Ny HTPC med DuoCore++(til Denon3806+HD PJ)

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 48
    Newcomer PiffPaff sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    107
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Ny HTPC med DuoCore++(til Denon3806+HD PJ)

Hei,

Skal kjøpe meg HTPC som skal koples sammen med Denon AVR-3806, HD PJ, filserver, wi-fi til laptop ++

Endelig handleliste(forhåpentligvis..) per 25/9 kl :

CPU: Intel Core 2 Duo E6400 2.13GHz
    Mobo: Gigabyte GA-965P-DS3 new
    Graphic: Asus GeForce 7600GT 256MB m HDCP, HDMI + heatpipe fra Zalman new
    PSU: Seasonic S12 Strømforsyning 380W
    RAM: Corsair TWIN2X 5400 DDR2, 1024MB
    Case: Silverstone SST-LC16M HTPC, sølv, VFD og fjernkontroll new

- CPU kjøler Silverstone NT01 v2.0 new
    -NEC DVD-brenner AD-7173 IDE Silver new
    -Sunbeam Harddisk Silencer (må improvisere litt her siden det bare finnes en 5.25" slot i dette kabinettet.) new
    -Dell E156FP 15" LCD (nr 2 skjerm for tweaking etc.) new
    -Hauppauge! WinTV-PVR-500MCE, PCI, Tv-kort m/radio og 2stk tunere
    -Samsung SpinPoint P120S 250GB SATA2 8MB 7200RPM
    -Microsoft Remote Keyboard for Windows XP Media Center Edition, 4X AA batteri
    -NETGEAR RangeMax NEXT Wireless Router Gigabit Edition, 300 Mbps draft-802.11n new

NB: selv om linkene henviser til komplett er det ikke sikkert jeg handler alt der..

handleliste(per 13/9 kl 17:23):
    CPU: Intel Core 2 Duo E6400 2.13GHz Socket LGA775, 2MB, BOXED m/vifte new
    Mobo: Asus P5W DH Deluxe,I975X,Socket-775,ATX, SATAIIx7, Dual-GbLAN, DDR2, 2xPCI-Ex16
    Graphic: Gainward GeForce 7600GT 256MB 1.4ns DDR3 ,PCI-Express, "BP7600GT-256-TV-DVI"new
    PSU: Seasonic S12 Strømforsyning 380W, 120mm Vifte, 4xSATA, ATX, PCI-E, 20/24pin
    RAM: Corsair TWIN2X 5400 DDR2, 1024MB PC5400 Kit w/two matched CM2X512-5400C4 Dimm's
    Case: Silverstone SST-LC20M HTPC, sølv, VFD og fjernkontroll

-Zalman CNPS9500LED Ultra Quiet CPU Kjøler, Socket 478/775/754/939/940
    -Samsung 15" LCD Syncmaster 540N TCO-99 Silver
    -Hauppauge! WinTV-PVR-500MCE, PCI, Tv-kort m/radio og 2stk tunere, Bulk
    -Nexus Anti Vibrasjon Monteringssett, Monteringsdeler i Gummi for Vifter og HD
    -Nexus DiskTwin, Stopper HD Vibrasjon og Resonans, Passer i 5.25" brønn, Alu
    -Akasa Fan Guard 80mm, Sort Anti-noise, 3D Max Airnew
    -PAPST Vifte 80x80x25mm (12db) new
    -D-Link Wireless 108G QoS Gigabit Office Router m/ USBnew

gammel handleliste:
    CPU: Intel Core 2 Duo E6300 1.86GHz Socket LGA775, 2MB, BOXED m/vifte
    Mobo: Asus P5W DH Deluxe,I975X,Socket-775,ATX
    Graphic: Asus GeForce 7600GS 512MB DDR2 Silent
    RAM: Corsair TWIN2X 5400 DDR2, 1024MB PC5400 Kit matched

-Samsung 15" LCD Syncmaster 540N TCO-99 Silver(nr 2 skjerm for tweaking etc.)
    -Hauppauge! WinTV-PVR-500MCE, PCI, Tv-kort m/radio og 2stk tunere, Bulk
    -Nexus DiskTwin, Stopper HD Vibrasjon og Resonans, Passer i 5.25" brønn, Alu

Komplett oppgir at 7600GS kortet har HDTV ut, men sier ikke noe om HDCP. Tipper dette betyr at det ikke har HDCP. Klarer heller ikke å finne ett GS kort(Silent) som har HDCP, noen forslag her?
    edit:kjøper ett 7600GT kort i stedet

Ellers så lurer jeg på om strømforsyningen har stor nok effekt hvis jeg senere ønsker å plusse på med ett ekstra 7600GS kort?
    edit:kjører kun med ett grafikkkort

Noen som har erfaring med microsoft tastaturet til HTPC og spilling? Vil dette også funke greit på f.eks Mediaportal?

Tilslutt tar jeg gjerne imot innspill/forslag til evt endringer på handlelisten min. Kravene mine er at denne HTPC'n skal være relativt stille(men med mulighet for moderat overklokking) og relativt kraftig.

mvh
    PiffPaff

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    71
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den løsningen din er veldig lik det jeg havnet på tilslutt, men istedetfor valgte jeg en E6400 prosessor (bare 400 kr ekstra).

Kabinettet mangler vifter så vil anbefale deg å kjøpe iallefall en 80x80 vifte. Ellers så syns jeg CPU vifta som er med prosessoren støyer lite når en får stilt ned hastigheten. Kan være smart å teste boxed vifta før du kjøper en annen.

Kortet har ikke HDCP, men hvis du trenger dette så har MSI GeForce 7600GT HDCP støtte og skal visstnok være støysvak.

Hvordan skal du koble den til stereoanlegget? Ser ikke ut til at hovedkortet har sp/dif utgang.

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    107
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Pønk
    Den løsningen din er veldig lik det jeg havnet på tilslutt, men istedetfor valgte jeg en E6400 prosessor (bare 400 kr ekstra).

Kabinettet mangler vifter så vil anbefale deg å kjøpe iallefall en 80x80 vifte. Ellers så syns jeg CPU vifta som er med prosessoren støyer lite når en får stilt ned hastigheten. Kan være smart å teste boxed vifta før du kjøper en annen.

Kortet har ikke HDCP, men hvis du trenger dette så har MSI GeForce 7600GT HDCP støtte og skal visstnok være støysvak.

Hvordan skal du koble den til stereoanlegget? Ser ikke ut til at hovedkortet har sp/dif utgang.
    Ja har vurdert å gå for prosessoren over, så vi får se. Godt mulig at trangen blir for stor og at jeg gir etter.. Jeg må også være sikker på at en slik prosessor med lavere EKTE klokkefrekvens faktisk kjører ffshow like godt eller bedre enn en P4 med reell/ekte frekvens(ref Hardware.no sin HTPC guide) som er høyere. Vet at Duo prosessorene kjører mye raskere ved multitasking, med hvordan er det ved kun "tung" kjøring av ffdshow?

Lurer også på hvor stor reell ytelsesforskjell man vil kunne se ifra 2 til 4MB L2 Cache på core 2 duo ved lik klokkefrekvens(dvs en stk cpu 2MB L2 overklokket til samme Hz som en cpu med 4MB L2).

Jeg ønsker en større og stillere vifte, så derfor går jeg for denne. Hadde jeg vært sikker på om den passer så hadde jeg heller valgt denne viften: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=320978 Jeg ønsker å teste hvor mye jeg kan overklokke denne før støyen evt blir for plagsom. Ang 80mm vifter så har jeg en stk i bestilling. Bør jeg kjøpe enda en?

Angående HDCP, så lurer jeg på det. Slik jeg har fortstått det så kommer ikke filmselskapene til å ta i bruk dette før tidligst 2010, muligens ikke før 2012 pga mye solgte HD hardware uten HDCP støtte. Da trenger jeg vel ikke HDCP på skjermkortet foreløpig..? Det GT kortet du foreslår har vel vifte? Jeg ønsker helst å kjøre med ett vifteløst grafikkort. Blir raskt alt for mye vifter i kabinettene..

Jo kortet har SPDIF
    http://no.asus.com/products4.aspx?l1...98&modelmenu=1

S/PDIF-out on Back I/O Port
    This motherboard provides convenient connectivity to external home theater audio systems via an optical or coaxial S/PDIF-out (SONY-PHILIPS Digital Interface) jack. It allows to transfer digital audio without converting to analog format and keeps the best signal quality.

Du som endte opp på nesten likt oppsett som meg, hvor stor PSU valgt du, og ville du evt valgt annerledes i etterkant? Jeg vurderer nemlig om jeg trenger mere enn 380W hvis jeg f.eks senere finner ut at jeg vil kjøre to 7600GS i SLI? Jeg vil aller helst ha en minst mulig PSU, pga støy og varme og kan jeg unngå å gå over 380W, så gjør jeg selvfølgelig det. Nå leser jeg(http://www.silentpcreview.com/section5.html) at ikke alle produsentene faktisk klarer å levere så mye watt som de skryter av..

Tilslutt, takker jeg for svaret Håper du trives med din nye HTPC :-D

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    784
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av PiffPaff
    Hei,

Skal kjøpe meg HTPC som skal koples sammen med Denon AVR-3806, HD PJ ++

Lurer på om det er noen som har erfaring med "Asus P5W DH Deluxe"? Dette har 2xGigaLan noe som jeg ønsker å benytte ved kople meg opp mot 3 pc-er(en filserver, en vanlig kontor pc + en wi-fi laptop). Vil dette være en god løsning, eller vil det være å foretrekke å bruke en gigabit router/switch i tillegg? (Den største trafikken vil nok klart være når HTPC streamer ifra/skriver til filserver.)
    Det beste vil vel strengt tatt være å ha alt tilkoblet en svitsj/ruter. F.eks. velger du 4300-modellen til D-Link får du bredbåndsruter med WLAN og Gigabit-svitsj. Å bruke HTPCen her som en "gateway" for alle maskinene blir en del ekstra kluss. I tillegg må du vel ha et nettverkskort til, for disse greiene skal vel på nett i tillegg. Du har vel kanskje ikke alle Pcene stående helt tett heller?

Har du allerede bredbåndsruter med WLAN blir en GbE-svitsj greit å kjøre i tillegg.

Foreløpig handleliste:
    CPU: Intel Core 2 Duo E6300 1.86GHz Socket LGA775, 2MB, BOXED m/vifte
    Mobo: Asus P5W DH Deluxe,I975X,Socket-775,ATX
    RAM: Corsair TWIN2X 5400 DDR2, 1024MB PC5400 Kit matched
    Asus P5W DH er svært bra, men det spørs om det ikke kan være "overkill" for en HTPC? Fjernkontroll får du med kabinettet, WLAN vil du vel egentlig ikke bruke siden du skal ha kablet oppkobling osv osv. Tror du kan klare deg med et rimeligere kort. F.eks. P965-kortet til Asus -- riktignok har ikke dette FireWire, men det skal ha samme viftestyringsfunksjonaliteten tror jeg.

Hva er prisen på 7600GS-kortet fra Asus? Gainward og MSI har vel passive kort som er noe rimeligere. Skal riktignok sies at Asus' avkjøling på de passivt kjølte kortene bruker å være veldig bra. Husk at 512 MB minne på et kort i denne klassen egentlig ikke er viktig -- 256 MB er i praksis vel så bra.

Kabinettet har jeg kurante erfaringer med, og liker designet godt.

Det har vel kommet en rimeligere modell av denne som passer kun på LGA775?

Tja... ville heller valgt en 5.25"-vibrasjonsbrakett, f.eks. fra Nexus eller Sunbeam, enn "gummipakningene" som følger med i disse. Kabinettet har to 5,25", så den ene kan benyttes til harddisk. Er vel nødvendigvis ikke all verden av effekt av festene for vifter.

Komplett oppgir at 7600GS kortet har HDTV ut, men sier ikke noe om HDCP. Tipper dette betyr at det ikke har HDCP. Klarer heller ikke å finne ett GS kort(Silent) som har HDCP, noen forslag her?
    Dvs. at det kan levere HD-oppløsning via analog videoutgang. Hvis du søker etter "HDCP" hos komplett finner du kortene de har som støtter det.

Ellers så lurer jeg på om strømforsyningen har stor nok effekt hvis jeg senere ønsker å plusse på med ett ekstra 7600GS kort?
    Et ekstra for å kjøre flere skjermer? Kortet støtter ikke SLI, så de kan ikke kobles sammen for økt 3D-ytelse. I stedet for to 7600GS i SLI bør man heller kjøpe et enkelt kraftigere kort. Sett i henhold til HD-egenskaper skal det vel sies at 7600GT er litt bedre på enkelte PureVideo-funksjoner.

P965-kortene har også ofte mulighet for to grafikkort. P965 og 975X støtter Crossfire. Skal ellers sies at å utnytte Crossfire og SLI i kombinasjon med flerskjermsoppsett er en del "kødd" med skifte av modus, omstarter osv. I hjemme-PCen kjører jeg to 7800GTX-kort i SLI, men gidder ofte ikke å bruke det sekundære kortet pga. jeg må ha en omstart for å gå fra toskjermsoppsett til SLI.

Noen som har erfaring med microsoft tastaturet til HTPC og spilling? Vil dette også funke greit på f.eks Mediaportal?
    Synes tastaturet er helt greit. Det funker jo ellers som et vanlig tastatur. Om "spesialtaster" funker i Mediaportal tør jeg ikke svare på.

Tilslutt tar jeg gjerne imot innspill/forslag til evt endringer på handlelisten min. Kravene mine er at denne HTPC'n skal være relativt stille(men med mulighet for moderat overklokking) og relativt kraftig.
    Som da sagt -- trolig kan du spare noen hundrelapper ved å velge et enklere hovedkort.

Active
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    354
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ville ha kjøpt et 7600GT kort, ikke 7600GS. GS mangler støtte for Inverse Telecine og Bad Edit Correction for HD. Om dette ikke betyr noe for deg er jo GS kortet greit nok, men når du nå uansett skal bygge ny HTPC ville i alle fall jeg satt 7600GT som minimum.

Når det gjelder støy finnes det nok av vifteløsninger som kan monteres på et GT kort som vil gi lavt nok støynivå til at det ikke bør være et problem. Det vil jo finnes vifter i maskinen din uansett, og et vifteløst skjermkort vil fortsatt produsere varme som må flyttes på av andre vifter i kabinettet.

Lydløs vil maskinen uansett ikke bli, så om en av de andre viftene må ta lasten for det vifteløse skjermkortet, eller om det har egen vifte (jeg snakker ikke om den standardviften som sitter på kortet på fabrikk) vil stort sett ikke gi noen forskjell i støynivå. Det å kunne velge et GT kort i stedet for GS vil derimot gi forskjell på støttet funksjonalitet fra NVIDIAs PureVideo teknologi (http://www.nvidia.com/page/purevideo_support.html).

Om du har behov for den funksjonaliteten er jo opp til deg.

Just my $0,02

Gøran

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    71
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke fått satt opp ffdshow enda, men av de krav jeg tidligere har sett så skal vel ikke det by på noen store problem.

Hvor lenge det er til HDCP vil gjøre seg gjeldende vet ikke jeg, men regner med det at det tar såpass lang tid, til HDDVD og Bluray spillerne kommer ned i en overkommelig pris, at innen den tid har jeg sikkert skiftet skjermkort et par ganger allerede. Bruker du htpc'en mye til spill regner jeg med at skjermkortet ditt er gammeldags innen et par år likevel. Uansett vil du klare å spille av filmer i 580p (?) med hardware uten HDCP støtte.

Strømforsyningen jeg bruker er Seasonic S12 430W. Den gir lite støy så er du usikker så kan du kanskje ta steget opp til den.

Det som støyet mest hos meg var faktisk hardisken montert i 3,5" brønnen. Men etter å ha kjøpt 5,25" brakettene fra nexus så forsvant all vibrasjonen som forplantet seg i kabinettet. Vil anbefale dette hvis du ikke skal bruke 5,25" brønn nr. 2 til noe annet.

Er ellers veldig godt fornøyd. Kabinettet er supert, men husk å reroute kablene til USB kontakten på hovedkortet før du begynner installasjonen.

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    107
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av clasm
    Asus P5W DH er svært bra, men det spørs om det ikke kan være "overkill" for en HTPC? Fjernkontroll får du med kabinettet, WLAN vil du vel egentlig ikke bruke siden du skal ha kablet oppkobling osv osv. Tror du kan klare deg med et rimeligere kort. F.eks. P965-kortet til Asus -- riktignok har ikke dette FireWire, men det skal ha samme viftestyringsfunksjonaliteten tror jeg.
    Ja jeg vurderte P5B Dlx kortet til Asus, men etter å ha lest(og latt meg friste..:-? ) meg opp på P5W DH og dets egenskaper f.eks ved overklokking, så.. Jeg trodde altså at med 2xPCIe så kunne man kjøre SLI, men dette er altså ikke tilfellet? Vel da får jeg vurdere ett nytt kort da.

Tja... ville heller valgt en 5.25"-vibrasjonsbrakett, f.eks. fra Nexus eller Sunbeam, enn "gummipakningene" som følger med i disse. Kabinettet har to 5,25", så den ene kan benyttes til harddisk. Er vel nødvendigvis ikke all verden av effekt av festene for vifter.
    Min feil. En slik 5.25" virbasjonsbrakett har jeg bestilt i tilleggtil dette "gummi tilbehøret".

Dvs. at det kan levere HD-oppløsning via analog videoutgang. Hvis du søker etter "HDCP" hos komplett finner du kortene de har som støtter det.
    ja dette er jeg klar over, men hva skal jeg med det hvis ikke dette blir tatt i bruk før tidligst 2010? Da er jo dette kortet gått ut på dato likevel.

Et ekstra for å kjøre flere skjermer? Kortet støtter ikke SLI, så de kan ikke kobles sammen for økt 3D-ytelse. I stedet for to 7600GS i SLI bør man heller kjøpe et enkelt kraftigere kort. Sett i henhold til HD-egenskaper skal det vel sies at 7600GT er litt bedre på enkelte PureVideo-funksjoner.

P965-kortene har også ofte mulighet for to grafikkort. P965 og 975X støtter Crossfire. Skal ellers sies at å utnytte Crossfire og SLI i kombinasjon med flerskjermsoppsett er en del "kødd" med skifte av modus, omstarter osv. I hjemme-PCen kjører jeg to 7800GTX-kort i SLI, men gidder ofte ikke å bruke det sekundære kortet pga. jeg må ha en omstart for å gå fra toskjermsoppsett til SLI.
    Ja dette høres jo fornuftig ut. Kanskje jeg skal gå for ett stk 7600/7800 GT/GTX kort i stedet. Får heller prøve å skifte ut viften på dette kortet hvis den støyer for mye.

Takker for mange gode innspill

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    107
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Pønk
    Har ikke fått satt opp ffdshow enda, men av de krav jeg tidligere har sett så skal vel ikke det by på noen store problem.

Hvor lenge det er til HDCP vil gjøre seg gjeldende vet ikke jeg, men regner med det at det tar såpass lang tid, til HDDVD og Bluray spillerne kommer ned i en overkommelig pris, at innen den tid har jeg sikkert skiftet skjermkort et par ganger allerede. Bruker du htpc'en mye til spill regner jeg med at skjermkortet ditt er gammeldags innen et par år likevel. Uansett vil du klare å spille av filmer i 580p (?) med hardware uten HDCP støtte.

Strømforsyningen jeg bruker er Seasonic S12 430W. Den gir lite støy så er du usikker så kan du kanskje ta steget opp til den.

Det som støyet mest hos meg var faktisk hardisken montert i 3,5" brønnen. Men etter å ha kjøpt 5,25" brakettene fra nexus så forsvant all vibrasjonen som forplantet seg i kabinettet. Vil anbefale dette hvis du ikke skal bruke 5,25" brønn nr. 2 til noe annet.

Er ellers veldig godt fornøyd. Kabinettet er supert, men husk å reroute kablene til USB kontakten på hovedkortet før du begynner installasjonen.
    Hvis ikke den strømforsyningen din gir mye støy, så tror jeg kanskje at jeg også vil bestille en slik i stedet for en på 380W. Noen som har erfaringer med strømforsyninger uten vifte på ca 400W?

Nexus braketter for 5.25" ligger nå på handlelisten min. Hvilken komponent er det nå som lager mest støy hos deg etter du satte inn nexus braketter? Det jeg mener er, hvis du skulle gjøre yterlige støyforbedringer(selv om du kanskje er fornøyd nå), hva ville neste steg være?

Takker :-D

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    107
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gøran
    men når du nå uansett skal bygge ny HTPC ville i alle fall jeg satt 7600GT som minimum.
    Som ett minimum sier du. Hva vil jeg evt ikke kunne klare å få kjørt med ett 7600GT kort(tenker da på HD)? Bør jeg gå for ett enda bedre kort da kanskje, evt hvilket?

Active
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    354
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som ett minimum sier du. Hva vil jeg evt ikke kunne klare å få kjørt med ett 7600GT kort(tenker da på HD)? Bør jeg gå for ett enda bedre kort da kanskje, evt hvilket?
    Er vel strengt tatt ikke behov for noe mer en 7600GT. Det har støtte for det du trenger av funksjonalitet. Alt over 7600GT blir vel egentlig kjekt å ha for HTPC bruk.

Grunnen til at jeg skrev minimum var for å unngå diskusjoner omkring 7600GT som den eneste løsningen for HTPC. 7600GT og alt over har støtte for det som trengs av PureVideo funksjonalitet. Hvor mye maskinkraft man trenger får bli opp til den enkelte å avgjøre ut fra bruk og applikasjoner man planlegger.

Gøran

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    107
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er vel strengt tatt ikke behov for noe mer en 7600GT. Det har støtte for det du trenger av funksjonalitet. Alt over 7600GT blir vel egentlig kjekt å ha for HTPC bruk.
    Ok, takker for det Da skal jeg prøve å finne meg ett 7600/7800 GT kort som vil passe meg.

Active
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    354
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har erfaringer med strømforsyninger uten vifte på ca 400W?
    Ja, jeg har erfaring med strømforsyning uten vifte. Kort oppsummert, ikke verdt prisen. For en lengre forklaring anbefaler jeg å lese gjennom denne tråden hvor jeg har skrevet noen ord om en vifteløs strømforsyning jeg prøvde en gang: http://avforum.no/forum/generell-htpc/2697-lydl-psu.html

Det finnes løsninger for bruk av strømforsyning uten vifte, men da med mulighet for å lede bort varmen som produseres på en annen måte, f.eks slik det gjøres i mCubed eller HUSH sine kabinetter.

Gøran

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    107
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg endret litt på handlelisten min i mitt første innlegg.

I hovedsak går dette ut raskere CPU, 7600GT grafikkort og en trådløs router med GbitLan switch.

Denne routeren er noe dyr, så hvis noen vet om en billigere som er både trådløs og har GbitLan switch, så si gjerne ifra. Det ble foreslått en D-link 4300 men den kunne jeg ikke finne hos komplett.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    71
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilken komponent er det nå som lager mest støy hos deg etter du satte inn nexus braketter? Det jeg mener er, hvis du skulle gjøre yterlige støyforbedringer(selv om du kanskje er fornøyd nå), hva ville neste steg være?

Takker :-D
    Neste utskiftning, hvis det blir gjort, vil nok være CPU vifta. Men tviler på om jeg kommer til å gjøre noe med den. HTPC'en står i en TV benk med glassdører som demper litt, og må nå anstrenge meg for å høre vifta i det hele tatt.

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    107
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

LC20M vs LC16M

Silverstone SST-LC20M HTPC, sølv, VFD og fjernkontroll (Uten PSU) vs Silverstone SST-LC16M HTPC, Sølv m/VFD Display, Fjernkontroll (Uten PSU)

LC20M: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=324648
    LC16M: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=312306

Ble veldig i tvil her. LC16M ser jo unektelig mye kulere ut, samtidig som de passer bedre sammen med designen til mine Denon produkter. men samtidig så er jo ikke akkurat tilbakemeldingene på komplett ifra de som har kjøpt dette kabinettet noe å rope hurra for. Skulle ikke være noen som har noe erfaring med disse som kan gi meg råd her?

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    784
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ja dette er jeg klar over, men hva skal jeg med det hvis ikke dette blir tatt i bruk før tidligst 2010? Da er jo dette kortet gått ut på dato likevel.
    De vil ikke nekte avspilling uten HDCP-støtte før da. Fra starten av vil man få nedskalert video hvis man ikke har HDCP-støtte.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    784
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Silverstone SST-LC20M HTPC, sølv, VFD og fjernkontroll (Uten PSU) vs Silverstone SST-LC16M HTPC, Sølv m/VFD Display, Fjernkontroll (Uten PSU)

LC20M: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=321126
    LC16M: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=312306

Ble veldig i tvil her. LC16M ser jo unektelig mye kulere ut, samtidig som de passer bedre sammen med designen til mine Denon produkter. men samtidig så er jo ikke akkurat tilbakemeldingene på komplett ifra de som har kjøpt dette kabinettet noe å rope hurra for. Skulle ikke være noen som har noe erfaring med disse som kan gi meg råd her?
    Her blander du i lenkene LC20 og LC20M. LC20 er uten display og fjernkontroll, og derfor langt lavere pris. Merk at Komplett er ganske dyr på LC20M. Også LC16M finner man til under 2k hos noen forhanldere.

Ingen erfaring med LC16M. LC20M synes jeg som sagt er helt greit.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    784
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg endret litt på handlelisten min i mitt første innlegg.

I hovedsak går dette ut raskere CPU, 7600GT grafikkort og en trådløs router med GbitLan switch.

Denne routeren er noe dyr, så hvis noen vet om en billigere som er både trådløs og har GbitLan switch, så si gjerne ifra. Det ble foreslått en D-link 4300 men den kunne jeg ikke finne hos komplett.
    Flere andre har den. Hvordan den andre modellen du her nevner fra D-Link er vet jeg ikke. Har selv en Trendnet-sak som i basis er samme enheten som Dlink 4300, dog ikke Gb-svitsj, men har MIMO for WLAN. Er utrolig fornøyd (funksjonalitet er ellers veldig lik, og konfigurasjonsgrensesnittet er helt likt -- omtrent bare fargeforskjeller, så jeg tror det er samme maskinvaredesign på sentrale deler). Dog er vel denne Trendnet-saken (611 elns) dyrere enn D-Link'en.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    784
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, jeg har erfaring med strømforsyning uten vifte. Kort oppsummert, ikke verdt prisen. For en lengre forklaring anbefaler jeg å lese gjennom denne tråden hvor jeg har skrevet noen ord om en vifteløs strømforsyning jeg prøvde en gang: http://avforum.no/forum/generell-htpc/2697-lydl-psu.html

Det finnes løsninger for bruk av strømforsyning uten vifte, men da med mulighet for å lede bort varmen som produseres på en annen måte, f.eks slik det gjøres i mCubed eller HUSH sine kabinetter.

Gøran
    Enig -- det kan ofte være bedre med en stillegående viftebasert PSU, som også hjelper på avkjølingen av resten av maskinen, er billigere og vel gjerne "tryggere" stabilitetsmessig.

Active cozmo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    348
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her blander du i lenkene LC20 og LC20M. LC20 er uten display og fjernkontroll, og derfor langt lavere pris. Merk at Komplett er ganske dyr på LC20M. Også LC16M finner man til under 2k hos noen forhanldere.

Ingen erfaring med LC16M. LC20M synes jeg som sagt er helt greit.
    Merk at LC16 har senterplassert 5.25 brønn. Dette har vært diskutert på flere reviews - og mange skjermkort får rett og slett ikke plass fordi PCI-E porten på HK krasjer med plassering av DVD/CD-rom device. Sjekk at det aktuelle skjermkortet får plass før du kjøper denne kassen!

EDIT : Sjekk review her http://www.sfftech.com/index.php?/articles/show/715/2
    "While the center mounted 5.25? drive bays are nice, they prevent the installation of longer graphics cards such as the X1800 and GeForce 6800/7800. Our All-In-Wonder X800XL fit the perfectly fine however."

Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •