Mitt oppsett til HTPC

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    71
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Mitt oppsett til HTPC

Følgende planlegges innkjøpt:

Hovedkort Gigabyte GA-965P-DS3
    Prosessor Intel Core 2 Duo E6400 2.13GHz
    Skjermkort Asus GeForce 7600GT 256MB GDDR3 Silent,*PCI-E
    RAM TwinMOS DDR2 PC5300 1024MB
    TV kort Hauppauge! WinTV-PVR-500MCE
    Touch skjerm Lilliput 8" LCD 809GL-80NP/T
    Harddisk Samsung SpinPoint P120S 250GB SATA2
    Kabinett OrigenAE X11 Black
    DVD spiller Sony DVD-spiller IDE 16x/40x Sort
    Strømforsyning Seasonic S12 Strømforsyning 430W, 120mm

HTPC'n (med MCE) vil bli koblet opp mot en LCD TV, 720p, og Til forsterkeren via sp/dif på hovedkort.
    Den vil bli brukt til både tv-titting og litt spilling. Vannavkjøling ikke aktuelt.
    Har server med ekstra lagring hvis nødvendig.

spm1.
    Er denne kraftig nok til å vise HD i 720p?
    spm2
    PC'n vil være på hele tiden og det er derfor viktig med et tilnærmet støyfritt oppsett. Er det andre komponenter jeg heller burde velge, som f.eks Silverstone LC-17 som kabinett?

Alt av innspill mottaes med takk :-)

Intermediate Whoracle sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,610
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser bra ut det her, den vil kunne spille av 720p uten problemer, luftflyten på det kabinettet er jeg litt usikker på, men er skeptisk.. en slik skjerm vil oxo lage en del ekstra varme som du må få ut, du nevner lite om vifter du har planer om å bruke,og hvilken cpu kjøler du går for, du bør ha en 120mm på cpu kjøleren og bak i kabinettet..

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    783
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har kabinettet to 5,25"-brønner? I så fall ville jeg plassert harddisken i vibrasjonsdemper.

En DVD-brenner koster vel strengt tatt ikke mye mer enn en DVD-spiller. Ville dog kanskje valg NEC, Plextor, Philips eller BenQ framfor Sony.

Prosessorkjøler er et element som nevnes. CPU-vifte med 120mm vifte kan nok ofte være vanskelig i HTPC-kabinetter. De "stående" blir ofte for høye, og de "liggende" kan ofte gå utenfor hovedkortet eller komme i veien for minnesokler eller andre komponenter på minnekortet. Et tips kan være Zalman 9500, hvis den også ikke blir for høy.

Mulig jeg ville valgt et annet hovedkort; Har erfaring med Gigabyte GA-965P-DQ6, som er en litt høyere modell enn dette. Likte ikke helt løsningen de hadde for viftestyring. Ser man f.eks. på en del Asus- og Intel-hovedkort gir de også mulighet for å styre kabinettvifter.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    71
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Planen var å teste ut dette oppsettet først for så å skifte ut vifter til PSU og kabinett hvis det trengs noe jeg regner med det gjør.
    Noen som har fått testet viften som kommer med Core2 prosessorene?

Kabinettet har kun en 80mm vifte i bakkant. Er derfor i tvil om det er nok til å kjøle et vifteløst skjermkort.
    Kabinettet har bare 1 5,25", men de 3 harddisk slottene har visstnok vibrasjonsdemping. Om det er noe tess er en annen sak.

Skjermen blir monert på veggen så den skal det ikke være noe problem med.
    DVD brenning vil forøvrig bli foretatt på stasjonærPC så det trenger jeg ikke.

Kan hende jeg vil går for Asus P5B, P965, Socket-775 hovedkort istedet. Takk for tipset clasm.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    783
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøleren som leveres i boxed-versjonene er den samme som Intel har levert med Pentium 4, Pentium D etc. Kraftig nedregulert er den for så vidt grei, men veldig bra er den ikke. For HTPC mener jeg ikke den er god nok, men hvilke krav man har varierer jo...

Noen kabinetter har gummipakninger e.l. i vanlige harddiskbrønner. Slike fungerer i praksis ikke så veldig bra kontra "skikkelige vibrasjonsdempere".

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •