Hvordan lage "Best of" dvd

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Intermediate Hanspf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,722
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hvordan lage "Best of" dvd

Regner med at folk her har gjort dette før, så spør her, ble så mange tråder å lese gjennom gennerelt for å finne svar, men hvordan kan man ta ulike klipp å sette sammen til en dvd. Tenker meg å ta ulike sanger fra en musikk dvd og lage en samle dvd. D.v.s må ikke bli i dvd format, for det jeg egentlig ønsker er å kunne legge inn de sangene som enkelt filer på htpcen. Men da ett verktøy som lar en klippe i en dvd. Har tilgang til å kjøpe vanlig videoredigerings program gjennom jobben, så behøver ikke være noe freeware eller noe.

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    http://www.dvdshrink.org/what.html

Enkelt og gratis for å hente de riktige klippene ut av DVD-filmen.

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,722
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm har dette, trodde dette bare var for å dekryptere dvd og få vob filer. Får lese litt nøyere så kanskje jeg klarer å få det til. Fikk nemlig bare en rekke filer som var vilkårlig delt opp.

Intermediate kid sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    2,386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Marantz her på forumet har laget en kjempe flott dvd til meg iallefall, og vet han har laget andre. Ville fått han inn i tråden eller sendt han en pm, tror han bruker dvd shrink + et enkelt program. Bra blir resultatet iallefall:wink:

Intermediate Marantz sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for det Kid :-D

Jeg bruker dvdshrink til å rippe de filene jeg ønsker å bruke først. Kan være greit å dele dem inn i navngitte mapper slik at du får en oversikt over de forskjellige filene. Laster du ned "VLC player" eller nyeste codec pakke til windows kan disse filene spilles av direkte fra pc. Du kan konvertere filene så de tar mindre plass (finnes masse gratis programmer til sånt bare man googler litt), men da mister blir også evt lydspor som er i DD eller DTS format konvertert til "vanlig" stereo.

Om du skal sette sammen en DVD kan det gjøres relativt enkelt med et program som heter "DVDlab-pro". Tar et par timer å sette seg inn i de viktigste funksjoner, men mulighetene er veldig bra. Det eneste som jeg har hatt problemer med er lip-sync feil med filmklipp som har dts-lyd. 5.1 DD klipp fungerer ypperlig. Kunne sikkert lagt ut en guide her men mulig jeg får moderator på nakken, da det i prinsippet egentlig ikke er lov å rippe filmer til eget bruk (hvor tåpelig det nå enn er at du ikke kan bruke dine egne eiendeler ). Naturlig nok er det heller ikke lov å diskutere det noe særlig her....
    Skal se om jeg får laget en guide uten omtale av opphavsbeskyttet materiale, så får det være opp til hver enkelt hva de vil bruke programmet til

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    DVDShrink gir vel "bare" de enkeltstående kapitlene. Hvordan plukker man ut de enkelte scenene dere vil ha den samlede demoplata?

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,722
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var egentlig veldig enkelt. Åpne discen -> re-author, finn "klippe" tegnet som er i venstre del av vinduet. Da får du opp to vinduer, ett hvor du velger start og ett med slutt. Lagrer så det klippet og da får du en mappe med det aktuelle klippet. Sjekk ellers denne linken:http://www.dvdshrink.info.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •