Mediaportal

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7

Tråd: Mediaportal

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Mediaportal

Hei

Jeg har brukt myHTPC og FFdshow og syns selv at jeg har fått veldig bra bilder på film. I går så prøvde jeg Mediaportal og bildene på film ble veldgi mye dårligere. Hva kan være feilen?

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,886
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan har du satt opp MP da? Hvilken dekoder? Purevideo, FFDShow enablet?, noe annet?

mvh
    Knut

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av knutinh
    Hvordan har du satt opp MP da? Hvilken dekoder? Purevideo, FFDShow enablet?, noe annet?

mvh
    Knut
    Har ikke gjort noe spesielt med MP. Bare installert det. Hva mener du med dekoder?

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,886
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Windows bruker et åpent system for audio/video-behandling som kalles DirectShow/DirectSound. Dette baserer seg på at windows prøver å finne komponenter som lar deg spille av audio/video uten at applikasjonen vet hvordan du gjør det. Hvis den finner flere kompatible komponenter (filtre) så vil den velge det som har høyest "merit", en tallverdi.

Mediaportal tilbyr en måte å prioritere disse på internt slik at du kan kreve f.eks Nvidia sin Purevideo som dekoder for tv-bilde, mens f.eks MP sin egen MPV dekoder for videofiler. Disse har forskjellige fordeler og ulemper når det gjelder CPU-bruk, deinterlacing etc. Dette fungerer ikke alltid, spesielt med enkelte filtre som har en tendens til å sette sin merit så høyt at Windows bruker disse uansett.

Hvis du klikker på Mediaportal Setup eller hva det nå heter.... Det andre ikonet (hvis du valgte å legge ikoner på desktopen), eller i start->Programmer etc så finner du oppsettet av MP. Her bør du velge use directx only for fullscreen eller noe sånt. Etterhvert vil du også velge start MP in fullscreen.

Ved å klikke deg til video eller noe sånt kan du se hvilken dekoder som brukes. Sjekk at "use FFDShow" er haket av.

Nest nederst er det en fane som heter "codecs". Der kan du sette opp oppførselen til den dekoderen du valgte lengre opp.

mvh
    Knut

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Meget bra forklaring Knutinh.

I de fleste guider så anbefales det å bruke zoomplayer og ffdshow. Kan jeg bruke Zoomplayer med Mediaportal?

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,886
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan i alle fall bruke ffdshow, jeg er ikke sikker på om du kan bruke en vilkårlig core avspiller. Jeg anbefaler å ta det i forumet på www.team-mediaportal.com siden det finnes en større mengde kompetente mennesker der og bare venter på å få hjelpe til :-)

mvh
    Knut

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis jeg skal bruke zoomplayer som de fleste anbefaler. Hvilket Frontend program skal jeg bruke da? Eller er det zoomplayer som er frontend programmet?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •