Parabol på PC'en (MCE)

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Parabol på PC'en (MCE)

Jeg ønsker å se på TV gjennom Windows Media Center. Jeg har tenkt å få meg parabol, men først vil jeg bare finne ut av hva jeg trenger.
    Bortsett fra antenne, hva trenger jeg?
    Har hørt at det går ann å koble en Dreambox til pc'en. Er det den beste måten å gjøre det på? Eller fins andre måter? Har ikke et tvkort fra før. Kunne tenkt meg et kort med to tv-tunere.
    Setter pris på alle svar

Active Baker sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    451
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke for å være krass, men SØK på forumet. Denne problemstillingen er diskutert (og forklart) mange ganger tidligere.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    42
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei.
    Jeg har hatt dreambox, en helt utrolig tuner som var så enkel og kjapp i bruk at jeg aldri vurderte engang å kople den innom pcen, spillte inn på egen hdd i super kvalitet, men nå er den røket (tordenvær), bruker en normal canal digital tuner og nå finner jeg mange gode grunner til å kople den til pc, bla automatisk kanalbytte ved timer innstilling på innspilling til harddisk er en av grunnene.
    Hvorfor vil du ha kort med to tunere? skal disse kortene koples til 2 digital tunere eller... ?

Active Baker sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    451
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan svare for trådstarter (tror jeg da):

To tunere = ta opp ett program og se på et annet.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av rryd
    Hei.
    Jeg har hatt dreambox, en helt utrolig tuner som var så enkel og kjapp i bruk at jeg aldri vurderte engang å kople den innom pcen, spillte inn på egen hdd i super kvalitet, men nå er den røket (tordenvær), bruker en normal canal digital tuner og nå finner jeg mange gode grunner til å kople den til pc, bla automatisk kanalbytte ved timer innstilling på innspilling til harddisk er en av grunnene.
    Hvorfor vil du ha kort med to tunere? skal disse kortene koples til 2 digital tunere eller... ?
    Som Baker sa, ta opp ett program og se på et annet. Har brukt en del tid på å søke gjennom tidligere poster både i dette forumet og andre. Fant liksom ingenting som passet under det jeg ville ha, men bør kanskje ta ein liten kikk til. Det som jeg hovedsaklig ønsker å få til er:

1. Parabol på PC'en
    2. Skifte kanal i Media Center, med mce fjernkontrollen.
    3. Ta opp ett program samtidig som jeg ser et annet.

Så er spørsmålet om en kan oppnå det med å koble en dreambox/viasat/canal digital tuner til pc'en, eller bruke et slags parabol kort (Technotrend?) til pc med diverse ekstra utstyr (kortleser?).

Active
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    453
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei!

digital-everywhere

Disse har løsninger for bruk av digital parabol på mce. Jeg bruker deres løsning idag på digital kabeltv og det funger meget bra. det eneste du må være sikker på er at kortet ditt ikke er "parret". På kabeltv er det ikke parring enda så det går meget b ra med conax cam.

morten

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •