Grafikkort vs DVD spiller

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10
    Intermediate eyvind sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Sted
    Kongens by
    Poster
    1,271
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Grafikkort vs DVD spiller

Fant en test av grafikkort (og Avivo\PureVideo) opp imot stasjonere dvd spillere. Selve utfallet er ikke så veldig overraskende, men trodde ikke forskjellen var så stor.
    Testen finnes HER
    Marrantz AV7005|Linn C5100|Oppo93|Dynaudio Contour 1.4s|Dynaudio Focus Center|MA Silver RXFX|SVS PC12|Optoma HD33|Projecta 86"

Intermediate frdrk sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    666
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skjønte lite av den linken

Medlem siden
    Nov 2004
    Sted
    Kongens by
    Poster
    1,271
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan det ?
    Marrantz AV7005|Linn C5100|Oppo93|Dynaudio Contour 1.4s|Dynaudio Focus Center|MA Silver RXFX|SVS PC12|Optoma HD33|Projecta 86"

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    "The page does not exists" på NL får jeg opp...

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Artikelen
    De gewenste pagina kon niet worden gevonden. Mogelijk bestaat de pagina niet, of is deze niet beschikbaar in de huidige taal.

Medlem siden
    Nov 2004
    Sted
    Kongens by
    Poster
    1,271
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm, tror det skal funke nå, ser ut til at pølsefingrene mine hadde lagt til litt i url'en ops: ops:

Intermediate hjalmarjalla sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Et lite uttdrag:

ATI’s Avivo technology is incorporated into the X1xx series of Radeon cards, and as our tests show that purely for playing video it does not matter which one of these you choose. A cheap X1300 will perform exactly the same as a more expensive X1800 or X1900. ATI themselves however state that the X1300 will not be fast enough to accelerate H.264 in the highest HD resolutions, a statement we will put to the test in the future.

PureVideo is found in all GeForce cards in the 7xxx-series, the GeForce 6600 however does offer most of the PureVideo functions as well.

Picking a slower graphics card for a media centre PC offers more advantages than just the price; the X1300 and X1600 some in a passively cooled variety, the X1800 and X1900 cards do not. This is the same for the nVidia 7300 and 7600, both are available as a fan less card.
    The total score for nVidia ends up being 93, where the total ATI score is 118. Both scores are extremely high, considering the score of the most best performing DVD player we tested (the Marantz DV6600) was only 63.
    Har akkurat begynt å titte på komponenter til mitt eget HTPC prosjekt, og er veldig i tvil om AVIVO eller PureVideo er veien å gå, det varierer en del fra test til test hvem som kommer best ut, og har jeg forstått det rett koster vel PureVideo-lisensen noe utover prisen av skjermkortet.

7600 GS / X1600XT ligger i en prisklasse jeg synes er foruftig.. Valgets kvaler.

Intermediate Britax sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,464
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fordelen med skjermkort kommer jo først å fremst hvis du har HD-klar skjerm eller projektor. Siden du da kan skalere opp bildet.
    Til vanlig projektor, crt-skjerm eller plasma uten HD-panel vil jeg påstå at en god DVD-spiller gir minst like bra, om ikke bedre resultat.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    686
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    syns problemet med denne testen er at den er så inderlig teoretisk. er virkelig sony dvp-ns92p så mye dårligere enn panasonic s-97 som testen gir inntrykk av? 35 mot 58 poeng er jo ren knockout til s97, men ville en blindtest på bildekvalitet gitt samme resultat?

jeg har sett purevideo i praksis og har ikke blitt så veldig imponert, ffdshow gir flott resultat etter mye fikling, men det krever jo en meget kraftig prosessor og dermed dyr pc.

mulig purevideo teknologien består alle mulige slags tester, men jeg hadde satt pris på en subjektiv vurdering av bildekvalitet først og fremst, og da på projektor og ikke på 42" TV, som er for lite til å avsløre store forskjeller.

btw, denon 2930 scorer 130 av 130 på denne testen, og den koster ikke mer enn en middels htpc.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •