Mediacenter VS Standalonespillere

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer Shrike sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    73
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Mediacenter VS Standalonespillere

Som mange andre her på forumet sitter jeg og smådrømmer om å slenge sammen en HTPC for bruk i stua, men jeg har noen spørsmål jeg håper noen kan hjelpe meg med, jeg klarer ikke bestemme meg:

Sammenlignet med en vanlig DVD / HD-DVD spiller, vil jeg kunne oppnå samme bilde, og ikke minst lydkvalitet sett at jeg tar meg god tid med "knoting" og konfigurering? Optisk er vel et stikkord på lydsiden her?

Vil den innebygde tuneren i f.eks Sonys 55A2000AEP overgå tvkortene man får kjøpt til PC? Skulle nesten tro tuneren i en tv i denne prisklassen lett overgår et til skarve tusenlappen?

Takler dagens prosessorer de-interlacing av 1080i matriale, samt dekoding av HD lyd realtime?

Noen som har en pro/cons liste her? Evt. generelle tips angående valg? Prismessig regner jeg med å ligge på en rundt 10 lapper.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    46
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Shrike
    Sammenlignet med en vanlig DVD / HD-DVD spiller, vil jeg kunne oppnå samme bilde, og ikke minst lydkvalitet sett at jeg tar meg god tid med "knoting" og konfigurering? Optisk er vel et stikkord på lydsiden her?
    Jeg mener ja. Siden du tenker på og bruke 10 lapper..
    Vil den innebygde tuneren i f.eks Sonys 55A2000AEP overgå tvkortene man får kjøpt til PC? Skulle nesten tro tuneren i en tv i denne prisklassen lett overgår et til skarve tusenlappen?
    Kommer jo litt ant på hvilket innsignal du har på tuneren. Er det analog kabel, antenne? Eller digital kabel/satelitt?
    Hovedsaken med en HTPC og TV-kort er jo timeshifting, og EPG imho..
    Takler dagens prosessorer de-interlacing av 1080i matriale, samt dekoding av HD lyd realtime?
    Angående bilde: http://www.m2systech.com/guides_hookup.asp
    Noen som har en pro/cons liste her? Evt. generelle tips angående valg? Prismessig regner jeg med å ligge på en rundt 10 lapper.
    HTPC er skøy, uendelig med muligheter. Men hva trenger du egentlig?
    Hvis du bruker parabol, så er kansje en dreambox til 5 lapper det du trenger?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    80
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dagen prosessorer klarer 1080p også, så det er ikkje noe problem!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •