Kabinett til htpc, trenger litt hjelp.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 11 av 11
    Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Kabinett til htpc, trenger litt hjelp.

Jeg klarer ikke helt å finne et kabinett som passer mine krav, og ikke er jeg noe erfaren innen htpc heller, så trenger derfor litt hjelp fra dere.

Det kan ikke være høyere enn 16 cm for å få plass under tv. Jeg ønsker i tillegg at det skal kunne brukes en stander strømforsyning i kabinettet slik at jeg kan bruke min MIST psu videre.

Dersom det er mulig vil jeg gjerne kunne sitte vannkjøling inn i kabinettet slik at alt er helt stille, samt jeg slipper å kjøpe vifter til tingene da jeg alt har vannkjølt pc.

Håper noen vet om et kabinett som kan være passende, og gjerne ikke koster mer enn 2000.

Intermediate CFD sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    1,054
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Silverstone LC17 er iallefall 17cm (målte akkurat nå). Dette har dog en genial planløsning , er rimelig og det er god plass til vannkjøling. Jeg regner med å ha mitt vannkjølingsprosjekt ferdig om ikke så veldig lenge. (maks en uke). Dette bruker standard ATX og vanlig PSU. Med plass til mange vifter og kjøling på hardisker. Det er plass til 5stk 80mm vifter ,men det betyr jo ikke at du må bruke alle . Men bytter man de ut med papst12db og setter dem på en regulator som senker spenningen litt så skal det godt gjøres å legge merke til HTPCen med alle vanlige støykilder som finnes i heimen (les kjøleskap , støy utenfra og evt TV). Har du litt ekstra plass kan du fjerne føttene på det og dermed vil du nok komme under 16.5.

Jeg skal bruke 5stk vifter i mitt kabinett ,men her er det stillegående vifter og målet er en HTPC man omtrent ikke kan legge merke til.

Active
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    476
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Litt off-topic, men jeg får dette kabinettet i morgen og har bestilt med 4 x papst 12db vifter. Hvilken viftestyring er det du bruker på dine?

Mvh krestjan

Newcomer PiffPaff sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    107
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Papst vifte 9 dB er også ett alternativ. Disse har bare 20m3/per time vs Papst 12dB som har 33 m3/time men så lager den også bare halvparten så mye støy :-D

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    1,054
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bruker Zalman Fanmate til viftestyring. Disse kan justere 1stk vifte stk ,men med litt justeringer med loddebolten kan man koble så mange vifter man bare vil på disse sålenge ikke effekten går over 6W..

Kabinettet kan absolutt anbefales. Meget god ventilasjon og god planløsning. Med plass til 6stk hardisker så kan dette her bli en server som kan gjøre veldig mye i tilegg til å være mediapc

Med 4stk vifter så ville jeg plassert 2stk forran hardiskene. En som dytter luft inn på siden og en som suger ut over CPU. Også ville jeg satt et filter på viftene forran hardiskene slik at man slipper å tenke så mye på støv.

Vi får se hva som blir bestilt. Nå støyen oppgitt somregel bare motorstøy og ikke alltid blåsestøy ,men jeg har bestilt papst vifter siden 2000 og er meget fornøyde med dem. Kulelagere på mine Papst4412FGL er like gode selv etter 5år i drift.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan dere som har kabinettet ta noen bilder etter at hardware er satt i slik at jeg kan se hva som er av ledig plass til feks vannkjøling. Trenger plass til radiator og pumpe\tank, så greit å se hvor noe slikt kan plaseres.

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    1,054
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er NULL problem å få plass til vannkjøling i et LC17.. Tro meg! Du bruker en black ice extreme på 2x80mm vifter over CPU, 1x120m som sitter på PSU slik at den bruker viften som går gjennom CPU og en 92/80mm i front på helt til venstre hvor man har fjernet HD blokken. Jeg bruker en Baytank som bruker en 5.25" slot ,men man kunne brukt en pumpe/tank i et ,men jeg satser litt med highend ved å bruke 2stk pumper siden jeg har et så stort system.

Noe slikt tenkte jeg først på: http://i13.photobucket.com/albums/a2...empelvann1.png
    Men Nå blir det 2stk Maxi Jet 1000 som pumper 1000 liter stk.

http://i13.photobucket.com/albums/a2...ckabinett2.jpg
    Vent noen timer så blir denne posten oppdatert. Skal ned å hente Black Ice extreme Dual 80mm , Polarflo TT vannblokk og endel annet snacks.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har alt vannkjøling, så å kjøpe noe nytt blir ikke aktuelt.

Radiator: http://www.microplex.no/product.aspx?pid=CTRAD1x120

Pumpe: Er ikke den samme som er linket til her, men er ca samme størrelse, bare så jeg kan få svar på om det vil bli plass i kabinettet.
    http://www.microplex.no/product.aspx...0E&mcat=14s267

Aller helst kunne jeg tenkt meg et enda mindre kabinett enn lc17, gjerne ett som er ca 10-14 cm i høyden, men da spørs det om jeg vil få plass til vannkjøing.

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    1,054
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med denne kjøleren? http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=310585
    Den ser ut til å kunne fungere fint i dette kabinettet ved at man lager en "duct" fra CPu kjøler til kabinettviftene bak. Med litt ducktape så vil dette bli en god løsning som ikke vil gi deg noe ekstra støy og en rimelig løsning mtp at du ikke trenger å rote med vannkjøling.

Tviler på at du får plass til den radiatoren i kabinettet uten å lage plass til det over CPU. Jeg hadde en blac ice pro som jeg hadde håpet å bruke ,men den er desverre litt for stor og dermed måtte jeg gå til innkjøp av en 120mm radiator som er litt mindre. Bredden på den må være ca 12.7cm som maks. Den du linket til er 13cm ,men hvis du tar fresen og sliper av litt så vil det jo fungere

Se hvordan jeg gjorde det. Denne er 12.7cm og lokket går akkurat igjen. Muligens du kan prøve å få plass uten å slipe den litt ned. Er du heldig så passer det ,men da vil lokket stå litt i spenn.
    http://i13.photobucket.com/albums/a2...mmradiator.jpg

Pumpa (Har du eheim 1000? den ligner veldig) skal det fint bli plass til hvis du kun skal ha 3stk hardisker. Jeg byttet ut mine Eheim 1048 med Maxijet pga størrelse. (skal ha 2stk).

Med et mindre kabinett så spørs om det om du får plass til de komponentene du linker til ,men med andre komponenter kan du få det mindre. Da økes dog prisen endel.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil det ikke være mulighet å feste radiatoren i taket eller et annet sted slik at jeg kan bruke den videre? Den trenger jo ikke å stå på høykant, så om der er andre muligheter tar jeg gjerne imot tips. Den er jo bare 4 cm i høyden, så skal vel kunne være muligheter til å feste denne andre steder?

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    1,054
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan jo lage et stort hull i midten over CPU og sette radiatoren der. Det er endel plass der ,men spørs om det ser så veldig bra ut utenfra. Jeg ville nok brukt den videre og hvis den var litt for stor brukt håndoverfres til å frest vekk noen mm slik at den passet.

En black ice extreme Dual 80mm går iallefall perfekt inn i kabinettet hvis du sliper vekk litt stål fra den ene siden. Bare synd jeg klarte å ødelegge radiatoren ved noe slurv når jeg borret opp hullene. Den lekker nå og jeg skal se hva jeg kan gjøre med det. Etterhvert. Sikaflex burde fungere.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •