Ta ut batteri av bærbar og lagre kaldt?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Intermediate santa claus sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Ta ut batteri av bærbar og lagre kaldt?

Leste på dinside at den beste måten å lagre et batteri på om den bærbare stort sett står tilkoblet strøm var å lade det ut til ca 40% og lagre d ved rundt null grader celsius!

Eg har nå en, snart to pc'er som kommer til å stå konstant tilkoblet strøm og som ikke kommer til å taes med ut av leiligheten noe særlig. Vurderer å faktisk ta ut batteriene for å spare disse! Slik at om et år når den for en gangs skyld skal ut av huset så kan man planlegge litt og ha godt batteri! For det er jo en kjennsgjerning at batteriene blir dårlige av å støtt stå til lading!

Noen som pleier å gjøre dette? Ikke nødvendigvis putte d i kjøleskapet med sette pc til "lading" uten batteriet i???

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,104
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Går helt fint det, å kjøre PC'n uten batteri når den stort sett brukes som stasjonær. Om det er noe å hente på å lagre batteriet kaldt er vel tvissomt da det lader seg relativt fort ut uansett. Du sparer batteriet ved at det ikke utsettes for gjentatte ladesykler, klatt ladning og over ladning. Hvis man skaffer batterier til eldre laptopper får man ofte gamle batterier som bare har ligget på lager. De er like gode som nye.

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vet at d går fint å kjøre pc uten batteri! Har gjort d!

men noen som pleier å ta ut batteriet slik som fortalt?

Intermediate CFD sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    1,054
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette har jeg gjort i årevis Jeg tømmer det og lader det opp minst en gang i mnd også. Da blir det tømt sakte (som feks under idle en natt) også lader jeg den opp mens den er skrudd av. Batteritiden ble ikke mye dårligere på min IBM T23 (p3 1gig,384ram,20gig,2stk batterier= 5timer batteritid)

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bra greier!

Vurderer som sagt å berge mest mulig av batteriet når den ene pc'en erstattes nå umiddelbart! D er dårlig nok batteri på den om ikke eg skal gjøre d enda verre!

Newcomer
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er det vel ikke behov for slik total utlading osv. med dagens batterier da disse "husker" hele tiden hva den maksimale oppladingen er og dermed ikke mister kapasitet ved at de ikke blir utladet.

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    D de sa om utlading ved lagring var at man burde lade de ut til ca 40%... Sa ikke noe om hvorfor, bortsett fra at d da ble best lagring...

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •