Konstant lys på LC16M

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Intermediate thunderstorm77 sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    677
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Konstant lys på LC16M

Hvordan får jeg av lyset på displayet på mitt Silverstone LC16M kabinett? Det lyser konstant, selv når PC'n er slått av og i standby.

Intermediate frdrk sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    666
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har du vel mest sansynelig koblet den til feil kontakt på hovedkortet. Har nesten samma problemet.. mine lyser ikke i det hele tatt, og jeg veit jeg har koblet til feil kontakt, jeg bare gidder ikke og åpne opp og bytte. :P

Newcomer PiffPaff sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    107
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spm litt på siden..

Siden du har LC16M, så lurte jeg på hvilke erfaringer du har med cpu kjøling til dette kabinettet? Når du har montert inn hovedkort og cpu, hvor mange cm er det da mellom cpu og toppen(lokket) av kabinettet? Grunnen til at jeg spør er at jeg har tenkt å kjøpe samme kabinett, og vil gjerne ha en passiv kjøling her men med størst mulig/mest mulig kjøleribber og så er jeg noe usikker på hvor mye plass jeg har til rådighet. Ser av målene til LC16M at det har en høyde på 170mm, men det er jo utvendig uten mobo og cpu.

mvh
    rodgeir

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    248
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjøpte første en Schyte Ninja som skulle være 15CM høy... Den passet ikke, den ble for høy. Så jeg endte opp med å bestille Noctua NH-U9. Den passet men med litt dårlig luftflyt i kabinettet så trur jeg at jeg må ty til en vifte. I følge TAT og CoreTemp lå tempraturen i kjernen på 75 grader etter en halvtime ved 100% belastning.

Newcomer PiffPaff sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    107
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av espenc
    Jeg kjøpte første en Schyte Ninja som skulle være 15CM høy... Den passet ikke, den ble for høy. Så jeg endte opp med å bestille Noctua NH-U9. Den passet men med litt dårlig luftflyt i kabinettet så trur jeg at jeg må ty til en vifte. I følge TAT og CoreTemp lå tempraturen i kjernen på 75 grader etter en halvtime ved 100% belastning.
    Ok. Takker for svaret. har også vurdert Ninja. Men da dropper jeg i hvertfall det.

Jeg kunne tenkt meg en slik løsning: http://www.avsforum.com/avs-vb/showt...+spdif+to+hdmi Se på de nederste bildene. Den løsningen der ser ut til å virke veldig bra. Komplett selger denne cpu-kjøleren.

Intermediate thunderstorm77 sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    677
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vet ikke helt hvor mange cm som er igjen til toppen, men det var god plass til en slik cpu-kjøler:

http://prisguide.hardware.no/product...roductId=27079

Kabinettet er 17 cm høyt, så ta vekk 3-4 cm til topp/bunn og hk så har du vel et estimat.

Sitat Opprinnelig postet av PiffPaff
    Spm litt på siden..

Siden du har LC16M, så lurte jeg på hvilke erfaringer du har med cpu kjøling til dette kabinettet? Når du har montert inn hovedkort og cpu, hvor mange cm er det da mellom cpu og toppen(lokket) av kabinettet? Grunnen til at jeg spør er at jeg har tenkt å kjøpe samme kabinett, og vil gjerne ha en passiv kjøling her men med størst mulig/mest mulig kjøleribber og så er jeg noe usikker på hvor mye plass jeg har til rådighet. Ser av målene til LC16M at det har en høyde på 170mm, men det er jo utvendig uten mobo og cpu.

mvh
    rodgeir

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •