HTPC vs Xbox / Dreambox

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

HTPC vs Xbox / Dreambox

Hei

Jeg har hatt planer om å bygge meg en HTPC. Men så har jeg fått et annet forslag. Koble Xbox og Dreambox(paraboltnuner) til nettverktet til PCen. Bruke PCen i annenetasje som server til film og musikk. Bruke Xbox som mediasenter og Dreambox som TVopptaker og stream TV opptak til PCen. Dettte har sikkert vært spurt om før men jeg prøver igjen.

Hvordan vil dette funke i forhold til en bra oppsatt HTPC?
    Vil bildekvaliteten bli like bra?
    Vil jeg kunne spille av HDTV klipp gjennom Xbox?

Håper noen har noen erfaringer.

Intermediate kas sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil jeg kunne spille av HDTV klipp gjennom Xbox?
    Sorry mac, dette vil fungere dårlig. Jeg har spilt av 720p serie av CSI, men den hadde utrolig lav bittrate, og langt fra ekte HD. Så svaret er ganske enkelt nei, det eneste du vil oppnå er en 2\frame per minutt

EDIT. Mente du den gamle Xboxen eller Xbox 360??? for Xbox360 så hvet jeg ikke, men den bør klare det fint

Newcomer Cowstian sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Htpc

Hei og hå!

Dette synest jeg virket bare mye mer komplisert og vanskelig å få til. Hvis man tenker Xbox 360 så vil du helt klart få bra kvalitet. Dreambox er jo et av de beste digitale tunerene på markedet så dette i kombinasjon som en kilde til Prosjektor eller tv er jo egentlig en grei løsning. MEN med en HTPC så får du jo samlet alt i en kompakt boks, komponentene som du kan få kjøpt til en pc er like bra eller bedre som med xboks/dreamboks. Jeg mener du vil komme både billigere,enklere og bedre kvalitets messig utav å bygge en komplett HTPC. Les litt gjennom guidene på forumet for å enklere velge komponenter og oppsett på software.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •