siste versjon av ffdshow - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 27 av 27
    Intermediate killroy sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    1,198
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Fint Baard, det er ikke veldig intuitivt , men test og se for de som tviler.
    Jeg må innrømme at det er ikke veldig mye avvik fra 1800 * 1800 og opp til 2400 * 2400, så for de som sliter med CPU kraft ( FDSHOW formelig SPSER CPU kraft ved høy filterering (mye detaljer å filtrere på) og så går jo DScaler i bakgrunnen også da mht. sharpness...

Jeg har sett første "Ringenes Herre" på Coloseum, på min egen Pioneer 668 (progressive scan, HDMI) og ble paralysert over hva min HDPC kunne tryllle ut av bilde på min skarve Optoma H27 som må betraktes som en budgett PJ.

Sann glede og flotte biler v/720P (max av det min PJ greier!)
    Det er skjerm driveren (Forcware) som scalerer ned i mitt tilfelle, ikke PJ.

/L

Intermediate audunth sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,410
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei!

Jeg har installert siste MMX-versjon, 15.11.06. Dscaler-filteret har plutselig fått en vanvittig lang side med innstillinger som jeg ikke skjønner noenting av. I de andre versjonene jeg har prøvd er det ingen innstillinger i det hele tatt, kun valg av filter-DLL-fil. Er det noen som har denne versjonen som vet hva man bør krysse av og ikke?

Og en ting til: Er det noen som vet nøyaktig hva Parameter/taps-innstillingen under Resize -> settings gjør? Den har iallefall STOR innvirkning på hvor høy resize man kan kjøre uten hakking.

Intermediate audunth sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,410
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen som har prøvd seg litt fram med de ca 250 sliderne og 100-150 avkrysningsboksene under Dscaler-filteret?

Intermediate killroy sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    1,198
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av audunth
    Hei!

Jeg har installert siste MMX-versjon, 15.11.06. Dscaler-filteret har plutselig fått en vanvittig lang side med innstillinger som jeg ikke skjønner noenting av. I de andre versjonene jeg har prøvd er det ingen innstillinger i det hele tatt, kun valg av filter-DLL-fil. Er det noen som har denne versjonen som vet hva man bør krysse av og ikke?

Og en ting til: Er det noen som vet nøyaktig hva Parameter/taps-innstillingen under Resize -> settings gjør? Den har iallefall STOR innvirkning på hvor høy resize man kan kjøre uten hakking.

" Og en ting til: Er det noen som vet nøyaktig hva Parameter/taps-innstillingen under Resize -> settings gjør? Den har iallefall STOR innvirkning på hvor høy resize man kan kjøre uten hakking"

Slik jeg tolker antall Taps og beskrivelse fra Mastiff, så er det litt avhengig av Skjermtype, Projektor, CRT etc. Det er helt riktig som du skriver: Taps på 2 er noe helt annen enn Taps 4 mht. CPU forbruk.

Tror jeg havnet på Taps=2 mot min DLP prosjektor.

Når det gjelder Dscaler, så har jeg ikke denner versjonen, så den får jeg ikke kommentert.

/L

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    163
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etterhvert ser jeg det finnes mer raffinerte metoder å bruke ffdshow på enn det som har vært beskrevet tidligere.

På flere fora beskriver man plugins for AviSynth - hva er dette for noe? Oppfatter det som istedenfor "Dscaler-filter"

http://img91.imageshack.us/img91/693...ncedlsfxo8.jpg

Noen som har prøvd og kanskje kan forklare?

Mvh

Intermediate Homealone sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    835
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har lastet ned denne versjonen av FFDSHOW: ffdshow-rev621_20061203. Prøvde guiden til Mastiff på nytt, men nå finner jeg ikke filen "FLT Sharpness sse2.dll":

Bruker ellers samme utgaver av programvare som i guiden.

Trenger sårt litt hjelp...

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    163
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    FFdshow Walkthrough: Basic, Intermediate, Advanced Configurations. - AVS Forum

Her en en "walkthrough" (vel vel) i hvordan bruke AviSynth i FFdshow - men skjønner den ikke helt.

Får ikke til å aktivere for Avisynth i FFdshow - noen andre som har prøvd?

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •