Nytt lydkort: Stereo + musikk

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 12 av 12
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    42
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Nytt lydkort: Stereo + musikk

Jeg har nå tenkt å oppgradere fra det integrerte lydkortet, til et nytt og bedre. På forforsterkeren min har jeg kun RCA-kontakter inn, så jeg får vel ingen digital overføring. Jeg kjører kun stereo, og skal bare bruke det til musikk.. Er det noen som har produktanbefalinger? Tenkte meg en prisklasse fra 500-700,-

Intermediate Marantz sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du har ikke vurdert eksternt lydkort? Jeg er ihvertfall meget fornøyd med mitt eksterne creative sb live usb kort som jeg bruker med laptop. Har stort sett alt du trenger av analoge og digitale inn/utganger i tilegg til at du får med fjernkontroll. koster 400-500kr. Fordelen med eksternt kort er at det er enkelt å bruke flytte det over på en anne maskin. Plug&play uten å måtte innstallere drivere (trengs kun hvis du vil bruke fjernkontrollen), bare sett inn usb kontakten i pc`n så er du klar

Active
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    407
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Marantz
    Du har ikke vurdert eksternt lydkort? Jeg er ihvertfall meget fornøyd med mitt eksterne creative sb live usb kort som jeg bruker med laptop. Har stort sett alt du trenger av analoge og digitale inn/utganger i tilegg til at du får med fjernkontroll. koster 400-500kr. Fordelen med eksternt kort er at det er enkelt å bruke flytte det over på en anne maskin. Plug&play uten å måtte innstallere drivere (trengs kun hvis du vil bruke fjernkontrollen), bare sett inn usb kontakten i pc`n så er du klar
    Enig med Marantz.

Analoge utganger på rimelige interne lydkort overfører ofte mye støy. Gå for ekstern løsning.

Active andosten@start.no sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    363
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm... Synes det hørtes lurt ut med et eksternt lydkort. Her er en pris oversikt Hardware.no - Priguide - Lydkort

Active andosten@start.no sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    363
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir vel litt vanskelig å få tak i et veldig bra eksternt lydkort til under 1k men vil på det høyeste annbefale Creative Soundcard SB Audigy 2 NX som du får tak i på http://www.psdata.no/ps.asp?it=102246 (billigste nettshop) til 995,- Her er også en sterkt utført test på den på Hardware.no Sound Blaster Audigy 2 NX

Intermediate Trumpetguy sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    806
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Man anbefaler selvsagt det man har selv :-) jeg kan helt klart anbefale M-AUDIO Audiophile USB. Gammelt og godt. Fikk mitt brukt for 900,- for noen måneder siden. Finnes sikkert andre modeller nå.

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vurderer også et eksternt lydkort, da lyden er forferdelig lav, når jeg kjører både lyd og bilde via forsterkeren. Har en liten teori om at dette vil hjelpe hvis jeg bytter til coax/optisk fra lydkortet ut,

Hva er det billigste en kan komme da og enda sitte igjen med noe som er helt ok? 5-600?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    42
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser ut til at jeg har fått tak i et M-Audio Audiophile eksternt USB lydkort. Håper og tror at dette blir bra, med lite støy og god lyd :twisted:

Intermediate Trumpetguy sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    806
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ironside
    Ser ut til at jeg har fått tak i et M-Audio Audiophile eksternt USB lydkort. Håper og tror at dette blir bra, med lite støy og god lyd :twisted:
    ...er du ikke helt sikker? :razz:
    Jeg vil bli overrasket om du ikke blir fornøyd med det kortet! Post gjerne erfaringer, hadde vært interessant lesning. Jeg har kun brukt mitt M-Audio Audiophile USB med headset. Senere blir det å koble opp mot stereoen hjemme.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Trumpetguy
    ...er du ikke helt sikker? :razz:
    Jeg vil bli overrasket om du ikke blir fornøyd med det kortet! Post gjerne erfaringer, hadde vært interessant lesning. Jeg har kun brukt mitt M-Audio Audiophile USB med headset. Senere blir det å koble opp mot stereoen hjemme.
    M-Audio kanske gör mycket bra ljudkort. Jag har M-Audio Audiophile 192 och ljudet är fantastiskt: detaljerad, tonfullt, öppet och sådant irriterande högfrekvensljud som kommer från många CD-spelare, kommer inte alls.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har selv bestillt meg et Onkyo Wavio SE-200, finnes også som SE-90
    Forskjellen er i 8 kanaler vs 2 kanaler. Tenkte å bruke HTPC'n som lydkilde direkte inn på effektforsterkere. Etter hva jeg har lest om kortet virker det veldig bra, bruker en WM8740 DAC fra Wolfson. Har ikke fått testa det ennå, men på papiret ser det lovende ut. Vurderte lenge et eksternt, men orker ikke dingser slengede rundt inne i stereobenken, er nok der fra før.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Onkyo Wavio SE-200PCI

Installerte nettopp dette kortet og kan anbefale det på det varmeste! Kjørte tidligere optisk kabel fra et Soundblaster-kort og brukte dermed DAC'en i recieveren (NAD T753). Jeg syntes dete låt helt knall intill jeg hørte forskjellen på Onkyo-kortet. Med digital-kabel er det selvsagt ingen forskjell fra tidligere, men med den analoge utgangen derimot... lyden er varmere, fyldigere bass og mer åpen. Forskjellen er mest fremtredende på musikk med akustiske instrumenter. Det er selvsagt en fordel å bruke en signalkabel av god kvalitet.... Sammenlikned også med min Denon CD spiller. Forskjellen var ikke like stor her, men fremdeles klart merkbar. Jeg har altså nå BEDRE lyd fra PC'en enn fra CD spileren

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •