hvordan få pc til å styre parabol tuners kanalskifte og spille inn

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    42
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

hvordan få pc til å styre parabol tuners kanalskifte og spille inn

Hei, dreamboxen min tok kvelden i tordenvær her om dagen, har nå koplet til min originale canal digital tuner i stedet så vi kan få sett tv, har dvd opptaker så får spilt inn det jeg vil.
    MEN savner funksjonen til dreamboxen der jeg kunne stille den inn til å feks spille inn fra NRK kl 19 for å så skifte kanal og spille inn på tv2 kl 20, helt automatisk uten at jeg var med tven.
    Så spørsmålet: jeg har pc koplet til tv som kjører myhtpc og har et pinnacle pc tv pro tv kort.
    Hva trenger jeg av utstyr og programmvare for å la pc gjøre jobben med å spille inn + fjernstyre canal digital tuneren, skal kun bytte til riktig kanal og spille inn på tidspunkene jeg har bestemt.

Holder det å kjøpe microsoft fjernkontrollen? har forstått det slik at mottakeren der også kan læres opp til å styre andre apparater, eller trenger jeg win mediacenter i tillegg også?

Andre programmer som kan gjøre jobben, kjører windows xp pro og vil helst ikke bytte til linux eller lign pga andre server programmer.

Kan selvølgeli programmere timer på universal fjenkontrollen (sunwave src-7000) til å bytte kanal på tuner og få opptaker til å spille inn, men kunne tenkt meg en løsning der pc styrer det istedet.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    42
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nå fått testet oppsettet på fjernkontrollen og det er definitivt ikke veien å gå, tungvind å stille inn + problemer med å få lagt inn når opptak skal slutte.
    Hat lest litt mer om windows media senter men finner lite informasjon om hvordan en får htpc til å fjernstyre tuner.
    Noen som vet?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    42
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser ut som det muligens blir et hauppauge tv kort i pcen (WinTV-PVR-150)
    men er litt skeptisk til bruker vennlighet kontra dreamboxen/annen tuner med hdd. bildekvalitet bør jo være sånn tålig men er ikke det viktigste, har dvd opptaker hvis det er noe jeg MÅ ha i god kvalitet, er først og fremst automatisk kanalskifte og opptak jeg savner.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •