anbefalling av mp3-spiller til HTPC

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer DagM sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    140
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

anbefalling av mp3-spiller til HTPC

Jeg kommer til å sette opp en HTPC nå framover, jeg lurer da på om noen kan anbefalle en mp3-spiller som er brukbar til bruk på en sånn pc, stor skrift osv.

Jeg ser etter et program det er lett å holde oversikt over musikksamlingen min. Har en god del album.

Det jeg kunne sett for meg var et vindu hvor man kan velge sangene, og ved å f.ex trykke på enter så legger man til playlisten.
    Så er det et vindu til med playlisten, og kanskje et med en liste over diverse playlister.

Den trenger ikke være noe fancy, det er heller brukervennlighet jeg er på jakt etter. Finnes det noe sånt der ute?

Intermediate Mastiff sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,970
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    J.River har noe som heter Media Center 9. Jeg har innpå 40 000 låter, og den har ingen som helst problemer med å holde oversikten. Og den kan kjøres multisone, så du kan spille forskjellig musikk på hvert av så mange lydkort du får plass til i pc-en. Jeg tror jeg hadde seks på det meste i én pc (medregnet det på hovedkortet og et USB). Hvis du ser på hjemmesiden min, viser det litt om programmet. Det kan i tillegg fjernstyres perfekt av netremote (www.netremote.org). Så jeg ser ingen som helst grunn til å velge noe annet. Og jeg har prøvd alt, fra TrahsAmp, Window$ Media Prayer, Sonic Siren(e) og MusickTrash Jukebox. :wink:

Newcomer DagM sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    140
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    utmerket, da er det det jeg er på utskikk etter, 40.000 låter er ikke værst. Jeg har vel 20-30.000 selv, så det er litt å holde styr på, hvordan har du katalogisert musikken? A-Å eller sjanger?

Intermediate LL sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,902
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For å ta dette litt videre.... Hvordan er beste måten å organisere musikksamlingen på? Tenker da på;

Directories?
    Filnavn?
    ID3 tags?

Hva tror dere er mest fremtidsrettet å gjøre? Kjedelig å måtte rippe CD samlingen på nytt hvert andre år.

Newcomer DagM sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    140
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har laget et alfabetisk katalogsystem, A,B,C... etter artist/gruppenavn.
    Jeg vurderer å lage en undermappe her igjen med for eksempel A-ha, og legge alle albumene dems under denne igjen.

Men nå skal jeg se hvordan Media Center 9 er, og se om jeg bør endre noe iforhold til programmet.

Intermediate Mastiff sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,970
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En av de store fordelene med MC er at man ikke trenger å tenke på sånt. Jeg har bare grovlagret musikken min etter kategorier, altså f.eks. Hardrock og heavy, Pop-disco-dance, Instrumental og new age og så videre. Så importerer man musikken i MC. Der kan man sette opp akkurat den visningen man vil ha, jeg bruker flere, som Genre/artist/album, Genre/artist/låt, Arist/album, Artist/låt og så videre. Og man kan kjøre alle taggeoperasjoner inni MC, blant annet å rette opp til såkalt title case, altså stor bokstav på alt unntatt unntaksordene (and, of, with og så videre). Det er som en sveitsisk foldekniv for medieavspilling og -sortering. Den kan virke litt overveldende med en gang, men den er ikke så innviklet.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •