Ny HTPC på vei i deler

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Active cozmo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    348
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Ny HTPC på vei i deler

Endte opp med :

Case : Silverstone SST-LC16M HTPC, Sort
    CPU : Intel Core 2 Duo E6300 1.86GHz Socket LGA775, 2MB, BOXED m/vifte
    Mobo : Asus P5B Deluxe
    HDD : Western Digital Caviar SE16 500GB (veldig dyr, men ny yndling på www.silentpcreview.com og alt for at det skal være stille :-D )
    PSU : NesteQ ASM 450W Semi-Passiv
    RAM : TwinMOS DDR2 PC5300 1024MB Dual Pack KIT
    Graphic : MSI GeForce 7600GT 256MB GDDR3, PCI-Express, 2xDVI-I/Tv-Out

Burde vel funke sånn tålelig ?

Gjenstår å se hvordan boxed vifta oppfører seg. Byttes evt ut med en Zalman 9500 om den støyer for mye.
    TV-kort er jeg ikke sikker på om jeg trenger i det store og hele. Tar jo aldri opp noe lenger uansett - det jeg ser på laster jeg uansett ned og ser når det passer

Også spent på NesteQ psu'en - ikke veldig mye omtalt. Planen var opprinnelig seasonic 430w, men det fristet for mye med en psu hvor fabrikanten hevder at den kan leve 99% av livet sitt uten at vifta går
    Uansett fikk den veldig god omtale på hw.no ( http://www.hardware.no/tester/stromf...iasten/30589/6)

Oppdaget plutselig at jeg glemte å bestille vibrasjonsdempende oppheng til disken , :evil:

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,886
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som om jeg skulle ha kjøpt det selv =)

Er grafikk-kort passivt kjølt? Har hovedkortet den vanlige Asus-greia med at bare en viftekanal kan softwarestyres?

Jeg bruker forøvrig XP120 med PAPST 4412 2/GLL i samme kabinett med stort hell. Den snurrer fornøyd rundt på svært lav hastighet =)

Jeg anbefaler å snu powersupply rundt i forhold til skrumerking slik at dette bidrar til å trekke ut varm kabinettluft.

mvh
    k

Active cozmo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    348
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av knutinh
    Som om jeg skulle ha kjøpt det selv =)

Er grafikk-kort passivt kjølt? Har hovedkortet den vanlige Asus-greia med at bare en viftekanal kan softwarestyres?
    Grafikkortet er passivt kjølt ja, det er dette : http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=322008

Jeg bruker forøvrig XP120 med PAPST 4412 2/GLL i samme kabinett med stort hell. Den snurrer fornøyd rundt på svært lav hastighet =)
    Høres bra ut - tyder vel på at luftgjennomstrømningen i den kassa ikke er så verst. Skal teste litt og se hvilke behov som melder seg

Jeg anbefaler å snu powersupply rundt i forhold til skrumerking slik at dette bidrar til å trekke ut varm kabinettluft.
    Det var et godt tips ja - skal jammen teste ut dette!

cozmo

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •