Apple lanserer iTV - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 26 av 26
    Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    783
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Løsningen er vel basert på 1 GHz Pentium M og 7300GS. Så selv om man får gjort en del hacks kan en del HD-materiale bli for tungt for avspilling, men mindre ikke Nvidia her har gjort noe helt superdupert i sine drivere og Apple i sin programvare.

Altså, selv om man kan få spilt en del ting av, er det ikke sikkert man får mulighetene for den prosesseringen man ønsker av videoen i slike løsninger er jeg redd.

Prisen på 2500 kr er jo ikke all verden dog, så sett opp i mot hva man kanskje kan få til så blir set slikt sett en del for pengene.

Active HKviking sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    448
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Apple iTV

Endelig så fikk jeg den til og virke (manualer er for feiginger).
    Vedlegg 18368Vedlegg 18371
    Vedlegg 18369Vedlegg 18370

En del positivt men også noen iritasjons elementer. Den er helt hjelpesløs uten PC/MAC. Kun music kan "streames" fra PC/MAC. Bilder må kopieres til iTV for og kunne vises. Litt kjedelig siden jeg har 320GB bilder. OK, når man har synkroniset så kan man jo slå av hjemme serveren. Den var også veldig vanskelig og "finne" både med Mac og PC (Vista) via trådløst. Måte ty til nettverks kabel. Skal nok klare og få min Airport Extreme-N til og klare jobben.

Ikke alle video filer som kan spilles i iTunes funker på iTV. Heldigvis så virket NRK's video så jeg er :-D . Ikke helt uten pixel drop men det har ingen ting med iTV og gjøre.
    Vedlegg 18373

Etter og ha lest litt rundt så er denne enheten åpen for en god del modding så ikke baser din mening med hva version 1.0 kan klare. Muligens så kan min USB TVTuner virke en liten stun frem

Selve enheten aer en del større enn Mac Mini. Ikke at noen vil ha den stående side om side. Veldig godt bygget. Helt i aluminium som blir god og varm etter litt tid. Ingen støy og høre .

Vedlegg 18372

Intermediate b-ill sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    972
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei folkens, vurderer å bytte ut min eldre modda xbox med xmbc til fordel for denne. Jeg skal kun bruke den til filmvisning. Alt film er nedlastet film. Ser at det er flere som har greid å modde denne slik at den kan spille alt mulig av filmer, noen som kan bekrefte dette?

Og dere som har kjøpt den, er dere fornøyd? Er det slik at man må ha itunes på en pc/mac for å spille filmer på den?

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    448
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av b-ill
    Hei folkens, vurderer å bytte ut min eldre modda xbox med xmbc til fordel for denne. Jeg skal kun bruke den til filmvisning. Alt film er nedlastet film. Ser at det er flere som har greid å modde denne slik at den kan spille alt mulig av filmer, noen som kan bekrefte dette?

Og dere som har kjøpt den, er dere fornøyd? Er det slik at man må ha itunes på en pc/mac for å spille filmer på den?
    Saa langt er jeg bare ca 40% fornoeyd. Den henger en del og er vel ikke idag fleksibel nok. Du trenger iTunes som "server" for alle filmer du vi se og de maa synkroniseres og spilles fra den innebygde 40GB disken. Ikke alle filmer som kan spilles i iTunes vil importeres til iTV.

Jeg kjoepte jo ikke iTV for at den skulle vaere perfekt fra starten av. Jeg venter stille og rolig paa nye oppdateringer. Best hadde vaert hvis jeg kan se paa mine slingbox med den. Det skal hvistnok komme en oppdatering hvor man kan bruke slingemdia til og "se" paa iTV remote.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva gir egentlig denne dingsen sett i forhold til en standalone Mac?

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    448
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Hva gir egentlig denne dingsen sett i forhold til en standalone Mac?
    Slik den er naa og du har en TV som stoetter DVI eller HDMI saa er det fint lite extra. Litt bedere bruker grensesnitt. Den er varmere en min MacMini og en god del tregere siden man maa synce alt man vi se paa. Musikk kan de streame fra PC din. Og, halve prisen hvs jeg ikke tar helt feil.

Jeg har en TV tuner paa min Mac Mini og dette funker vedlig bra. Den tar opp mine favoritt programmer og legger dem opp for syncing med iTV. Kunne like gjerne glemme denne iTV og kunn bruke Mac'en.

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •