HDMI på HK eller grafikkort?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    99
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

HDMI på HK eller grafikkort?

Ideen er å la en pc ta inn radio/TV signal fra internett, DVB-T og DVB-S og sende dette til skjerm. Det gir meg færrest mulige komponenter.

Ettersom noe av signalet også er lyd, og jeg ønsker best mulig behandling av denne delen, vil jeg sende dette til en receiver over HDMI. Denne sender deretter enten hele signalet til TV med bruk av høyttalere på den eller bilde til TV og lyd til større høyttalere i 5.1 kanals oppsett.

Derved oppstår det enkle problem: skal signalet sendes fra pc til receiver over HDMI fra grafikkort eller HK?

- eller er jeg helt på bærtur?

:-)

Intermediate kas sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tviler på at du finner et grafikkort som sender lyd over HDMI... Men Jeg kan jo ta feil.
    Tor nok du må bruke et lydkort med optisk(tos-link) eller coax, får å sende digital lyd fra pc til reciver..

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    783
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitter her med et Asus X1600 Pro med HDMI. Har ikke prøvd det ennå, men det ser ut til å ha SPDIF-inngang (koaks) slik at man får lyden ut via HDMI. Man blir da avhengig av digital lydutgang i from av koaks på hovedkort eller lydkort. Ser ut som det skal være en mulighet for intern kobling av dette også, men det kan vel kreve litt spesielle kabler.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •