Synspunkter på komponenter til HTPC?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Synspunkter på komponenter til HTPC?

Jeg har etter beste evne prøvd å finne komponenter til mitt htpc prosjekt.
    Den skal brukes til film, dvd, tv (med opptak til harddisk og timeshifting) og musikk (mp3).
    Målet med prosjektet er nok mer i rettning av htpc enn mediasenter... (ffdshow osv)
    Jeg har en panasonic ae700 i taket og en suroundforsterker (5.1) i stereobenken.

Komponentene jeg har plukket ut foreløpig er:

Asus GeForce 7600GS 256MB DDR2 Silent, PCI-Express, Tv-Out/DVI-I/HDTV, Retail
    Asus P5B DLX/WIFI-AP, P965, Socket-775, ATX, 2xGbLAN, SATAII, Firewire, PCI-Ex16
    Intel Core 2 Duo E6300 1.86GHz Socket LGA775, 2MB, BOXED m/vifte
    NorthQ 4775-400, ATX 400W Silent, 140mm Vifte, 12-17dBA, 4xSATA, PCI-E, 20/24pin
    Samsung SpinPoint T133S 300GB SATA2 8MB 7200RPM
    Hauppauge! WinTV-PVR-500MCE, PCI, Dual-TV Tuner, MCE, Retail

DVDbrenner har jeg fra før.
    Kasse er under vurdering.

Kan noen gi meg et forslag på ram? Jeg ser for meg 1Gb. Helst fra komplett sitt utvalg. (Har tenkt til å handle alt derfra.)
    Jeg er også usikker på strømforsyningen, leverer den nok strøm? Er den stillegående?

zeppo

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,886
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ville ha vurdert seasonic 330W forsyning. Effekt er et ikke-issue med det oppsettet du skisserer.

Ellers er jeg veldig enig med dine valg. Valg av tv-kort kan på enkelte måter være knyttet opp til valg av software. Hva planlegger du å bruke? Mediacenter, Mediaportal, Meedio eller noe annet?

Kabinett? Kjøling?

1GB blir sikkert bra.

-k

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tanken min er å starte med wmc for å få systemet opp å gå, deretter begynne å eksperimentere litt med andre program for å se muligheter. Jeg har ikke noe praktisk erfaring med hverken mce eller noen av de andre programmene.

Kasse er som sagt under vurdering. jeg snuser på alt fra X15 med tuch screen til å bygge en DIY-kasse inn i seksjonen. WAF er nøkkelordet mitt..
    Hun begynner å bli utolmodig. Jeg har brukt så lang tid til å lese meg opp på nettet, vurdere ting frem og tilbake, at hun begynner å bli utolmodig...

Vann-kjøling er uaktuelt. Så noen vifter må det jo bli.

zeppo

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    784
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Stiller meg enig at en Seasonic PSU kan være et bedre valg. Jeg ville i tillegg ha satset på en annen kjøler enn Intels boxed-kjøler. Ja, den blir nedregulert, men er likevel ikke at det mest stillegående.

Videre ville jeg plassert disken i en vibrasjonsdempingsbrakett. Gjelder da også å ha et kabinett med mer enn en enkelt 5.25"-brønn. Holder selv nå å bygge opp en PC for en kollega med Silverstone LC20M -- pen å se på, kurant konstruksjon og ikke så helt ille prismessig. M-versjonen er med fjernkontroll og display.

For minne: 1 GB vil sikkert holde bra. Ville valgt Value-moduler fra Kingston, Corsair eller Crucial. 800 MHz (PC6400) gir litt bedre ytelse, samt kan være en fordel ved overklokking kontra 667 MHz (PC5300) som er rimeligere. Ved helt standard bruk uten overklokking vil ytelsesforskjellen mellom 667 og 800 MHz ikke være all verden. Sjekk prisforskjellene...

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •