Kan det bli en htpc ut av dette?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Kan det bli en htpc ut av dette?

Hei AVforum!
    Driver å fisker etter litt info om htpc for tiden. I forbindelse med det så datt jeg over AVforumet og her fant jeg jo masse info. Har ikke rukket å lese alt enda, men jeg prøver. Er tråden helt på trynet så får dere bare gi meg smekk på pung så skal jeg skjerpe meg litt.
    Grunnen til at jeg leser meg opp på htpc er at jeg har fått hendene mine på en maskin som inneholder
    abit nf7 hovedkort
    xp2600+ prosessor
    nvidia 5900 skjermkort
    og 1gig med minne.
    Jeg har nå veldig lyst til å prøve og lage meg en mediacenter pc. Skal det bli noe av dette så må jeg jo kjøpe meg et tv-kort og et nytt kabinett, men utenom det så lurer jeg på om de dele jeg nå har er bra nok?
    Kan jeg kjøre på hd oppløsning med dette oppsettet. Er det bare tull å prøve med dette, for da bør jeg kanskje bare gå til inkjøp av noe nytt utstyr. Jeg kjøpe den gamle pc'en for 1000,- så planen var jo at det skulle bli en ganske billig løsning.

-8

Moderator striky sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Sted
    Vestfold
    Poster
    3,296
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så vidt jeg vet støtter ikke 5900-kortet ditt HD-dekoding med Purevideo. Da blir dette oppsettet altfor svakt til å kjøre HD-video tilfredsstillende, kommer sannsynligvis til å hakke på alt fra 720p. (Jeg har en gammel xp3000+ som ikke klarer noe HD-innhold tilfredsstillende).

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skjønner, så ikke bare er skjermkortet for dårlig, men prosessoren også. Da er det vel bare å "kaste" den gamle maskinen å kjøpe noe nytt..

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    784
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Et spørsmål blir jo ellers -- skal man med det første spille av HD-materiale?

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min 1 år gammle laptop fra dell klarer å spille av de HD klippene jeg laster ned uten at det hakker, samme gjør min enda eldre pc som er en xp 3200+ cpu sammen med radeon 9800 pro kort.

Jeg kommer til å bygge en mediacenter pc med delene som nevnt over, så vil jeg heller bytte deler etterhvert som jeg ser behovet melder seg. Så lenge det skal kobles mot en 37" lcd skjer, så er vel også behovet for alle mulige filtre mye mindre enn om jeg hadde kjørt prosjektor.

Uansett, dersom du ikke er fornøyd kan du vel begynne med å bytte til et skjermkort med den støtten som tregs? Da vil vel heller skjermkort bli belastet framfor cpu?

Intermediate Wibla sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    1080i funker greit her på en 2600+ med 1.5GB ram i VLC.. 720p divx funker utmerket med postprocessing i mplayer2.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Godt poeng der clasm! Vil vel egentlig bare ha muligheten.
    Var litt flere positive komentarer nå, så jeg får nesten bare finne meg et tvkort å prøve det ut.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan er pcen du bruker nå når du skriver disse postene her på forumet?

Om den ikke er så altfor ulik ytelsesmesseig kan du jo laste ned noen hd-klipp og se om det går uten å hakke.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Pc'en min nå er
    A8N-SLI Premium
    AMD Athlon 64 X2 3800
    Extreme N7800GT 256MB
    Geil 2*1024 MB
    Mist 500W
    74Gb Raptor - 320Gb SATA

Denne klarer jo disse klippene helt fint!
    Men jeg vil ha en egen media pc. Siden dette er en slags test for htpc i førsteomgang, så er jeg ikke interessert i å bruke mer penger enn strengt tatt nødvendig. Så om jeg blir frelst på dette med mediacenter, så kjøper jeg meg heller noe bedre til neste år.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •