198
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar, har holdt meg vekk fra MS varer en stund og WMP er nå i Beta 11 ser jeg. Lasta den ned og den virket lovende (Bra Bill !), men kor i herskelske setter du "Use high quality mode" huket på, "Use overlays" huket av"....

Noob på WMP (sorry)

/L

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •