Mye MCE prat her... dere er klar over prg. Mediaportal? - Side 5

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 5 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5
Viser resultater 81 til 94 av 94
    Intermediate wizkid sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,436
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Nå har det seg sånn at mine ønsker er store. Ønsker å åpne Mediaportal eller MCE og styre alle mine filmer/videoer etc. pluss alt av musikk fra en og samme plass. Dette lar seg ikke gjøre med mitt oppsett i dag.
    MCE kan ikke ta alle filmer og musikk. Må åpnes bl.a via Daemon og Mediaplayer Classic.
    MP kan åpne alle filer, men kun på min PC-skjerm. IKKE på PJ uansett hva jeg gjør.
    Nå hører det med til historien at det å gi meg en link til en ny tråd hjelper lite da den er så dyp at jeg ikke skjønner en dritt. Gud vet, og samboeren også, at jeg prøver mellom all banningen. For banning er jeg god på.
    Har prøvd alt div. script og limt det inn i alle mulige kriker og kroker og håper på flaks. Men nei. Mere banning!
    Finner dere ut noe så hjelp meg med å finne ut hvor et evt. script skal inn.

Samboeren hilser og sier takk for all mulig hjelp. Dattera lærer for fort banning så la det skje fort.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan er mulighetene for å kjøre web-tv direkte i MediaPortal?
    Liker veldig godt den funksjonen i Win MCE, ganske greit å slippe å bruke browseren for å se tv2 webtv

Intermediate DrErling sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er vel få ting MCE kan gjøre som ikke er mulig å få til i MP.

Hva med Viasats nye løsning for pc? Noen som har rukket å teste den? Er det "full kvalitet" eller bare en semi-løsning?

Jeg liker godt slagordet "Underholdning på dine vilkår". Et slagord jeg ikke hadde ventet fra hverken Viasat eller CD på en stund...

DrE

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    83
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei

Prøver meg på noen svar:

Wizkid : "MCE kan ikke ta alle filmer og musikk. Må åpnes bl.a via Daemon og Mediaplayer Classic."

Har du prøvd My Movies plug-in til MCE? Jeg regner med at når skriver at du må bruke Daemon, så er det filmer i "ISO-format"? My Movies bruker også Daemon, men kan da gjøre det automatisk for deg.

DrErling : Det er vel få ting MCE kan gjøre som ikke er mulig å få til i MP.
    Har prøvd og finne det, men ser ikke ut som om noen har laget løsning for OnlineSpotlight (NRK/TV2) som finnes i MCE

DrErling : Hva med Viasats nye løsning for pc?
    Har ikke selv prøvd "Slingboksen", men kjenner en som har den. Det er ikke så mye annet en en streaming av bilde/lyd fra sattelittmottakeren din. Har forstått det slik når det gjelder kvalitet at den tilpasser seg båndbredden på linja di.

-L-

Intermediate wizkid sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,436
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I MP finnes det jo en egen snarvei til alt av innstillinger. Hvordan gjør man det i MCE?
    Eller det bare det man ser, man får?

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som vet hvordan det ligger an med utviklingen av LinuxMCE, et os/program jeg synes ser veldig interessant ut.

DrE

Intermediate zx300 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    873
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser igjenom en gammel post her :-)

Hvordan er det med denne nå? Er det noen bedre, som gjør samme jobb?

Hvilke videoplayer bruker dere? Nero, CyberLink....???
    Hvilken er best, med tanke på filer som jeg har?
    Jeg har filmer i ISO, img, mkv, divx, mpeg, wmv, VOB, mp4, DVD format(2 mapper -> VIDEO_TS & AUDIO_TS)

Musikk har jeg flac og mp3

Hvilke innstillinger har dere i menyen Video Player(når en har åpnet MediaPortalen - Configuration)

Active
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    392
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Siden denne tråden startet har vi fått XBMC

Intermediate Okay sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei!
    MediaPortal 1.1 alfa er nå sluppet. 1.0.2 er siste "stabile" versjonen.
    Eksterne spillere er noe jeg ikke fikler med. Bruker CyberLink dekodere m/DXVA for det meste, og eller "standard" (gaussion etc.).

Som oberguru påpeker har XBMC modnet kraftig i senere tid. Selv om MP og XBMC på sett og vis har samme opphav, er de nokså forskjellige, uten å gå inn i detaljer:

Mye av arbeidet med MediaPortal er i TV biten (som jeg tørr påst er nokså enestående), og (siden det er Windows only) DirectShow - som igjen gir DXVA.

MediaPortal 1.1 blir (ssv) site versjon. Teamet har/skal nå flytte fokus mot MediaPortal 2.

XBMC er mer i "starten", dog har det fått mye skryt mtp stabilitet og WAF.

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Okay
    XBMC er mer i "starten", dog har det fått mye skryt mtp stabilitet og WAF.
    Hmm, hvordan kan du si det? XBMC har jo eksistert i årevis. Du tenker kanskje på at det i senere tid er portet til pc?

Her i huset har XBMC gjort jobben hele tiden. Helt fra min første modda xbox1.0 til nå i htpcen. Kona og dattera mi på 5 bruker xbmc, så brukervennligheten er det lite å si på i alle fall.

Anyways, godt er det at både MP og XBMC utvikles og tunes hele tiden. Begge systemene har sine pluss. Som du sier så skilles de vel i største grad av TV-funksjonaliteten. Jeg er så "heldig" at jeg har Lyse, og dermed har det i alle fall til nå vært mere eller mindre umulig å involvere TV-biten i htpc`en.

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var litt unøyaltig svar der, ja. Tenkte på tiden siden det ble portert til PC. (Det var jo det som var grunnlaget for MediaPortal og - XBMC @ PC = MP).

Har selv Lyse (BRØL!), men kjører STB over analogt kort... Kvaliteten er ikke fantastisk, men...

Slenger nok snart opp en FreeSat parabol. Antar at du er fra Stavanger omr., og vi kan visst lett få inn FreeSat med en normal parabol.

Se: freesat - Home

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Okay
    Antar at du er fra Stavanger omr., og vi kan visst lett få inn FreeSat med en normal parabol.

Se: freesat - Home
    Jau, det stemmer det. Har sett det selv (på Hundvåg). Stavanger (og til dels dalstrøka innafor 8)) er dekket av FreeSat. Jeg finner dog ikke så veldig mange kanaler som "jeg må ha" på freesat, så det er ikke av spesiell interesse her i gården egentlig.

Min beste TV-opplevelse (rent brukervennlig) hadde jeg i tiden med Dreambox og parabol, men jeg må innrømme at Lyse blir bedre og bedre. Hadde vært greit å ha det på htpcen, men jeg er såpass fornøyd med oppsettet på systemfjernkontrollen (harmony 895) at eventuelle svitsjinger mellom kilder er problemfritt.

Det burde være mulig å levere et PCI/PCI-X basert kort som tok seg av lyse-signalene, men det er nok neppe hovedprioriteringen deres...

DrE

Active
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    349
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Burde ikke Hauppauge sin HD-PVR kunne virke med Lyse? Antar at mottakeren deres har komponent-utgang (men om den er enablet eller downscaler, det er jo en annen sak)...

Hauppauge Computer Works Ltd : HD PVR

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0