Overføring av HD fra PC til projektor/surroundanlegg

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Overføring av HD fra PC til projektor/surroundanlegg

Jeg lurer på om det er noen som vet om en grei løsning for å spille .ts filer i HD opptil 1080i (til nøds lavere) på projektor og surroundanlegg? Vil f.eks. Kiss DP-600 eller X-box 360 klare dette?? Hadde vært topp om dette gikk an å få til på trådløst nett, men det er vel muligens for liten båndbredde?

Stooor fordel om det ikke koster skjorta.. Vil gjerne ha konkrete produkter som klarer dette!

Intermediate killroy sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    1,198
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prosjektor og Interlaced er ikke alltid så "lurt", Progresive er nok å foretrekke.
    Testet 1080i mot min Optoma H27 og det ble fint ved rolige scener, men bevares så kvalmende ved panoreringer. 750P derimot, så er bildet så fint det kan bli med en slik budsjett Prosektor.

Kilde er PC med Zoomplayer og resten av "pakka" til Mastiff (hw.forumet).
    Trådløst ?

/L

Intermediate kas sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tummelum
    Jeg lurer på om det er noen som vet om en grei løsning for å spille .ts filer i HD opptil 1080i (til nøds lavere) på projektor og surroundanlegg? Vil f.eks. Kiss DP-600 eller X-box 360 klare dette?? Hadde vært topp om dette gikk an å få til på trådløst nett, men det er vel muligens for liten båndbredde?

Stooor fordel om det ikke koster skjorta.. Vil gjerne ha konkrete produkter som klarer dette!
    Heisann lurte på dette selv siden jeg prøver å få tak i en 360 selv nå.

Jeg spurte om dette på et HD-forum.

Hello ppl.
    I`m am going to buy a Xbox360 and use the media center exdender. And I wounder witch files I can stream from my PC. Can I stream HD-movis like .TS\.Mpeg2.\4.\.Xvid6 Hd\WMVHD\.x264\.AVI ??????? Or is the case that I cant watche eny of the movies\TV-shows I download here with my Xbox, I just have to keep use my pc to do it?
    Svar:
    you can stream .ts files, which contain mpeg2 video.

however, WMVHD, x264, and XviD/DivX will not work through your xbox260.
    I have been using mine for hd playback, have no real complaints. .ts and wmv work perfectly, I even stream x264//xvid though transcode360 and it looks nice to me, and this is being done with a shitty comp, athlon xp 2500+ and it can start streaming almost instantly. I would however recomend using a wired connection, wireless might be iffy.
    Og mange lignede svar!!
    Jeg håper selvfølgelig da at dette stemmer, fordi dette er en av grunnene til at jeg vil kjøpe meg den

Her er link til programmet som må brukes for å kunne streame det meste av videofiler

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •