Digitale TV-kort med CAS

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question Digitale TV-kort med CAS

Bakgrunn: Har endelig fått digital kabel-TV med tilhørende DVB-dekoder. Denne har innebygget "smartkort" med CAS (conditional access system), pluss kortplass for ytterligere tilganger.

Så til HTPC-problematikken: Nå ønsker jeg å bytte ut mitt analoge TV-kort (Hauppauge! WinTV-PVR-150MCE) med et digitalt et. Spørsmålet mitt er om det finnes TV-kort på markedet som kan benyttes på CAS-krypterte sendinger (forutsatt at jeg, om nødvendig får et smartkort fra kabel-leverandøren).

Noen som har erfaringer og ev. konkrete anbefalinger?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Ser ut som ingen her har noe å bidra med ang. CAS-dekoding (dekryptering), men her er litt informasjon som kan være nyttig for folk i samme situasjon. Ut fra hva jeg har funnet ut, er det IKKE støtte for digitale kabel-TV-signaler (DVB-C) i Windows Media Center 2005 (ref. 1), og det ser visst ikke lovende ut for Vista heller. Dermed blir vel den beste løsningen for DVB-C-kort i PC å bruke MediaPortal (ref. 2) isteden for Media Center - der er det full støtte, og det finnes et godt utvalg av dekoder-kort for formålet.

Men jeg vet altså ikke om noen av disse digitale TV-kortene kan lese "smartkort" for CAS... noen der ute med kunnskap om det?

________
    ref. 1: Windows XP Newsgroups
    ref. 2: MEDIAPORTAL - free MediaCenter HTPC Software - Home

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •