Hvilke fordeler med purevideo / avivo

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Intermediate CFD sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    1,054
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hvilke fordeler med purevideo / avivo

Jeg har hatt en HTPC stående ganske lenge og denne har brukt ffdshow ,dscaler og zoomplayer(og den pakka). Her brukes ikke akselerasjon av skjermkortet i større grad , så hvorfor ser jeg at mange personer skal ha avivo og purevideo på sine skjermkort?

Nå har jeg forstått det slikt at ffdshow gjør en bedre jobb på DVD ,mens Purevideo/avivo gjør en bedre jobb på annet materiale. Men på andre materialer hvor man har behov for en god de-interlacer så er det bedre med purevideo/avivo?

Er det noe jeg har misforstått her av fordeler med purevideo og avivo?? Har testet eldre Matrox (550)og ATI skjermkort(9700np) og funderer om det skal oppgraderes til noe raskere.

Intermediate CFD sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    1,054
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ping? Ingen her som har peiling? Fant endel på avs og jeg må si purevideo begynner å se nesten like bra ut som det man har fått til med ffdshow sine filtre. Da vil jeg si at mye av grunnen til å bygge en fet htpc ikke eksisterer lenger.

Moderator striky sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Sted
    Vestfold
    Poster
    3,296
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Purevideo-dekoderen er jo veldig kjekk å ha til dekoding av HD-materiale da. Avlaster CPUen en god del.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    784
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis HD-video skal "behandles" kan det også kreve mer enn det prosessoren kan klare i sanntid.

Active
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    476
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så konklusjonen er at dscaler ffdshow er best, men til hd content bruker man pure video eller ati sin sak?

Intermediate killroy sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    1,198
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tråden er av interesse for flere vil jeg tro, men svarprosenten her er laber.
    "Pakka" til Mastiff fungerer bra den på DVD materiale, men den krever mye av HW (mht. effektiv CPU klokke hastighet.

Purevideo har jeg såvidt testet, men er ikke dette bare ennå et "Mediasenter" ? Jeg har muligens ikke fått med meg "fordelene" her. Spiller fint, men hva med filtreringene (Dscaler kan benyttes, men der stopper det vel ) Fint dersom noen avklarer litt her mht "løse" filtere..

/L

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    658
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Purevideo en samling med codecs for mpeg-2, wmv og AC-3/DTS dekoding. Forskjellen fra andre er at Purevideo bruker moderne skjermkort til å avlaste endel operasjoner som f.eks. deinterlacing.
    Kan også nevnes at .TS demultiplexeren til Purevideo er svært robust. Faktisk en av de beste jeg har testet.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •