HD \ .ts striper som ikke skal vere der.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer Catch-22 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    98
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

HD \ .ts striper som ikke skal vere der.

Hei alle sammen ,det har blitt til at jeg har laget en del poster her de siste dagen pga inkjøp av ny htpc\media pc.

Jeg har nå etter mye om og menn fått maskinen opp og gå,jeg hadde egentlig planer om å bruke Zoom player med ffdshow osv men jeg ble rett og slett ut mattet av alle mulighetene. Jeg har nå bestemt meg for at jeg skal bruke Mediaportal pc versonen av XMBC for de som har vert borti det.

Men jeg har et problem, jeg har satt min oppløsning til 1024x768 75hrz
    men når jeg spiller av HD filmer \ .ts filer så dukker det noen rare linjer på skjermen når ting beveger seg opp eller ned samtidig som de beveger seg til venstre eller høyre. Er det dette som heter panorering ? Hadde nemmelig ikke dette problemet når jeg brukte xbox 360. I media portal kan jeg sette opp ffdshow som dekoder så vis det er noe jeg kunne gjort der så er det absolute en mulighet.

Vis det skulle vere noen andre her som har peiling på MCE tastaturet så har jeg åsså et problem med at jeg ikke får tastaturet til å fungere med ir motakeren som sitter innebygd i mitt Thearmaltake Mozart Kabinet ,ir motakeren heter imon tror jeg.

Men det som er viktigst å finne en løsning på er strengt talt de herrsens sripene.

Takker på forhånd alle som svarer!

Active
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    476
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det du opplever er nok noe som kalles "tearing" Om du ikke har tålmodighet til å lese gjennom guiden til Mastiff, dvs del 7 eller 8 har du jo ikke tålmodighet i det heletatt Følger du den guiden slipper du tearing etc

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    98
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe,jeg har lest den sikkert 5 ganger men så datt jeg lissom ut når jeg ikke har samme hardware som han har . Men jeg sitter og leser om oppsettet av ffdshow nå ,for den skal jeg bruke som dekoder og postprosessor i mediaportal.Har du noen forklaring på hva tearing er for noe?

Newcomer Cowstian sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

MCE tastatur mot imon!

Av de jeg hare snakket med å sånn så har de fleste ikke fått til å kjøre MCE fjernkontroll/tastatur med innebygde ir-mottagere. Dette er gasnke dumt egentlig for da er man avhengig av microsoft's eksterne mottager. Det ser jo litt dummere ut men dette er eneste utvei tror jeg hvis du vil ha det til å fungere. Skal ikke si for sikkert da det kan jo være noen som har fått det til!

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    98
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja det virker som om det ikke er mulig å få den til å funke uten Microsoft sin it motaker. De rare stripene forsvant når jeg satt på interlace

Intermediate magnuswb sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hvis det er 1080i det er snakk om her så er det jo ikke så rart.. Kjør de-interlacing..

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    98
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja det er snakk om 1080i . Jeg prøvde nemmelig å spille de i vlc ,i starten så var stripene der fortsat men så satt jeg på interlace å da ble alt bra .Men så har jeg veldig lyst til å bruke Nvidia purevideo codec så vis det er noen som vet hva jeg skal sette de-interlace instillingene tilder så hadde det vert fint.

Bør jeg bruke Nvidia purevideo eller purevideo HD? Har PV-HD noen funksjon når det ikke skal spilles av HDCP materiale?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •