Hvor høyt greier PC'en din å resize med Spline metoden?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Active Frode H. sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    370
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hvor høyt greier PC'en din å resize med Spline metoden?

Har nettopp innstallert min nye HTPC, en XP 3000+, lettere overklokket (bussen på 143 mhz). Jeg hadde regnet med at den skulle greie i hvertfall 1280X1024, men det høyeste jeg får til stabilt og uten framedrop er XGA. Cpu'en går da på gjennomsnittlig 90%, noe høyere vil gi framedrop i vanskelige scener.

Leste på AVSforum at Spline er den aller beste resizemetoden, og i hvertfall helt klart den mest krevende. Jeg har sjekket selv ved å skifte metode i realtime, og de har HELT rett, Spline er helt overlegen alle de andre. Det jeg gjerne skulle vite, er hvor kraftig P4 man trenger for å kunne kjøre samme oppsett.

Jeg kjører Zoom 3.20 med WinDVD (B05.026C00) og Ffdshow-20031028, intet annet enn resize er i bruk.

Frode

Intermediate tklev sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Re: Hvor høyt greier PC'en din å resize med Spline metoden?

Hmm, med NTSC som kilde mener jeg at jeg har kommet farlig nære å klare 1440x960 med Spline. Men kan ikke huske om jeg har testet det 100% skikkelig. Jeg har en NOC(non-over-clocked) Pentium 4 2.66GHz. Virker som om det er en del å hente på å bruke Hyperthreading på FFDShow. Iallefall for Denoise3D f.eks.. Men har ikke fått testet dette selv enda.

PAL kan jeg bare glemme, skjønner ikke hvorfor FFDShow skal ha så mye mer problemer med å få PAL til å flyte. (Går flytende uten FFDShow resize etc..)

Mvh.
    Tore K.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Burde ikke FSB med den CPU være minimum 166MHz (333MHz DDR)? Eller har du et gammelt hovedkort og PC2100 DDR minne? Hva slags multiplier kjører du med i så fall? Lav FSB er veldig hemmende på ytelsen.

OK. :wink:

Active Frode H. sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    370
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Beklager, tyrkleifen, det skal selvsagt være 343 mhz

Jeg tester alltid Ffdshow med PAL materiale, for det første så går alltid NTSC materiale greit med maks innstillingene for PAL, og for det andre så er jo PAL hovedkilden min.

Frode

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •