EPG i MCE fungerer ikke, "feil språk eller land", hva kan gjøres?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

EPG i MCE fungerer ikke, "feil språk eller land", hva kan gjøres?

Hei!
    Har nylig laget meg en MCE-pc. Kjøpte Hauppauge WIN-PVR150, og fikk etter litt om og men oppsettet til å fungere. Finner tv-signalet fra Canal Digital-dekoderen, med s-video kabel med oppsett satelitt (så vidt jeg husker, rotet mye frem og tilbake). Problemet er når jeg prøver å finne kanalene i den elektroniske programguiden, står det at språket eller landet er feil, men har valgt Norge. Har prøvd å velge forskjellige tv-signal innganger, men det utgjør ingen forskjell. Har forsøkt å velge mange forskjellige postnummer fra forskjellige steder i Norge, men heller ikke dette hjelper.
    Bruker engelsk versjon av MCE, og har digital parabol fra CD.

Noen forslag til hva jeg kan gjøre for å løse problemet? Hjelp mottas med stor glede :-D
    Begynner å bli lei av å ikke få løst problemet på noen måte...

Intermediate hjalmarjalla sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du må vel ha den norske lokaliseringspakken installert for MCE kanskje?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    140
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan løse dette vha. O2Grabber og Bladerunner Pro. Det funker slik at o2Grabber henter EPG fra DagensTV.com og lagrer dette i et såkalt xmltv format. Deretter tar Bladerunner Pro og genererer en binær fil som MCE forstår. Dette scheduleres til å kjøres f.eks. hver dag.

Dette funker utmerket for dere som ikke får inn EPG på vanlig måte. Selv bruker jeg Digital Kabel fra CD og fikk bare 4 kanaler i guiden. Med O2Grabber og Bladerunner Pro får jeg alle bortsett fra TV2 Zebra.

Det er litt knotete oppsett og et slags hack, men det funker. Jeg brukte ca. 6 timer på å få det til (man må være nøye med oppsettet for at alt skal virke), men er meget fornøyd nå.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Norsk lokaliseringspakke? Det følger vel ikke med i pakken jeg har kjøpt? Kan norsk lokaliseringspakke ordnes til engelsk mce?

Hvis ikke satser jeg på løsningen din, "proturbo". Skjønte ikke helt hvordan det skulle gjøres, men når jeg får lastet ned programmet og knotet litt rundt så skjønner jeg det sikkert etter hvert. Kjipt å måtte bruke så lang tid på noe som burde gå veldig raskt, men får jeg det til så er det jo verdt det ;o)
    Tusen takk for tipsene

Intermediate hjalmarjalla sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min versjon av MCE er i utgangspunktet engelsk, men etter å ha installert 2 cd-plater samt oppdateringer på engelsk må jeg installere den medfølgende cd-platen som er merket "Norsk lokaliseringspakke for Microsoft Windows Media Center Edition 2005". Etter dette er gjort fremstår Windows i norsk språkdrakt og EPG er norsk.

Jeg går ut fra det er slik på alle norske versjoner av MCE, slik at dersom du har kjøpt en engelsk versjon så følger ikke dette med dessverre.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    140
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Itsme87
    Hvis ikke satser jeg på løsningen din, "proturbo". Skjønte ikke helt hvordan det skulle gjøres, men når jeg får lastet ned programmet og knotet litt rundt så skjønner jeg det sikkert etter hvert. Kjipt å måtte bruke så lang tid på noe som burde gå veldig raskt, men får jeg det til så er det jo verdt det ;o)
    Tusen takk for tipsene
    Hvis du skal grabbe EPG, så sparer denne linken deg for 5 timer med konfigurering:
    http://o2grabber.o2design.se/index.a...pecify+channel

og

denne linken viser deg hvordan du kan legge inn kanaler som ikke ligger i O2 grabber (f.eks. TV2 Zebra)

http://o2grabber.o2design.se/index.a...pecify+channel

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei igjen!
    Takk for linkene, de var til utrolig mye hjelp :-D .Har naa kommet et godt skritt videre.
    Har faatt inn info om kanaler i mce, selv om flere kanaler mangler. Disse har jeg ikke klart aa legge inn. Skal kopiere inn en folgende tag

<Channel Name="ZTV">
    <ID>240</ID>
    <Index>137</Index>
    </Channel>

Channel Name skal jeg velge feks TV2 Zebra. Hva skal staa paa ID og Index? Hvordan vet jeg hvilke nummer jeg skal bruke til feks VH1 classic og til TV2 Zebra?

Feil tid vises
    Det storste problemet jeg har, er at alt ligger en time foran i tid. Det sto feks at Medium paa TV2 skulle begynne 0050, men det begynte 1150. Dette gjelder alle programmer paa alle kanaler. Klokken paa pcen er riktig, MCE-klokken er riktig, GMT+1 er valgt, og paa dagenstv.com vises programmene riktig. Har endret GMT i begge retninger og oppdatert epg, men samme feilen er der. Hva er det jeg har gjort feil?

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan ikke en av dere som har fått dette til forklare kjapt hvordan det gjøres?

Greit for oss andre som vil ha skikkelig epg også, og tar vel ikke så lang tid å forklare dette i enkle steg?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •