Problem PC til PT-AE300

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question Problem PC til PT-AE300

Jeg har hatt pj'en min i snart tre år nå (pt-ae300e) og er veldig fornøyd. I går skuile jeg for første gang koble opp en pc til prosjektoren. Det er en dell p4 2ghz med geforce4 mx420 64mb bl.a. Ikke noe super maskin, men funker til DIVX/divxhd/wmvhd osv. Jeg kjører vanlig data rgb til pj. Problemet mitt er dette: Jeg vil selvsagt ha en 16:9 oppløsning. Native 960x540 får jeg til ved hjelp av powerstrip, men dette klarer ikke pj å håndtere riktig. Bildet fyller bare 80% av lerretet og ser rart ut. 800x600 funker bra, men er jo 4:3. 1280x720 ser ekstremt bra ut når jeg kjører filmer, men noe uskarp desktop. Dette kan jeg leve med. Men det som skjer når jeg kjører 1280x720, er at med jevne mellomrom så forsvinner bildet i ett-to sekunder. Så kommer det tilbake igjen. Dette skjer hele tiden med mellomrom på et par minutter. Det skjer altså ikke i 800x600. Hva kan dette skyldes? Virker som at pj mister signal, eller tolker det feil i et lite sekund. Når jeg har bilde står det "wide 720" på info. Dette forsvinner når bildet forsvinner. Bør jeg kjøpe nytt skjermkort og DVI kabel? Vil helst unngå å bruke penger for tiden. Kan jeg få til 960x540 slik at dette funker, eller kan jeg få 1280x720 til å funke slik at det ikke forsvinner?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Problemet løste seg ved at jeg kjøpte ny projektor