Ny HTPC med DuoCore++(til Denon3806+HD PJ) - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3
Viser resultater 41 til 48 av 48
    Newcomer PiffPaff sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    107
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av knutinh
    For rekoding av HD mellom MPEG2 og h264 så skalerer ytelsen gjerne lineært med antall cores. Tomshardware sin test av core2 quad var ganske imponerende. Jeg tror at den ved 3.3GHz var 4x så rask som AMD x2 5000+ :-)
    Høres jo veldig lovende ut :-D Tror nok det blir en core 2 Duo(Så en "Quattro" til neste år.. ).

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    107
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av knutinh
    Men det gir ikke de fordelene mhp synkronisert klokke som et ekte lyd/skjermkort med HDMI ville gi.
    Finnes det slike "ekte" lyd/skjermkort med HDMI på markedet? Selv om begge kortene skulle hatt integrert full HDMI, så er det jo likevel bare lydkortet som står for generering av lyd og skjermkortet for genering av bilde. Skal man da kombinere disse 2 i samme HDMI kabel, så må man likevel synce dette. Hvorfor ikke noen av hardware produsentene har laget en mulighet for at en av komponentene er master klokke, finner jeg merkelig. Da hadde jo hele dette problemet vært unngått.

Sliter litt med valg av grafikk kort. Har som flere andre kommet frem til at jeg bør minimum ha ett 7600GT kort(hvis jeg går for Nvidia). Men mine krav er at dette skal ha HDCP og være vifteløst. Denne komboen er ikke så lett å finne. Vurderte lenge å gå for Asus sitt 7600 kort med vifte, men har slått dette fra meg. Hvis noen vet om ett kort i denne prisklassen som har 7600GT,HDCP og er vifteløst, så si ifra. Ingen av Asus kortene jeg har sett tilfredstiller alle mine 3 krav.

Jeg har vel kommet frem til at det å ha HDMI ikke er det helt store poenget. Kan like godt kjøre med s/pdif og DVI. Hvis HDMI ikke støtter sync, så kan jeg like god kjøre med Reclock på DVI/spdif. Dette kortet blir garantert byttet ut en gang i løpet av neste år likevel.

Ett alternativt kort jeg finner interessant er dette: XFX GF7950GT PVT71JYHE9
    Dette kortet har alt jeg trenger. Eneste minus er mangel på HDMI og prisen...

Intermediate thunderstorm77 sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    677
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg prioriterte vifteløst fremfor HDCP. Jeg har forstått det slik at man ikke trenger HDCP før om lang tid uansett. Jeg valgte Gigabyte 7600GT vifteløst, og er meget godt fornøyd med det.

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    107
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av thunderstorm77
    Jeg prioriterte vifteløst fremfor HDCP. Jeg har forstått det slik at man ikke trenger HDCP før om lang tid uansett. Jeg valgte Gigabyte 7600GT vifteløst, og er meget godt fornøyd med det.
    Hvis du har tenkt å kjøre HD materiale nå, via DVI/HDMI digitalt, så vil du allerede nå få nedskalering hvis du ikke har HDCP. Kjører du bare analogt kan du enda kjøre HD til minst 2010 uten HDCP implementert.

Kjekk link ang HDCP: http://enthusiast.hardocp.com/articl...50aHVzaWFzdA==

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    107
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av PiffPaff
    Sliter litt med valg av grafikk kort...

Skjermkort:

Vel da har jeg etter mye frem og tilbake kommet frem til at det blir ett Asus 6700GT kort med HDCP og HDMI. I tillegg kjøper jeg en heatpipe(http://www.microplex.no/product.aspx...80DHP&mcat=c45) for å kunne gjøre det vifteløst. Fant ut dette blir det greieste kortet å kjøpe per i dag. Skulle dekke alle mine behov. Vil vel i løpet av høsten se en strøm av div HDCP kort, men per i dag er utvalget ganske labert. Vil heller ikke blakke meg helt på grafikk kort siden DX 10 er rett rundt hjørnet.

Hovedkort:
    Angående hovedkort så har jeg funnet ut at den beste kombinasjonen av pris vs ytelse vil være dette: Gigabyte GA-965P-DS3 ( http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=323508 ) . Dette kortet har kommet meget bra ut i tester, og skal vissnok slå de mange 975 kort på ytelse. Ikke er prisen for ille heller. Her har jeg mulighet for å overklokke mye når jeg ønsker det. Gøy å prøve, men stort sett skal denne pc'n være mest mulig stille, dvs lite overklokking.

CPU kjøler:
    Tenker jeg går for denne: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=310585 Virker som en meget god løsning siden denne kommer forran luftinntaket/eksos til selve kabinettet.
    Se også bilder i denne tråden: http://www.avsforum.com/avs-vb/showt...+spdif+to+hdmi

Så hvis jeg oppsumerer litt så ser handlelisten min per i dag ut slik med tanke på hovedkomponenter:

CPU: core 2 duo 6400
    Mobo: Gigabyte GA-965P-DS3
    RAM: 2x512 5400 DD2
    Skjermkort: Asus 7600GT med HDCP og HDMI + Zalman Heatpipe
    Kabinett: LC16M

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    107
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Endelig handleliste

Da har jeg kommet frem til en endelig handleliste håper jeg(se første inlegg). Ble mye dyrere enn først tiltenkt, men nå har jeg i forhåpentligvis utstyr jeg kan være fornøyd med en stund.

Hvis noen finner noen leif i handlelista mi, så rop ut!

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,886
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av PiffPaff
    Finnes det slike "ekte" lyd/skjermkort med HDMI på markedet? Selv om begge kortene skulle hatt integrert full HDMI, så er det jo likevel bare lydkortet som står for generering av lyd og skjermkortet for genering av bilde. Skal man da kombinere disse 2 i samme HDMI kabel, så må man likevel synce dette. Hvorfor ikke noen av hardware produsentene har laget en mulighet for at en av komponentene er master klokke, finner jeg merkelig. Da hadde jo hele dette problemet vært unngått.
    Fyren som har laget reclock nevner at enkelte ATI AIW-kort har felles klokke, men det er såvidt jeg vet de eneste.

En mulighet hadde vært å tatt et semiproft lydkort (som m-audio sine) med mulighet for ekstern synk, og funnet en måte å gjenvinne synk fra video ut til et spdif-signal til lydkortets eksterne sync inngang. Jeg sier ikke at dette ville ha blitt enkelt eller billig, og det kunne gitt problemer med ustabil klokke (jitter). I så fall ville det ikke ha vært noe poeng å kjøre lyd igjennom HDMI.

Jeg håper at HTPC-fokus og Vista skal skape litt oppmerksomhet rundt dette. Samtidig håper jeg at leverandører av monitorer skal bli litt mer fleksible på framerate, f.eks 24/48/72 Hz.

-k

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor mye må du ut med for pcen slik du har konfigurert den nå?

Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •