Mulig å få en mediacenter pc for 7000?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 12 av 12
    Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Mulig å få en mediacenter pc for 7000?

Ser ut til at jeg nå får solgt min gammle pc for rundt 7000, så da har jeg ca 7000 å bygge meg en mediacenter pc for.

Tv-kort har jeg sammen med mediacenter tastaturet fra microsoft, men alt det andre trenger jeg.

Er det noen som har noen gode tips til hva jeg bør kjøpe for å få en komplett maskin til ca 7000?

Eneste kriteriene jeg har er at kabinettet helst ikke er mer enn ca 14 cm høyt, at maskinen sender lyden digitalt til min reciver via coax\optisk, samt at maskinen er stille.

Håper noen kan gi meg noen gode tips til en bra maskin til denne prisen.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har alt valgt ut følgende deler, men vet desverre ikke om dette vil passe sammen eller om det vil være bra nok, så håper på litt innspill, samt hjelp til å finne det som mangler.

Hovedkort: Gigabyte GA-965P-DS3

Cpu: Intel Core 2 Duo E6400

Minne: 2x Corsair XMS2 DDR2-675 512 MB

Skjermkort: MSI GeForce 7600 GS

Kabinett: Thermaltake Mozart SX Slim Desktop Sølv ATX m/Media Lab u/strømforsyning

Så da trenger jeg Kjøling av cpu, så stille som mulig, og må passe i kabinettet.

Strømforsyning som passer, er kraftignok og stille.

Så hva tenker dere om oppsettet?

Newcomer Jackant sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    143
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ville vurdert noe mer minne. Ellers ok.

Regner med at du har lastet ned Vista eller?

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jackant
    Ville vurdert noe mer minne. Ellers ok.

Regner med at du har lastet ned Vista eller?
    Går muligens for 2 GB ram, men dette kan jo kjøpes i ettertid.

Har ikke vista nei, hvordan det? Planen var å kjøre xp mediacenter i førsteomgang.

Nå viser det seg at jeg må ha et annet kabinett da det bare er plass til low profile kort.

Skal ikke være lett dette.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    46
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Stille...

Det vil være veldig vanskelig å få en pc stille til 7000 kr. Med kabinettvifte, strømforsyning m/vifte og prosessorvifte så blir det ikke stille :/
    Skal du kjøpe strømforsyning uten vifte og bruke andre kjølekomponenter så blir det dyrere.

Mer minne? Hva skal mannen med mer enn 1 Gb minne? Man trenger ikke mer enn det til å se på film, høre musikk, se bilder og ellers vanlig bruk.

Mitt tips er å bruke en bærbar pc til ca 7000 kr eller en mac mini. Da må du kjøpe USB TV-kort utenom, men det blir en nokså stille mediacenter pc.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, jeg vil ha en egen pc som skal stå under tv, og som skal holde samme design som resten av komponentene.

Alternativt kan jeg bruke pcen jeg alt har. Denne er totalt lydløs, men er i vanlig kabinett, så da passer det ikke inn. Det som da kan gjøres er å sitte denne et sted den ikke er synlig, så bare trekke kablene som trengs.

Jeg har funnet kabinett som jeg vil ha, men sliter med å finne en micro atx psu som er kraftig nok til å drive de komponentene jeg skal ha.

Kan alltids strekke meg til ca 8000, men så mye mer enn det vil jeg ikke bruke.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har et problem nå:

Det er to kabinett det står mellom. Det ene har støtte for atx hovedkort, men bare micro atv strømforsyning.

Det andre kabinettet er alt motsatt på. Det har støtte for micro atx hovedkort, men vanlig atx strømforsyning.

Så nå står jeg helt fast.

Kan noen finne en bra kompinasjon til det jeg trenger av kort og strømforsyning?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bare et lite innspill når det gjelder en budsjett media center pc. Priser avhenger veldig av om du skal spille av HD materiale, bruke Fddshow osv. Hvis ikke, trenger du veldig lite cpu kraft og kan spare mye penger. Men hvis den skal gjøre alt dette (ser sånn ut ettersom du har endt opp med en Core 2 Duo), kommer du ikke ned på 7000kr...

Men når det er sagt har jeg kanskje et forslag til kabinett... Det kommer med strømforsyning, tar mATX kort og skal være veldig bra på støy/kjøling (bruker 2x120mm vifter).
    http://www.shg.no/link.asp?goto=infobox&varenr=811050

Se også på varianten uten VFD, koster bare 750kr...

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    784
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    -I stedet for en 965-hovedkort finner man 945-hovedkort som støtter Core 2 Duo.
    -E6300 blir vel noe billigere enn E6400, og spørs om det gir noe forskjell i praksis?
    -Det kan gi noen kroners besparelse. Corsair Value DDR2 er kanskje rimeligere enn XMS2? Ellers har jo minneprisene gått en del opp i det siste. Faktisk har ellers dyre aktører i noen tilfeller vært en del rimeligere enn de større vanlige forhandlerne, dette pga. de har sittet på partier kjøpt inn når det var rimeligere, og ikke justert prisene.
    -Seasonic 380W PSU kanskje. Relativt rimelig.

Intermediate AndreasLie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,063
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    noen som har testet dette kortet evt dette: Netshop.no - pc data foto minne digital - Asus GeForce 7600GS 512MB PCIe

lurer på å bygge meg en htpc snart og da har derfor sett litt på 7600gs kortene, men vet lite om dem

Newcomer Klienten sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    92
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    kan bare si som alle andre sier her.. GS kort har ikke full støtte for Bilde.. (Pure-video funksjonen, som jeg tror skalerer HD materiell?) Ihvertfall, så er det GT som blir anbefalt..

Intermediate AndreasLie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,063
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    takker for svar. da blir det vel noe sånn som dette feks Komplett.no - Gainward GeForce 7600GT 256MB GDDR3, PCI-Express, "BP7600GT-256-TV-DD"

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •