Koble LCD-tv og LCD-skjerm på HTPC samtidig?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    874
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Koble LCD-tv og LCD-skjerm på HTPC samtidig?

Jeg tenkte å ha en eller form for mediacenter-programvare på kontorpcen, og ha både vanlig PC-skjerm og TV tilkoblet samtidig. Prøvde litt i går, men hadde ingen stor suksess. PC-skjermen er 1280x1024, og TV er 1366x768. Begge er koblet til GT6600 skjermkortet med DVI. Jeg tenkte meg at Clone mode ville være bra, men da får jeg ikke sette forskjellig oppløsning på de to skjermene? PCen påstår at max oppløsning på Hyundaiskjermen bare er 1024x768, men da får jeg en "virtuell desktop", slik at jeg må scrolle for å se hele desktoppen. Finnes det en grei oppskrift over hvordan dette bør settes opp?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    71
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prøv dette programmet:
    http://www.realtimesoft.com/ultramon/

Med ultramon kan du sette forskjellig oppløsning på skjermene i clone mode.
    Selv fikk jeg en krasj med skjermdriveren min og kan derfor ikke bruke den, men det går kanskje bedre for deg.

Intermediate killroy sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    1,198
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg brukte tidligere Ulrtramon og Powerstrip, men i dag har nVidia vært så snille å legge inn controll panel for å kjøre to monitorer med ulik refresh, oppløsning etc. Jeg vil anta at du har denne muligheter.

Velg monitor wizard og manuell konfig.
    Default skjerm er LCD monitor 1280 ec
    Ikke kjør Clone (da må de være like)
    Jeg har min Projector på den andre DVI porten og kan velge mellom 1080i,
    750P etc.

Fungerer glimrende.
    Dersom du ikke har denne "wizarden", så last ned siste driver og prøv igjen.

/L

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    874
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar! Skal prøve det dere nevner her. Må også sette meg litt bedre inn i de forskjellige modene. Kanskje analog + powerstrip er mere fleksibelt mht oppløsning? Vil jo helst kjøre skjermens native oppløsning.

Gunnar

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    874
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grrr... lasta ned sise driver (91.47), men fikk feilmelding under installasjonen. Access denied. Sjekket mappeattributtene, og der var det Read Only. Kan fjerne den grønne markeringa, men hvis jeg ser på properties igjen, så er den der fremdeles. Det samme gjelder alle andre mapper på PCen også... Hva i f... foregår?

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gunnar
    Grrr... lasta ned sise driver (91.47), men fikk feilmelding under installasjonen. Access denied. Sjekket mappeattributtene, og der var det Read Only. Kan fjerne den grønne markeringa, men hvis jeg ser på properties igjen, så er den der fremdeles. Det samme gjelder alle andre mapper på PCen også... Hva i f... foregår?
    Går utifra at brukeren din er i administrator gruppen?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    874
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jada, administrator. Kan sette Sharing på disker og mapper, og dette blir stående, men i praksis kan jeg ikke skrive noe til mappa, f eks lagre fil fra Notepad går ikke. Skal det ikke være en mulighet for å bruke en eldre, fungerene konfigurasjon i WinXP?

Gunnar

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    874
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm.. hvis jeg klikker på boksen med det grønne feltet "Read Only" så fjernes det grønne innholdet, klikker en gang så dukker det opp en grønn hake. Hva skal da det grønne innholdet bety? Virussjekk el?

Ihvertfall har jeg nå flasha BIOS og oppdatert div andre drivere. Fortsatt ingen suksess. Jeg får blåskjerm m/memory dump etter at installasjonen av 91.47 driveren har pågått en stund, muligens helt på slutten. Jeg la inn 81.95 igjen, og den lar seg installere uten problemer.

Gunnar

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •