Dreambox mot mce..hva trenger jeg

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    199
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Dreambox mot mce..hva trenger jeg

Hei,
    Har en pc med mce i stua og har lyst til å kjøre mce opp mot en dreambox.

Jeg har både cd og viasat på en vanlig tuner nå. Etter det jeg har prøvd og hva folk sier blir det dårlige bilder.

Derfor vurderer jeg å kjøpe en dreambox. Hvilken dreambox passer best for dette og hvordan kobler jeg dette til pc.
    Det eneste jeg manger i pc er et tv-kort. Hadde vært supert om dere kunne komme med noen forslag til dreambox og tv-kort samt en liten forklaring på hvordan man kobler dette opp.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    199
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen forslag??:cry:

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    104
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skjønte ikke helt spørsmålet...er ikke sikker på om en Dreambox lar seg integrere i MCE hvis det var det du tenkte på. Det enkleste er vel bare å koble den opp mot TV'en med RGB over SCART, så bytter du bare inngang på TV'en mellom Dreambox'en og PC'en.

Et annet alternativ er å droppe Dreambox'en og heller skaffe et DVB-S kort, altså et TV-kort for satelitter. Er ikke helt sikker på hvordan du kan få dekodet signalene med kortene dine, men det lar seg gjøre med litt arbeid mener jeg (bruke to Phoenix-interface).
    Sjekk litt rundt om hvilke DVB-S kort som passer med MCE.

Active
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mener å huske at jeg kobla DB opp mot PC via samba. Dette må ha vært helt i begynnelsen og den gang hyppige skift av image gjorde dette tungvindt. Husker ikke helt.

Uansett, siden jeg fikk Xbox i hus har jeg brukt den som mediacenter. Lett som bare det.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    104
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det med samba er vel at man kan dele filer mellom Windows og Dreambox? Gjør forøvrig det samme som deg, Xbox er genialt

Active
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Riktig, man setter opp samba på DB og deler ei mappe på PC'en så er det gjort.

Fant forresten en gammel link om oppsett av samba http://digitalsatelitt.com/Dbsoft-db...commander1.htm

Husket også hvorfor jeg raskt sluttet med det, DB er for svak til å spille av avi-filer.

Newcomer web76 sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    55
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det du mener er at du gjerne vil bruke Dreamboxen som set top boks til media center pcen....på den måten styrer mediacenter pcen kanalene på dreamboksen og man kan benytte seg av de kjekke opptaksfunksjonene i MediaCenter, en annen fordel er jo at man også kan la pcen gjøre bildet enda bedre med div. filter (ffdshow, purevideo osv)
    Jeg er noe usikker på hva som egentlig trengs av utstyr for å ordne dette, men ett ok tv kort i pcen skal ha muligheten til å styre dreamboksen over IR som dette er basert på...

Web76

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •