Hvilket av disse tre kabinettene ville du valgt?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 15 av 15
    Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hvilket av disse tre kabinettene ville du valgt?

Står mellom følgende kabinetter til min htpc, så da lurer jeg på hvilken du ville valgt og hvorfor?

Nr1: http://www.origenae.com/product_x10.htm

Helst i sort utførelse, men den er ikke så mange bilder av.

Nr2: http://www.thermaltake.com/product/C...tsx_vc7001.asp

Nr3: http://www.origenae.com/sw/product_h5.htm
    Er generellt sett ikke så glad i Thermaltake produkter, men dette kabinettet ser bra ut.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    82
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er veldig opptatt av å redusere støy, så jeg ville helst valgt et som var noe høyere slik at det ble bedre luftgjennomstrømning i kabinettet. På små kabinetter blir det gjerne litt trangt og derfor også varmt. Men når det er sagt så har jeg ingen erfaring med noen av de kabinettene du linket til. Jeg synes alle så meget bra ut.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hadde mest lyst på mozart kabinettet, men for å få litt mer plass og lavere pris gikk jeg for H5 som kostet 1195.

Det er vel to eller tre vifter i kabinettet, og disse vil bli byttet ut med 14 DB vifter.

Eneste jeg synes er dumt med kabinettet jeg har valgt er at det ikke har utganger for lyd, usb osv i front, men dette var ikke så viktig at jeg ville betale 600 kr ekstra for å få.

Er veldig spent på hvordan det blir å bygge i dette, så gleder meg til delene kommer i hus

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    783
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    X10-modellen ser ut til å være det samme som et Aplus-kabinett jeg har. Etter hvert innsett at konstruksjonen ikke er så veldig god. Det er kun en enkelt 5,25", så man få ikke dempebrakett til disk med mindre man ikke velger en Sunbeam PCI-harddiskbrakett med demper. Videre er det vanskelig å få det ryddig, og liker ikke løsningen med at PSU står "midt i kabinettet". Dette kabinettet har vel også kun plass til to 60 mm bak, og ikke to 80 mm. Helst liker jeg kabinetter der PSU også kan være til hjelp med å lufte CPU-området. Ville valgt et kabinett som ga mulighet for 80 mm vifter bak.

Mozard-kabinettet synes jeg ikke er spesielt pent å se på, men det kan være en individuell preferanse.

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med disse? Bygd for å utnytte passiv kjøling for alle enheter ergo lydløst.

http://www.mcubed-tech.com/english/index.htm

Vunnet er haug med tester

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    783
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    mCubed blir en noe annen prisklasse.....

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    mCube er altfor dyr, desverre.

X10 har vel strømforsyningen plasert nede i ene hjørnet?

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    783
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av svortevik
    mCube er altfor dyr, desverre.

X10 har vel strømforsyningen plasert nede i ene hjørnet?
    Nei, X10 har PSUen "i kabinettet". Det går imidlertid en "tunnel" som det er åpning for bak der det kan stå en vifte. Videre er det en skjøtekabel inne i kabinettet for strøm slik -- strøm kobles til kontakten bak på kabinettet, og altså videre er det en ledning som kobles til strømforsyningen.

Har selv en PC basert på Aplus GL2 som er samme kabinettet, men annet frontdesign. Her er et bilde om hvordan de ser ut innvendig:
    http://www.aplus-case.de/gfx/GL2_silver/popup_det03.jpg

Synes selv det også blir veldig trangt og lett "kabelkaos" når alt er montert (display/fjernkontroll-greia gir en del kabler, som også skal kobles til hovedstrømkontakt på hovedkort).

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan har du valgt å kjøle cpu og skjermkort?

Om du har passivkjøling, blir det ikke for varmt inne i kabinettet?

Newcomer Klienten sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    92
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er du sikker på at det er samme kabinettet? Høres rart ut, siden det har ett annet navn..

Origen er ett sikkert, mindre svenskt kabinettfirma som lager kvalitetskabinett, der platene ikke er av små alu. plater, men skikkelig vare der du kan kjenne det du har betalt for..

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    783
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Klienten
    Er du sikker på at det er samme kabinettet? Høres rart ut, siden det har ett annet navn..

Origen er ett sikkert, mindre svenskt kabinettfirma som lager kvalitetskabinett, der platene ikke er av små alu. plater, men skikkelig vare der du kan kjenne det du har betalt for..
    Man har mange med sine egne kabinettmerker, men de trenger ikke stå bak produksjonen eller designe dem selv. Gjerne er det mer ukjente selskaper i Taiwan og Kina. F.eks. merket Aplus er det tyske Maxpoint som står bak. Dette i basis en slags distributør. Kanskje kan det være selskapet Origen som står bak kabinettet som også selges om Aplus for den saks skyld. Origen ser ikke ut til å være svensk -- de har sitt hovedkontor i Sør-Korea og ser ikke ut til å ha noe kontor i Sverige.

Mange kabinetter selges under forskjellige navn, men små variasjoner i design. Selv har jeg et miditower-kabinett med samme grunnkonstruksjon fra Point of View, bZerk og Sunbeamtech. Tar jeg ikke feil finnes samme kabinett også som Raidmax.

Jeg har sett andre bilder av X10, og det er samme grunnkonstruksjon. Du kan søke opp flere bilder av Aplus GL-2 og X10-kabinettet. Forskjellene er at USB-porter o.l. er skjult på X10, samt at det er åpning for f.eks. minnekortleser. Men resten er det samme, inkludert den spesielle "tunnellen" og strømforsyningsplasseringen.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da skal jeg kaste meg på trenden om ikke å anbefale et av de tre han nevnte, men ta et annet i stedet.
    Antec Fusion
    Antec NSK2400

Disse har jeg bare hørt gode ting om, spesielt med tanke på luftgjennomstrømning. De har plass til 2x120mm vifter, noe som er ganske uvanlig i HTPC'er. Det må sies at jeg ikke har personlig erfaring med dem, men planlegger en HTPC i disse dager som skal inn i et av dem.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er ganske sikker på at Aplus ikke er de samme kabinettene som x-10 og h5. På sistnevnte er strømforsyningen plasert i venstre hjørnet bak, og er ikke noen form for tunnell i disse.

Intermediate Kimba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    625
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av svortevik
    Jeg hadde mest lyst på mozart kabinettet, men for å få litt mer plass og lavere pris gikk jeg for H5 som kostet 1195.

Det er vel to eller tre vifter i kabinettet, og disse vil bli byttet ut med 14 DB vifter.

Eneste jeg synes er dumt med kabinettet jeg har valgt er at det ikke har utganger for lyd, usb osv i front, men dette var ikke så viktig at jeg ville betale 600 kr ekstra for å få.

Er veldig spent på hvordan det blir å bygge i dette, så gleder meg til delene kommer i hus
    Hvor fikk du kjøpt H5 kabinettet?
    Har lett overalt, ken ikke finne det i salg noen plass
    Blir meget gla om du vet

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kabinettet hadde de hos både databutikken og netshopp. Jeg har nå byttet det ut i ett antec fusion kabinett, og det er som natt å dag.

H5 ser bedre ut, men er langt dårligere med hensyn til praktiske løsninger.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •