WinDVD 8

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8

Tråd: WinDVD 8

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

WinDVD 8

På Intervideos hjemmeside så er WinDVD7 den nyeste versjonen, men søker man via Google dukker WinDVD8 opp på asiatiske sider som også har WinDVD7.

Er det noen som har informasjon om WinDVD8 og når den blir tilgjengelig for nedlasting til oss som vil ha engelsk utgave?

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var WinDVD8 tilgjengelig.

Lastet den ned i dag, og i likhet med tidligere versjoner så er bildekvaliteten bedre enn nyeste PowerDVD.

Ulempene er imidlertid:

- relativt ressurskrevende
    - dekoding av DTS virker ikke (på min HTPC iallefall)
    - videofiltrene (f.eks. sharpness) virker ikke (blir bare støy)
    - videocodec via ZP gir graderinger i bildet

Får teste litt mer.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter å ha testet enda mer så gir jeg opp versjon 8. :?

Avspillingshastigheten endrer seg plutselig til Chaplinfart, og lyden hakker dersom man pauser programmet.

Egentlig synd, fordi bildekvaliteten er isolert sett noe av det bedre jeg har sett. Sammenligner da med video codecs fra Dscaler, Nvidia PureVideo og PowerDVD.

Gikk tilbake til versjon 6.

Intermediate thunderstorm77 sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    677
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg synes denne ser meget lovende ut, så jeg prøvde å installere den, men kom opp en rekke feilmeldinger på slutten av installasjonen. Andre som har hatt dette problemet?

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, jeg fikk 4-5 feilmeldinger om at den ikke klarte å installere enkeltfiler og at jeg måtte kontakte support. Jeg kjørte installasjonen en gang til og valgte "Repair" og etter det gikk installasjonen greit. Dog så er programmet for ustabilt til at jeg gidder bruke versjon 8. Venter til en oppdatert utgave kommer. I mellomtiden så benytter jeg versjon 6.

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    677
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Ja, jeg fikk 4-5 feilmeldinger om at den ikke klarte å installere enkeltfiler og at jeg måtte kontakte support. Jeg kjørte installasjonen en gang til og valgte "Repair" og etter det gikk installasjonen greit. Dog så er programmet for ustabilt til at jeg gidder bruke versjon 8. Venter til en oppdatert utgave kommer. I mellomtiden så benytter jeg versjon 6.

Det er de samme feilmeldingene som jeg fikk ja, jeg ga opp til slutt. Merkelig at de ikke har kvalitetssikret dette på forhånd øfr de legger ut demo-versjon - hvem gidder da å kjøpe dette?!

Jeg leste forresten et annet sted at man kanskje måtte installere noe C++ - greier fra Microsoft sine sider, ca 2-3 MB. Det hjalp ikke installasjonen min, men kanskje programmet kjører bedre da.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    WEB-installer var det som feilet hos meg, så når det var installert så gikk det greit. Jeg anser imidlertid nåværende release av versjon 8 for å være en beta, da det er for ustabilt. Så jeg er enig med deg at her har Intervideo vært for kjappe...

Bare så "synd" at bildekvaliteten er så forbanna bra. :?

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    677
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg fikk ikke denne spilleren til på min stasjonære PC, pleier å prøve alt på denne før jeg installerer på min HTPC.

Men den fungerer utmerket på HTPC, meget bra bilde. Har ikke vært plaget med langsom avspilling.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •