MediaCenter og UPC STC

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    60
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

MediaCenter og UPC STC

Hei

Har slik STC fra UPC (er forresten en stor skitboks det der; men skal ikke prate mer om det). Tenker på å kjøpe en ferdig MediaCenter Pc til å ha i stua. Slik jeg skjønner det kan disse ta opp noe mens du ser på noe annet (forutsatt to tunere?).

Hvordan vil dette funke med STC? Er det ikke slik at STC har alle kanalene inn men kun sender en ut over scart? Dette vil jo ikke kunne fungere i det hele tatt dersom det er slik jeg antar. Vil eneste løsning være å ta analogsignalet inn i MediaCenteret?

Newcomer Cato72 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    141
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Upc Stc

Det stemmer nok dessverre.

Jeg kjører MediaPortal og en Hauppauge USB2 ekstern boks og forer den med analoge signaler.

Om noen har andre erfaringer eller løsning er jeg veldig keen på å høre om det! :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    60
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forbanna skitboks :evil:

Velvel, får vel bare gå tilbake til analog-tv da. Satse på at UPC leverer gode nok signaler til at det blir ok på LCD.

Er tunerene i Hauppauge! WinTV-PVR-500MCE gode nok til tilfredstillende kvalitet el?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ved UPC boks og MCE

Jeg har eksperimentert endel med UPC STC, MCE 2005 og diverse Hauppage kort. Noen erfaringer:

- Jeg klarer ikke konsistent å få styrt UPC boksen med IT blasteren i MCE. Det vil si at kanalbytte fungerer sporadisk. Dette tror jeg er et mer generelt problem med UPC boksen fordi jeg har problemer med å bruke andre / intelligente fjernkontrollere mot den. Det virker som den har noe sært på IR siden. Jeg bare håper UPC/Get snart kvitter seg med denne elendige boksen og kommer med en bedre boks....

- I tillegg - og vel så alvorlig etter min mening er at jeg ikke har klart å få støtte for kanal+ i EPG. Da forsvinner mye av vitsen med MCE bort etter min mening. Om noen har klart å finne et "hack" som gjør det mulig å få inn en XMLTV fil inn i MCE setter jeg pris på det

- Når det gjelder kvaliteten på tuneren til Hauppage synes jeg ikke MCE-500 kortet er optimalt mht kvalitet (i hvertfall er det følsomt for et godt TV signal). Nå har jeg riktignok et noe variabel kvalitet på mitt analoge TV signal (når jeg ikke bruker UPC STC), men min sønns LCD TV med innebygget tuner har jevnt over mer stabilt bilde med mindre fargestøy/endringer enn mitt oppsett med Hauppage kortet. På en god videokilde fungerer kortet greit.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    202
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har selv prøvd meg med analog kabel fra canal digital av god kvalitet inn i et PVR 150 kort (tilsvarende 500) og MCE koblet over DVI mot en LCD skjerm.

Resultatet ble altfor dårlig, spesiellt siden 16:9 sendinger sendes i letterbox på analog kable (i hvert fall der jeg bor). Jeg har derfor endt opp med å bruke parabol dekoder som kilde til PVR150 kortet (med S-video), og da blir kvaliteten meget bra (95% av optimal).

Jeg mener derfor at kombinasjonen analog kabel + MCE + LCD skjerm ikke er noe å satse på. Med CRT TV blir det derimot OK (akseptablet).

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    2,480
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kom ikke Get med en helt ny boks for digital-tv etter oppkjøpet av UPC?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    233
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

ny boks