Beste TV-kort

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7

Tråd: Beste TV-kort

Active cozmo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    348
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Beste TV-kort

Skal ha meg et TV-kort til HTPC'en min. Hva er det beste TV-kortet med tanke på bildekvalitet ? Er jo en jungel der ute.
    Har sett på Hauppauge PVR 150, 350, 500 osv. Men også leadtek winfast har masse kort......

Sliter også med å finne gode reviews og tester, sammenlikninger av de ulike. Alle tips mottaes med takk

cozmo

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hauppauge har bred støtte blant HTPC-byggere og finnes i svært mange mediacenter PC`er fra div. produsenter. Det er god driverstøtte på dette merket, og de fleste modellene er MCE godkjent. Tuneren er også veldig bra. Bruker selv PVR-500, men trenger du ikke dual-tuner funksjonen så er vel PVR-250 ellers helt lik. Har et Nvidia NVTV kort hjemme også, men selv om det gir god kvalitet på selve opptaket har jeg problemer med å få det til å fungere bra....

Active cozmo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    348
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HåkonN
    Hauppauge har bred støtte blant HTPC-byggere og finnes i svært mange mediacenter PC`er fra div. produsenter. Det er god driverstøtte på dette merket, og de fleste modellene er MCE godkjent. Tuneren er også veldig bra. Bruker selv PVR-500, men trenger du ikke dual-tuner funksjonen så er vel PVR-250 ellers helt lik. Har et Nvidia NVTV kort hjemme også, men selv om det gir god kvalitet på selve opptaket har jeg problemer med å få det til å fungere bra....
    Takk for svar! Du skriver at PVR 250 er lik som PVR-500 - jeg trodde at 500'en egentlig bare var to PVR-150 kort klemt sammen på ett kort ?

Ser også at mange benytter Hauppauge PVR kortene. Hadde egentlig tenkt å gå for et PVR-150 siden jeg ikke trenger 2 tunere, men har lest mange kommentarer på at det har dårlig bildekvalitet på ulike forum.....

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cozmo
    Takk for svar! Du skriver at PVR 250 er lik som PVR-500 - jeg trodde at 500'en egentlig bare var to PVR-150 kort klemt sammen på ett kort ?

Ser også at mange benytter Hauppauge PVR kortene. Hadde egentlig tenkt å gå for et PVR-150 siden jeg ikke trenger 2 tunere, men har lest mange kommentarer på at det har dårlig bildekvalitet på ulike forum.....
    PVR-500 har 2 hardware-encodere og 2 tunere. Jeg finner ikke PVR-250 lenger, så det ser ut som den er erstattet av PVR-350. PVR-150 har jeg faktisk ikke sett på før, så du får sammenligne litt på Hauppauge siden for å se om det er noe nytt.

Dårlig bildekvalitet har i allefall ikke PVR-500, selv om det helt klart kunne ha vært bedre. Det er synlig forskjell på den innebygde tuneren på min Pioneer 50" plasma og PVR-500, men så er analog tuneren til Pioneer kjent for å være meget bra.... Mot en middels/vanlig analog tuner, tipper jeg PVR-500 er likeverdig. PVR-150 kan jeg ikke svare for...

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Får vel ta med at jeg ikke har testet noen andre alternativer enn Hauppauge og NVTV, så jeg utelukker ikke at det ikke finnes noen med bedre tuner-del. Om du ser andre alternativer som er mer anbefalt, sjekk at noen har testet de med MCE, eller enda bedre, at de er MCE-godkjente.

Active cozmo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    348
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HåkonN
    Får vel ta med at jeg ikke har testet noen andre alternativer enn Hauppauge og NVTV, så jeg utelukker ikke at det ikke finnes noen med bedre tuner-del. Om du ser andre alternativer som er mer anbefalt, sjekk at noen har testet de med MCE, eller enda bedre, at de er MCE-godkjente.
    Hei igjen og takk for nyttig info. Spørs om det ikke blir et PVR-500 kort på meg.....Kommer sikkert til å angre om jeg går for et uten 2 tunere....

Foresten noen som vet om nettsjappene sender melding til nrk når man handler tv-kort nå for tida ?......:-D

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    46
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

TV-kort

Har hatt Leadtek Winfast PVR 2000 i et par mnd. Fungerer bra, ok, kvalitet selv om det ikke er like bra som tuneren i min TV. Men jeg kan anbefale tuneren. Har kun 1 tuner, men dersom du kun ser på analoge TV-signal så er det billigere å splitte TV-signalet ditt enn å kjøpe kort med 2 tunere. Husk at har du en TV så har du allerede 1 tuner. Lykke til

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •