Hjelp, småhakking i bilde

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer Audion sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    48
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hjelp, småhakking i bilde

Har oppgradert pcen til å bli en HTPC og spillpc. MSI Kt600 H.K, XP2800, 1gb 333 ram, audigity 2 m. spdif til reciver, 120gb hardd., radeon 9800pro, Lian-Li kasse med enermax 350W, nesten lydlys og god kjøling. Projektor Dell 3200 XGA DLP 1800 kontrast.
    Har lagt inn XP-pro og på nytt, powerdvd 5, og windvd5 (demo).

Problem, bildet går en anelse hakkete, ikke mye, nesten så det er vanskelig å se, med tydelig på scener hvor bildet flytter seg sakte over skjemen. Sammenligener med progressiv 963Sa DVD, på den flyter bildet helt glatt. Bildet via pc er har mer smell og bedre fargemetning, men det blri irriterende at det ikke flyter helt greit.
    Har oppdatert drivere, prøvd flere catalystdrivere og flere frevkvenser (60, 72, 75).
    Noen som kan hjelpe meg, føles litt unødvendig å bruke så mye pe nger til HTPC hvis jheg ikke får brukt den til det!!

Intermediate kjelli sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    1,408
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    50Hz for pal og 60Hz for NTSC.
    Bruk powerstrip.

Kjell

Active Frode H. sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    370
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    DLP'er støtter ikke mer enn ca 60 hz refresh, så dersom du kjører mer enn det, kan det bli hakkete pga den nødvendige nedkonverteringen i projektoren.

50 hz er perfekt til PAL, men kjører du sone 1 filmer, bør du sette ned refreshen til 48 hz (24 fps X2 pga inverse telecine), ikke 60 hz og prøve Zoomplayer med Reclock. Du må ha Powerstrip for å få dette til. Hakker det da, er det projektorens skyld, ikke PC'en.

Bare søk etter Zoomplayer og reclock på google, så finner du de uten problem.

Frode

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Siden du sier at du har installert all software på ny er det sikkert ikke "for mye skrot" på PC-en, eller at disken er defragmentert. Så: Er DVD-rom spilleren din OK?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,558
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Legg inn Reclock audio renderer, og jeg skal vedde på at du er kvitt denne hakkingen.
    Link her:
    http://ogo.nerim.net/reclockfilter/

Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    48
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jeg fått testet litt mer. Har lagt i både Powerstrip og Recklock.
    Bildet hakker ikke på CRT skjermen, så problemet er mot projektor. Projektorern min skjønner ikke helt 1024*768 50 Hz. Den omskalerer bildet og viser 1280*720 50Hz, og bildet i windows blir litt dratt ut i topp og bunn, setter jeg tilbake til 60 Hz så fungerer det, grensa går ved ca 56 Hz ?? Samme med 1152x864, bare her får jeg 1024*768, men ikke et ordentelig bilde.
    Ser allikevel at jeg nesten er kvitt er hakkingen ved 1280*720. for dvd bidlet er som det skal, selv og jeg synes kanskje det hakket litt på enkelte bilder med mye bevegelse.
    Får en ny proj. på mandag eller tirsdag da jeg klaget på noen hotspots i bildet, håper at den har nyere firmware som fungerer på 1024*758 50 Hz.
    Bruker alle som har DLP proj. 50 Hz, eller burde den klare 60 Hz uten hakking?

Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    48
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk ny projektor idag, det var synlige lysere flekker på svartskjerm, og fikk derfor ny. Nå er også all hakking borte Selv på 1024 * 768 60 Hz. Blir veldig gode bilder med Dell 3200 MP.
    Takk for alle råd, hjalp kanskje også med Reklock, blir en god filmjul.
    Må skaffe meg et digitalt kamera og få lagt ut noen bilder, har et dedikert filmrom som jeg er blitt ganske fornøyd med

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •