fullstendig skivebom?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

fullstendig skivebom?

holder på å sette sammen en htpc, som ikke skal brukes til spilling, men musikk, film (hjemmefilmopptak fra disk, samt DVD), bilder og opptak av tv-programmer, nettradio og evt FM.-radio.
    Jeg vil ha minst mulig støy, og helst en mulighet til å få systemet til å være tilnærmet helt avslått når det ikke er i bruk, men har rask oppstart (omtrent som en DVD-spiller/videospiller) når man enten trykker på powerknappen, eller et forhåndsprogrammert opptak skal begynne.

Vil det følgende oppsettet være fullstendig skivebom ut i fra forutsetningene jeg har satt opp, eller er jeg på riktig spor, og hva må jeg evt gjøre for å få til en slik dvale/våken-sak som jeg beskriver ovenfor?

Kabinett : SILVERSTONE SST-LC16M HTPC
    PSU : SILVERSTONE ST30NF, ATX 300W Vifteløs
    hovedkort: ASUS M2N32-SLI DEL/WIFI-AP AM2 ATX
    CPU : AMD CPU Athlon 64 X2 3800+ Socket AM2 2.0GHz 2x512kB Boxed
    DVD : NEC ND-4570 DVD+-R/RW/D
    tv-kort : Hauppage PVR150 MCE

Harddisk : MAXTOR DIAMONDMAX 10 200GB (har liggende)
    Ram : 2gb DDR2 400 som jeg har liggende.

til å begynne med vil jeg kjøre onboard lyd og skjermkort (eller er dette bare dumt?).

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    224
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei.

Tror kanskje du vil få en bedre opplevelse ved å investere i et skjermkort. Du skriver ikke noe om hva du skal koble denne htpc`n til.

Når det gjelder "standby" funksjon så er jo "dvalemodus" i WinXp egnet, hvis du ikke lar den stå på konstant da.. Med en reboot innimellom.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Pjukern
    Hei.

Tror kanskje du vil få en bedre opplevelse ved å investere i et skjermkort. Du skriver ikke noe om hva du skal koble denne htpc`n til.

Når det gjelder "standby" funksjon så er jo "dvalemodus" i WinXp egnet, hvis du ikke lar den stå på konstant da.. Med en reboot innimellom.

Skal i første omgang brukes mot en 29" philips CRT, med mulig overgang til Panasonic PV60E 42" iløpet av høsten.

Jeg tror ikke dvalemodus i Winxp er brukendes til det jeg mener. Viiv-opplegget til intel har visstnok en slik hardwarefunksjon, uten at jeg har klart å finne mer ut av det.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    783
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hovedkortet er kanskje litt "overkill" funksjonalitetsmessig? Svært bra kort, men kanskje i overkant av hva du trenger. Hovedkortet støtter heller ikke dine gamle 400MHz DDR-moduler -- det trenger DDR2. Du nevner også "onboard skjermkort" -- det har kortet ikke. Et element videre er at de fleste hovedkort med integrert VGA ikke har TV-utgang, hvilket blir sentralt siden du skal bruke det mot CRT.

Siden du uansett kanskje trenger nytt minne, hva med å gå for en Core 2 Duo-konfig i stedet?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av clasm
    Hovedkortet er kanskje litt "overkill" funksjonalitetsmessig? Svært bra kort, men kanskje i overkant av hva du trenger. Hovedkortet støtter heller ikke dine gamle 400MHz DDR-moduler -- det trenger DDR2. Du nevner også "onboard skjermkort" -- det har kortet ikke. Et element videre er at de fleste hovedkort med integrert VGA ikke har TV-utgang, hvilket blir sentralt siden du skal bruke det mot CRT.

Siden du uansett kanskje trenger nytt minne, hva med å gå for en Core 2 Duo-konfig i stedet?
    må ha skrevet litt feil ang ram'en. den er DDR2 PC3200 400mhz.
    Det med at hovedkortet kanskje er overkill, er noe jeg har tenkt selv, og at det ikke har onboard skjermkort har jeg ikke fått med meg. Men kanskje det er bedre med et separat et.
    Core 2 duo er jeg helt for, alternativt et am2-opplegg etter AMD-live!.

Noen forslag på hovedkort som støtter am2-prosessor, og hvor stor prosessor jeg trenger, samt skjermkort?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •