VLC player, problemer med lyd. *LØST*

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Active
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    416
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

VLC player, problemer med lyd. *LØST*

Jeg har tidligere brukt VLC player til avspilling av alle mine videofiler. Kanskje ikke det beste alternativet, men jeg synes det fungerer godt.
    Nylig måtte jeg reinstallere alt på pc'en inkl Windows XP og alle programmer. Etter å ha gjort det vil ikke lyden over SP/DIF (DTS,DD og ander flerkanal signaler) i VLC spille skikkelig, den hakker på en måte som ligner en cd plate som hakker. Stereo fungerer. Jeg har nå lagt inn en nyere versjon (0.8.5) av VLC player enn den jeg brukte før reinstallasjonen, men det ser altså ut som om den har en seriøs bug.

De andre avspillerne jeg bruker (Theatertek bla) fungerer perfekt.

Jeg har prøvd å installere gamlere versjoner av VLC også, men problemet er det samme der.

Noen som har en løsning?

Active
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    435
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

kanskje

Du virker ikke akkurat å være amatør på dette, så jeg kan kanskje ikke hjelpe, men.. jeg opplever det samme, det skjer når jeg både velger digital ut på avspilleren, samtidig som lydkortet encoder alt til dolby dig. live.
    Jeg velger bare 5.1 lyd, og er fornøyd med det, men lyden i denne spilleren er adskillig lavere enn f.eks DivX 6 eller nero digital.

har du sørget for at alt er satt til digital ut, også ac3-filteret?

Active
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    416
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må innrømme at jeg er litt amatør jo, og jeg skjønner ikke hvorfor det skulle forandre seg etter reinstall spesielt rart er det når andre avspillingsprogrammer fungerer smertefritt.

Jeg postet i et annet forum også og fikk denne linken til noen som tar opp samme problem : http://forum.videolan.org/viewtopic....d4710ee49997bd

Har prøv det meste der men en sier han løste det med å spille av en 264 film. Kan noen si meg hva det er?

Active
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    435
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

ja

H-264 er så vidt jeg vet en type codec for å spille inn/av videomateriale, fordi det kan lage høy kvalitet på effektiv båndbredde.

Men hvorfor dette skulle sette lyden korrekt, skjønner jeg ikke.

Jeg antar heller at det ligger i en lyddecoder som er stilt inn feil.

Active
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    416
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg fått ordnet problemet. Jeg fant ut etter diverse søking på problemet at årsaken kunne være driveren til skjermkortet (!). Installerte derfor en litt eldre versjon til mitt 6600GT samtidig som jeg la inn 0.8.2 versjonen av VLC istedenfor den nyeste 0.8.5. Noen rapporterte at problemet kun ligger i de nyeste versjonene til VLC. Hvis jeg prøver den nyeste er problemet med lyden der igjen.

Nå funker i hvertfall alt som før

Active listen sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    382
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har samme problem. Dersom jeg bruker den nyeste versjonen av VLC, hakker lyden via digital utgang. Stereo fungerer fint. Jeg må ned til 0.7.X for at alt skal fungere. Har ATI skjermkort, skal prøve og oppgradere eller nedgradere de.

Fant ikke ut andre årsaker til at lyden hakker?

Active
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    416
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei egentlig ikke, foruten den linken jeg nevnte i første innlegg.

Jeg også hadde bare problemer med digital-lyd, stereo gikk greit.

I mitt tilfelle fikke jeg problemer etter en reinstall av hele pc'en, der nye drivere til alt "utstyr" ble lagt inn. Jeg brukte da selvfølgelig (?) den nyeste til mitt skjermkort for å være best rustet. Det skulle jo vise seg å skape problemer.

Har du nylig reinstallert noen drivere da du fikk problemer?

I forumet hos www.videolan.org diskuterer de at problemene kom spesielt etter versjon 0.8.1 , men de som lager spilleren kan ikke se at noe er galt. Det ser ikke ut til at det er så mange som har dette problemet i forhold til hvor mange som bruker spilleren.

En annen mulig løsning kan visst være driveren til lydkortet i pc'en. (http://forum.videolan.org/viewtopic....=stutter+sound)
    Hvilket lydkort har du?

Newcomer logitech sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Får å få riktig digital lyd ut på VLC, gå inn i oppsettet til Audio. Gå til Audio Moduls. Sett denne til Win32 waveOut extension output. 8)

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •