En lykkelig slutt :)

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    133
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

En lykkelig slutt :)

Har postet endel i forumet i det siste grunnet mitt kjøp av HTPC og forgjeves forsøk på 720p via nye LCD tv. Vell, idag ordet det seg. Kjører nå krystallklar 720p med en Loewe Concept L26 og nyter deilige bilder!

PS! Fikk ikke dette til via HDMI, kjører nå DSUB/VGA og det fungerer strålende...

Rart hvordan alt plutselig fungerer når man kommer over sine store bøyger..alt gull

Takk til alle!

~Madsun

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så alt i alt var det verdt innsatsen?

Har akkurat begynt å titte etter komponenter til min egen HTPC, og selv om jeg tidligere anså meg selv som relativt kyndig innefor data, frykter jeg nå at jeg har tatt vann over hodet.. Det er så mye nye produkter, og uendelige rekker av forskjellige skjermkort i samme prissklasse...

PureVideo / AVIVO, Intel / AMD osv, jeg finner så my motstridende informasjon når det gjelder krav til komponenter o.l.
    Da er det jo ille flott når det dukker opp noen som allrede har tråkket opp siten... Hva slags komponenter endte du opp med å fylle kabinettet ditt med? Noen valg du angrer på? Og er det stillegående?

Mvh

Cerveza

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    133
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei
    Les mitt tidligere innlegg angående komponenter
    http://avforum.no/forum/showthread.p...ghlight=mozart

Noe jeg angrer på?...Vell, Thermaltake Mozart er noe drit for å si det mildt. Fjernkontrollen som fulgte med var jeg tidligere begeistret for, men nå liker jeg ikke den heller. Bruker altfor mye batteri, og er håpløs å sette opp.

Beste kjøpet var EMU 1212M, sinnsykt god lyd!

Stillegående ble det absolutt, prosessoren utvikler lite varme, og den lille varmen som blir takler Suzerro kjøleren fint. 120mm til strømforsyiningen høres ikke, og den trekker elegant alt ut av kabinettet.

Om det er verdt det...Vetta fan' je Når jeg ser bildet og hører lyden jeg får ut av det er det verdt det, men det har jo kostet noen kroner da. Den jeg bygde var langt fra den dyreste

Madsun

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Haha, er i bestittelse av Mozart kabinettet selv.. Kabinettet er helt kurant synes jeg, iallefall etter at jeg fjernet det meste av innmaten. iMon softwaren var mindre bra, litt lite valgmuligheter osv.. Fjernkontrollen har jeg forøvrig ikke testet fullt ut enda...

Jeg er også på utkikk etter å gjøre det så prisgunstig som mulig uten å fire på bildekvaliteten, vurderer noe i retning av X1600XT og en prsessor basert på AMD's 939 sokkel for å kunne ta i bruk noe ram jeg har fra tidligere..

Står pc'en på mer eller midre hele tiden? Lurer på om det er noen gunstige måter å "slå av" pc'en på uten å måtte vente på den nitidige oppstartsprosessen hver bidige gang..

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    133
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du ikke skal bruke den til spill kan jeg trygt anbefale Asus M2NPV-MX med innebygget grafikk..funger som f***
    Kan bruke standby modus på pc'en, men den står stort sett alltid på

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •