Heisann

Første gangen jeg henvender meg til denne delen av forumet.
Det jeg lurer på nå, er å benytte meg av pc'en jeg har idag til HTPC. Mest sannsynlig sammen med ett eller annet tv type flat.
Kommer kanskje til å kjøpe meg en Sony 40" lcd fra V2000 eller X2000 serien. Er litt sugen på å kjøpe en skjerm som støtter 1080p hvis jeg først skal gå for dette, så X2000 er vel der sterkeste kortet...

Pc'en jeg har, og tenker på å bruke, er basert på ett Socket 754 hovedkort med Nforce4 (Pci-express) fra Asus.
1GB Ocz platinum Ram.
Prosessoren er en A64 3700+ (2.4GHz, 1MB l2).
Nåværende skjermkort er ett X800XL kort med komponent utgang.
Hdd, dvd og annet perifert utstyr er vel irrelevant her.

Hår forstått det slik at de nye seriene til ATI har en teknologi innebygget som kalles for AVIVO. Denne tror jeg ikke mitt kort støtter, og jeg skulle hatt så gode egenskaper for de-interlacing og bildebehandling som mulig, siden målet er å la pc'en overta for dv7600 som dvd-formidler med tiden.
Siden jeg ønsker å være litt fremtidsrettet er det vel best å kjøpe ett skjermkort med HDCP støtte? Tenker på å kjøpe drev for Blue-ray og evt. Hd-dvd når disse kommer på markedet. Regner med at dette vil være en like god løsning som de første dyre spillerene for disse formatene.

Finnes det skjermkort som tilfredstiller mine krav allerede, eller ligger dette noe frem i tid ennå? Det bør forresten ha minst like god spill-ytelse som det jeg har i dag. Støynivå er ikke hensyn jeg nødvendig vis trenger å ta ennå, da det alltids finnes alternativ til luftkjøling.

Hvordan er det med de nye drevene som kommer på markedet? Vil disse støtte plater med film på sånn helt uten videre, eller er støtten for disse fjernet for pc-bruk?

Aller sist, vil prosessoren duge til slik bruk, eller burde jeg satset på å bygge en ny maskin helt fra grunnen.
Noen som har innspill eller tips?